Ga naar inhoud


22 October is Wereld Stotter Dag


The postman

Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden hadden wij "Kom uit de kast dag" en nu komende weekend hebben wij Wereld Stotter Dag dus bij deze, kom ik uit de kast :-) Ik Stotter :-) Voor zover ik weet stotter ik sinds ik een hele kleine kind bent .

Gelukkig heeft het niet een grote invloed gehad op mijn leven maar ik moet wel toegeven ,heb ik bewust/ onbewust mijn leven wat aangepast op de feit dat ik soms niet zo goed overkomt ...Nu ben ik eigenlijk benieuwd ,wie van mijn mede satters een stotter heeft en hoe ga je erom ?

 

Trouwens even voor de stats .... ik werk als Chefkok in een grote keuken met 12 koks dus ik moet wel praten :-)

DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pff, je zal ze de kost moeten geven. Die kerels die een leuke vrouw hebben en toch uit de kast komen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TG/4

 

ff een vraagje over het stotteren

 

Je hebt Sanne Hans ( miss Montreal ) en Peter te Bos ( claw boys claw ) die stotteren beiden behoorlijk, behalve als ze zingen. Kan jij zingen zonder te stotteren ?

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger redelijk veel gestotterd en ik heb dat nu bijna niet meer, maar er zijn momenten dat het wel weer gebeurt. Dat heb ik als het heel druk is en veel wil zeggen. Als ik relaxed ben stotter ik helemaal niet. En inderdaad, tijdens zingen ook niet :)

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik ook, en veel mensen uit mijn omgeving. :o Op school hetzelfde... Ik hoorde dat het percentage 1 is? dus 1% van NL stottert, is dat niet erg weinig? Tijdens zingen niet. Maar dan heb ik weer het probleem dat de glazen beginnen te kraken.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de leden van een biljartclub waarvan ik lid ben stottttttert als een grote.

Behalve als 'ie kwaad/boos is. Dan komt het er heeeel vloeiend uit.

Klinkt dat bekend?

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

De exacte oorzaak van stotteren is nog niet achterhaald. Er is enkel bekend dat stotteren een coördinatiestoornis is in de hersenen' date=' waardoor stotteraars er niet in slagen om hun gedachten vloeiend te articuleren.[/quote']

Dat over je leraar Engels... lees dit eens:

 

  • Stotterende mensen stotteren vaak niet als ze zingen' date=' alleen zijn of [b']tegen een huisdier praten[/b].
  • In de puberteit zijn stotterende mensen banger om te stotteren.
  • 1 op 3 stotteraars stopt uiteindelijk volledig met stotteren.
  • Met rustig en traag praten heb je minder kans om te gaan stotteren.
  • Sommige stotterende mensen hebben het liefst dat je hen laat uitpraten. Een woord vervolledigen voor hem/haar kan goed bedoeld zijn, maar dan kan een stotteraar zich opgejaagd gaan voelen. Dit gaat zeker niet op voor alle stotteraars in alle gevallen.

 

Stotteren is naast bijzonder vervelend voor de mensen die er last van hebben ook iets erg interresants als je er zo over leest, met alle respect.

 

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stotteren

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle klinkt bekent- ik stotter nooit als ik zing of een paar bier op hebt :D ik stotter ook nooit als ik boos bent . ik stotter ook nooit als aan het werkt bent in een drukke keuken. Uiteindelijk stotter ik denk ik zelf omdat mijn gedachten en hersenen sneller gaat dan mijn ademhalen . ook grappig is dat ik stotter in Engels (moedertaal )en Nederlands maar niet in Duits :D komt denk ik omdat ik minder machtig bent in duits dus ik moet soewieso langsaam praten

DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu een domme vraag,

 

Hoe zit het dan met typen? Dat gaat vloeiend en snel of ook in een vorm van stotteren? Typen is dan niet spreken, maar ook een vorm van praten/communiceren waarbij je hetzelfde gedeelte van je hersenen gebruikt lijkt mij?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger nogal veel gestotterd...

Zelfs zo erg dat ik mij daar ontzettend voor schaamde.

 

Op school kreeg ik daarom altijd als eerste een voorleesbeurt bijvoorbeeld

(omdat ze wisten dat hoe langer het duurde eer het mijn beurt was, hoe erger het stotteren ging)

 

Ooit ben ik eens bij iemand geweest die mij van het stotteren af kon helpen.

Tijdens de eerste ontmoeting moest ik een verhaal uit een boekje voorlezen..

Het grappige was dat ik toen in het geheel niet stotterde en de dame aan mij vroeg wat ik bij haar te zoeken had .. :P

 

Ik ben daar trouwens maar 2 keer geweest....uiteindelijk ging ik namelijk nog meer stotteren.

 

Verder ben ik er in de jaren overheen gegroeid.....

Ik ben nu Teamleider van 3 vestigingen en praten is nu mijn vak geworden :D

(Tot aan grote vergaderingen leiden en toespraken houden)

 

Ik kan mij enorm goed voorstellen dat iemand hier heel erg mee kan zitten, zeker als ze nog jong zijn..

Toen ik wat ouder werd kon ik er wat mee spelen en het zelfs humoristisch over laten komen door er zelf grappen mee uit te halen.

 

Het is goed dat men daar toch wat meer aandacht aan geeft.

 

Zzz..eeeeeeet hhh'mmm ooOOoooppppp.

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...