Ga naar inhoud


De ME is er!!!!!


verwijderd

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Wat denk jij ;)

 

Wat ik precies gedaan heb is het volgende:

 

1. Stroomschakelaar aan achterzijde uit

2. Schakelaar aan achterzijde op 'Recovery'

3. Stroomschakelaar aan

4. Stand-by toets op front ingedrukt

5. Op display verschijnt 'Azbox Me'

6. 9 minuten later nog steeds 'Azbox Me'

08122011346.jpg

aangepast door M_Z
foto toegevoegd van "Recovery"-schakelaartje

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat denk jij ;)

 

Wat ik precies gedaan heb is het volgende:

 

1. Stroomschakelaar aan achterzijde uit

2. Schakelaar aan achterzijde op 'Recovery'

3. Stroomschakelaar aan

4. Stand-by toets op front ingedrukt

5. Op display verschijnt 'Azbox Me'

6. 9 minuten later nog steeds 'Azbox Me'

Hallo,

 

Wat je ook nog kan proberen:

 

Schakelaar op achterkant uit.

Recovery schakelaar uit.

Schakelaar op achterkant aan.

Standby knop indrukken.

+ knop inhouden.

 

Als alles goed is komt er een IP adres in beeld.

 

Zo niet go to your dealer.

 

Greetz

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Allemaal al gedaan. Hij is al retour dealer. Nu hoop ik alleen wel dat SI hun naam eer aan doet en dit snel afhandelt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Michel,

 

1. Wij gaan niet akkoord met deze box en de manier waarop hij geleverd is.

In vorige reacties hebben wij geprobeerd te motiveren waarom omruil volgens ons de enige juiste actie is. Het feit dat het hier enkele schroeven betreft is naar onze mening ondergeschikt.

 

2. Punt 2 kunnen wij niet helemaal plaatsen. Wij vermoeden dat je nieuwe software wilt installeren. Indien dit het geval is, volg dan de volgende stappen.

 

Zet de AZBox uit en aan, of herstart de ontvanger volledig.

 

Zodra je in de display van de ontvanger de melding "VFD Ready" ziet, druk je op de VOL+ knop en houd je deze ingedrukt. Als je jouw router zo hebt ingesteld dat via DHCP IPnummers worden uitgedeeld, zal de ontvanger voorzien worden van een IP nummer en is dit leesbaar in de display. Nu kan je de VOL+ knop loslaten.

 

Na deze handeling kan je via de webinterface nieuwe software installeren.

 

Mocht dit niet hetgeen zijn wat je bedoelt, is het wellicht verstandig even contact op te nemen met de dealer.

 

3. Jouw vraag waar je de juiste software en informatie kan vinden, beantwoorden wij graag met de onderstaande schermprint van a*box.c*m.

 

Wij hopen dat daarmee je vraag wordt beantwoord.

 

post-59807-0-41718700-1323706216_thumb.jpg

 

4. Jullie hebben er nadrukkelijk voor gekozen de Azbox aan te kopen via een dealer. Dit is ook jouw eerste aanspreekpunt waar het aankomt op het verlenen van service en garantie.

 

Mocht het zo zijn dat hij jou, om welke reden dan ook, niet kan of wil helpen, neem dan contact met ons op. Wij zullen dan kijken of we voor jou kunnen bemiddelen, en zullen dan ook contact opnemen met M_Z om na te gaan wat het probleem is.

 

Overigens valt te melden dat de betreffende dealer zich in het geheel nog niet gemeld heeft. Wij vertrouwen er dan ook op dat de communicatie tussen jou en M_Z vlot verloopt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Webcare Smart Innovations

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Deze box is inderdaad niet in orde en om die reden heb ik hem aan het eind van de middag bij Z af laten geven. Die verstuurd hem vandaag nog naar Smart Innovations.

 

Nu hoop ik wel dat jullie de goede service waarvan ik overal verneem waarmaken en deze week een nieuw exemplaar opsturen.

 

Edit: De service van de dealer is in ieder geval top, want hij heeft snel gereageerd en ik heb zijn verzendbewijs al ontvangen zodat ik de zending naar Smart Innovations zelf kan volgen.

 

Mvg,

 

Michel

aangepast door Michel
verzendbewijs

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zie dat de Me inmiddels bij Smart Innovations is afgeleverd, maar vreemd genoeg staat de dealer waar ik hem gekocht heb nu plotseling niet meer op de dealer pagina van de website van smart innovations.

 

Wat is er aan de hand? Ik hoop dat ik als klant niet de dupe wordt van een onenigheid met de dealer?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk eerder dat het aantoonbaar zielig zou zijn van de fabrikant en importeur.

 

Beide hebben niet gereageerd op mijn support aanvraag van inmiddels 2 dagen geleden. Op email wordt (nog) niet gereageerd, mijn dealer is buiten geknikkerd omdat hij terecht kritisch was en krijgt geen nieuwe Me's meer. Het begint allemaal behoorlijk op opzet te lijken.

