Ga naar inhoud


[9000] Alternatieve bootsoftware vraagt om pincode


wouterje

Aanbevolen berichten

Hallo wie kan mij helpen.

Ik heb staan een rebox 9000 met een verkeerde loader.

Hij vraagt bij enigma2 om ee ppincode.

Is er iemand die weet wat de code is.

Op dit moment is de box niet te benaderen en heb ik er niets meer aan.

Welke bootloader moet ik gebruiken en firmware om de box weer te kunnen gebruiken.

 

Groet Wout

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij maakt het wel heel erg spannend, weet je eigenlijk wel waar je mee bezig bent, ik niet in elk geval.

  1. welke verkeerde loader staat erop, de originele Rebox loader of één van derde aanbieders?
  2. wil je E2 installeren of staat die er al op?
  3. op welk moment / bij welke activiteit wordt een PIN-code gevraagd? probeer eens 0815 of 1018 dat zijn veel gebruikte codes.
  4. welke FW is op dit moment actief of geïnstalleerd?
  5. leg eens uit op welk moment / bij welke actie de box niet meer te benaderen is?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box maakt geen doorstart. Blijft hangen met de tekt booten.

Wanneer ik op de knop link druk krijg ik e2 flach.

Maakt een door start en krijjg in beeld Enigma2 en moet vervolgens een pincode intoetsen.

Code bij mij niet bekend en kom er niet in dus.

Welke FW is mij niet bekend komt bij een vriend vandaan de box en weet niet wat hij er mee gedaan heeft.

 

Wout

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt het toch wel heel lastig als men niet weet wat men met de box heeft uitgespookt.

Misschien dat hier nog iemand raad weet en anders toch maar terug naar de vriend want die zou toch op zijn minst de PIN-code moeten weten of op welke bootloader de E2 installatie is gebaseerd.

Waarschijnlijk is de HDF E2 Loader gebruikt maar ja, dat is nu koffiedik kijken.

Als deze Loader d.m.v.

HDFreaks Bootloader Flash Plugin

 

 

geïnstalleerd is zou je het met met HDF Recovery kunnen proberen.

 

Maar ja, dat is allemaal gissen zo lang je niet meer kunt vertellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt het inderdaad wel aangewezen om met AAF Recovery tool (of ART) te proberen om Maxi-U-boot er op te zetten. Op het AAF forum kan je dit wel vinden, kijk bij de tools voor de Atevio 7000 (dit is namelijk hetzelfde model dan de rebox 9000), en zoek naar AAF Recovery Tool 4.6 in de database.

 

Nadat de maxi_u_boot geinstalleerd is kan je best de reseller ID goed zetten naar een octagon 1018 box, met behulp van dezelfde ART (even naar de andere tabbladen kijken). Dan kan je de originele octagon FW op de box zetten, deze ondersteunt plugins.

 

Met behulp van de 'hdf-flasher-fur-E2-und-1.54' plugin vanop de octagon site kan je dan de plugin nemen om loader 1.54 te installeren en de box terug resellerID van Rebox te geven... Zoek op 'HDF-Flasher-V123.02.rar'

 

veel werk, en volledig op eigen risico...

Langs andere kant, nu heb je een box die het niet doet... En de satboer kan misschien veel geld vragen, voor iets dat perfect zelf oplosbaar is.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...