Ga naar inhoud


Rebox firmware 1.09.72


erik56

Aanbevolen berichten


Dat is waarschijnlijk het verschil tussen de 8000 en de 9000, dat de laatste software het wel of niet goed doet hoewel er eigenlijk niet zo'n groot verschil moet zijn tussen die twee ontvangers ( gelezen op eerdere draadjes ).

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ook de RE-8000 draait prima op deze FW.

Ook ik had aan het begin wat perikelen maar na een uitstap naar Octagon heb ik de RE-8000 eens d.m.v. wat tools helemaal

'schoongemaakt' en weer van de nieuwste Rebox FW voorzien.

Het 'schoonmaken' kan iets meer of minder radicaal maar schijnbaar helpt het want sindsdien heb ik geen last meer van problemen behalve dan af en toe een lichte geluidshik.

 

Een aantal van deze 'schoonmaakmiddelen' zijn o.a. 'Del_var...', 'Cleanup_CUE...' en 'Flash.v3...'.

LET OP! deze tools zijn door Octagon beschikbaar gesteld maar na enige aanpassing ook op de Rebox op eigen risico te gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ook de RE-8000 draait prima op deze FW.

Ook ik had aan het begin wat perikelen maar na een uitstap naar Octagon heb ik de RE-8000 eens d.m.v. wat tools helemaal

'schoongemaakt' en weer van de nieuwste Rebox FW voorzien.

Het 'schoonmaken' kan iets meer of minder radicaal maar schijnbaar helpt het want sindsdien heb ik geen last meer van problemen behalve dan af en toe een lichte geluidshik.

 

Een aantal van deze 'schoonmaakmiddelen' zijn o.a. 'Del_var...', 'Cleanup_CUE...' en 'Flash.v3...'.

LET OP! deze tools zijn door Octagon beschikbaar gesteld maar na enige aanpassing ook op de Rebox op eigen risico te gebruiken.

 

Hallo Jürgen, bedankt voor de tip. Welke tool is het meest gebruikersvriendelijk of kan je me aanraden? Is er ook ergens een beschrijving van alle stappen die ik moet doorlopen? Wie weet is er dan toch nog hoop voor me 8000. En waarschuwing eigen risico goed begrepen ;)

 

Alvast bedankt Gr Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikersvriendelijk zijn ze eigenlijk allemaal want het zijn gewone .ird files net zoals de FW upgrade en een handleiding is er naar mijn inziens na niet.

Je dient de te gebruiken files eerst d.m.v. de reseller_changer_v13.exe aan jouw ontvanger aan te passen, dus in jouw geval een RE-8000.

Men adviseert om deze tools via Porter toe te passen maar ik gebruik ze tot nu toe uitsluitend via de ChUp methode en dat gaat prima en uiteraard zo lang dat dit mogelijk is.

Elke keer als ik van FW wissel of aan het experimenteren ben laat ik eerst de Flash.v3.RE8000.SF 1018 HD_changed.ird op de ontvanger los voordat ik de nieuwe FW erop zet.

De naam lijkt nu wat vreemd maar is door mij aangepast zodat ik kan zien dat het om een tool gaat die via de reseller_changer is aangepast t.b.v. de RE-8000.

Deze Flash.v3 is de meest radicale 'schoonmaker' maar doet zijn werk probleemloos.

 

In feite doet deze tool niets anders dan het Flash geheugen volledig leeg te maken en de oude Octagon FW v1.08.52 op de ontvanger te zetten.

Hierna kun je dan elke Rebox FW op de ontvanger zetten die je wenst.

 

Misschien nog even een aanvulling.

Op Octagon_Germany.de staat bij Downloads een link Bootloader__Flash-reapair__Cleanup-var__SF10x8HD_NEW.

 

Als je deze ZIP-file uitpakt krijg je de Bootloaders, Flash-reapair, Cleanup-var en Porter_RS232 voor alle types Octagon ontvangers beschikbaar.

Met de reseller_changer pas je het betreffende programma (.ird file) aan en kun je het daarna op jouw Rebox loslaten.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een pakket (bundel) waarin een aantal mappen staan die elk een tool bevatten maar dan weer onderverdeeld in de verschillende Octagon typen.

Dus als je de gecomprimeerde bundel hebt uitgepakt, kies je de tool die je wenst te gebruiken en dan het juiste type zoals in jouw geval de SF1018 (het equivalent voor de RE-8000 en RE-9000).

Hierna nog even de gekozen tool met de reseller_changer op de RE-9000 aanpassen en de tool is gebruiksklaar voor jouw RE-9000.

Als je ook een RE-8000 wilt aanpassen dan is dit dezelfde procedure alleen pas je dan met de reseller_changer de tool aan op de RE-8000.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

{ Hierna nog even de gekozen tool met de reseller_changer op de RE-9000 aanpassen en de tool is gebruiksklaar voor jouw RE-9000 }

 

Hoi, Jurgen hoe doe je dit, en met wat voor programma .dit is nieuw voor mijn , heb dit ook nog nooit gedaan.

ik hoop dat je me even kunt helpen gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Jürgen oké ik heb nu Flash-reapair met reseller-shanger aan gepast, en nu met het Programm Porter naar de Rebox

en dan is die weer helemaal Clean, hoe Clean, kan ik dan gewoon weer een FW van Rebox er op zetten, of moet je ook weer de Bootloader er op zetten.

gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet strikt noodzakelijk dat je de Flash-repair via Porter op jouw ontvanger uitvoert, dit lukt normaliter ook met de CHUP-methode.

Er wordt geen andere Bootloader geplaatst, dus de Bootloader die voor de Flash-repair aanwezig was is ook daarna beschikbaar.

Nadat de Flash-repair is uitgevoerd is op jouw ontvanger een oude Octagon FW geïnstalleerd.

Nu kun je de originele Rebox FW opnieuw installeren en doorgaan zoals je dat altijd doet.

 

Ik zou wel willen adviseren om in 1e instantie geen eigen zenderlijst te plaatsen maar via FastScan een (HD) zenderlijst ophalen en kijken of de ontvanger daarmee stabieler loopt.

 

Nogmaals, alles op eigen risico.

De voorgaand beschreven procedure functioneert normaliter prima maar ik weet natuurlijk niet of er issues aan de orde zijn die ik hiervandaan niet kan overzien.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké Jürgen, ik heb geen eigen zenderlijst , doe altijd transponder update.

dus als ik het goed begrijpt als die Clean is staat er een oude Octagon FW er op, en daar kan ik gewoon een FW van Rebox over heen zetten.

we gaan die eens proberen vandaag of morgen. al vast bedankt Jürgen gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...