Ga naar inhoud


LNB met ingebouwde switch of afzonderlijke switch


profiler270

Aanbevolen berichten

Ik adviseer je een Triax 78 die 70cm breed is en 78cm hoog. Zet daarop een Duo-LNB Astra 1-3 Maximum AMBQ-24 voor ongeveer 59 euro.

 

Is het overwegen waard natuurlijk.

 

En gelijk heb je, Triax tds/tda serie is zooi.

Kijk eens naar Triax Fesat HQ, Fuba DAA of Astro ASP.

 

En dan moet je hierop gebaseerd dan keuzes maken ?

Komt daarbij dat ik die TRIAX HQ enkel zie op Duitse webshops en dan kan ik weer gaan uitzoeken welke LNB ik hierop kan gebruiken.

aangepast door profiler270

VU+Duo + HDD 1TB met OpenPli 4.0 - Philips PFL9704 - Onkyo TX - SR674E - Sony RDR-HX900

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@profiler270

 

Half Nederland staat vol met Triax-schotels, dat zou zeker niet zijn als het een slechte schotel zou zijn. Qua versterkings-prestatie is hij bijna niet te verslaan door andere schotels, mechanisch krijgt hij van mij een 6 maar als je hem vol gaat hangen met 4 lnb’s waar hij eigenlijk niet voor gemaakt is, dan zijn er stabielere schotels op de markt. Ik zou dan altijd voor een polyester schotel gaan met versterkingsruggen aan de achterzijde van de schotel. Geen enkele vervorming bij wat voor weer dan ook. Maar is dat nodig? Als hij op een zeer moeilijke plek staat die alleen met een hoogwerker te bereiken is, zeg ik ja, dan maar een hele degelijke maar voor het normale werk voldoet een Triax TDS prima. En wat ik al schreef, als schotel voor een heel flatblok of voor extreme omstandigheden in de Alpenlanden of pal aan zee, moet je een mechanisch zeer stabiele schotel nemen.

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 x twin + 1 x single = 3 aansluitingen. Dat ga je met 2 twin LNBs dus niet redden. Je zult quad LNBs moeten gebruiken. Zie plaatje.

 

vGnp

 

Het gaat hier dus wel om gewone quad LNB's met 4 uitgangen? Geen twin duo quattro :crazy: toestanden of zo....

 

 

mvg,

VU+Duo + HDD 1TB met OpenPli 4.0 - Philips PFL9704 - Onkyo TX - SR674E - Sony RDR-HX900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog een bijkomend vraagje, die 4 DiSEqC switches die ik moet installeren, moeten die zo dicht mogelijk bij de schotel/LNB worden geinstalleerd of mag/kan dat ook iets verder af van de schotel zijn (als ik ze bv binnenshuis wil plaatsen)

 

alvast bedankt...

VU+Duo + HDD 1TB met OpenPli 4.0 - Philips PFL9704 - Onkyo TX - SR674E - Sony RDR-HX900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze zo dicht mogelijk bij de schotel plaatsen, maar wel in "doosje" dat beschermt tegen vocht.

Google wat rond en je komt genoeg tegen.

Waarom op deze manier?, dan hoef je per switch maar een klein gat te boren om de kabel naar binnen te krijgen.

Heb je zoals jij, 4 switches binnen, dan moet je een gat gaan boren voor wel 16x coax dat binnenkomt.

Dat wordt dan een behoorlijk gat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...