 

Ik hoop dat ze zich wel realiseren dat ik een nieuw product gekocht heb dat direct defect bleek en ik dus gewoon recht op vervanging heb. Weliswaar bij de dealer, maar ik hoop niet dat de importeur/leverancier dat opzettelijk frustreert.

 

Ik verwacht dat dus morgen of uiterlijk overmorgen een nieuwe goed werkende Me bij de dealer staat. Dan gaan wij (sat4all.com) die objectief testen.

Dat houd de importeur echt niet tegen, hij kan het hooguit iets vertragen, Als ik het gevoel krijg dat het opzettelijk gebeurt, worden er maatregelen getroffen. Zo gaan we namelijk niet met elkaar om.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Michel,

 

Jouw mail aan de support afdeling van de importeur is in goede orde ontvangen.

De vraagstelling in deze mail is niet anders dat waar wij via diverse postings in dit draadje op hebben geantwoord.

De mail heeft daarom een lagere prioriteit gekregen.

 

Dit betekent overigens niet dat jouw probleem daarbij een lagere prioriteit krijgt. Wij blijven van mening cordaat op de problematiek te hebben gereageerd.

 

We hebben kunnen constateren dat de door M_Z geleverde Azbox Me, gezien de klachtomschrijving, niet had moeten worden uitgeleverd, hetgeen wij vroegtijdig in dit draadje al hebben proberen op te merken.

 

Er zal vandaag, 14-12-2011, een nieuw en getest exemplaar naar M_Z worden verstuurd.

 

Webcare Smart Innovations

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Geweldig! Ik ben benieuwd.

 

Jullie maken overigens wel een vreselijke beoordelingsfout bij jullie (ex) dealer.

Deze heeft de Me gewoon bij jullie bestelt om deze zelf te proberen en daarna actief te gaan verkopen.

Toen wij hoorden dat hij er een had staan, hebben wij deze direct gereserveerd. Dit omdat het ons al wat moeilijk gemaakt werd er zelf een aan te schaffen.

 

De dealer heeft deze dus niet met voorbedachte rade aangeschaft om die aan ons te verkopen. Dat is een absolute toevalskwestie. Daarvoor heb je nu wel een dealer volledig ten onrechte buiten gegooid. Niet heel fraai.

 

We hebben kunnen constateren dat de door M_Z geleverde Azbox Me, gezien de klachtomschrijving, niet had moeten worden uitgeleverd, hetgeen wij vroegtijdig in dit draadje al hebben proberen op te merken.

 

Onjuist, toen was de Me al aan mij verkocht. Je kan niet verwachten dat een dealer bij zijn eerste ervaring met een product al direct van de hoed de rand weet. Het had net zo goed een software probleem kunnen zijn, waar het in eerste instantie ook zeer sterk op leek.

Vanwege twee ontbrekende schroefjes een receiver niet uitleveren is onzin. Jullie hebben handmatig nog zaken ingebouwd en daarna gewoon vergeten die twee schroefjes er in te draaien. Jullie hadden die receiver na de 'verbouwing' gewoon goed moeten testen voordat je hem aan de dealer uitlevert.

 

De dealer had deze net zo goed ongezien aan een klant kunnen verkopen (zoals dat normaal gesproken ook gaat) en dan had ik die slechte ervaring met ontbrekende schroefjes, vette vingers en niet goed werkende 'Me' als consument zelf gehad.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Michel,

 

In onze bovenstaande communicatie hebben wij M_Z nooit beschuldigd van voorbedachte rade om de Azbox Me aan jou te verkopen. Het is jou persoonlijk vrij om bij elke willekeurige dealer een Azbox Me aan te schaffen. Jij als persoon is niets in de weg gelegd om een box bij één van onze dealers aan te schaffen.

 

Wanneer het je moeilijk is gemaakt om een Azbox Me aan te schaffen willen we dit graag weten. PM of email ons dan even.

 

Wat wij wel een kwalijke zaak vinden is dat M_Z, zoals als eerder aangegeven op dit draadje, een product uitlevert waarvan hij openbaar op de Sat4all forum aangeeft dat deze niet in orde is, en ons niet de mogelijkheid heeft gegeven om dit als distributeur naar hem als dealer op te lossen.

 

Wij als distributeur zijn afhankelijk van feedback van onze dealers.

 

Wij moeten er op kunnen vertrouwen dat onze dealers ons ook op de hoogte stellen van eventuele problemen, waardoor wij in de gelegenheid zijn om de dealer te kunnen ondersteunen met een volwaardige product die de dealer naar eindgebruikers kan uitleveren. Jij als eindgebruiker bent gebaat bij een goede samenwerking tussen dealer en distributeur.

 

Bij navraag is gebleken dat de geleverde Azbox Me niet is opengemaakt door de distributeur. Er is alleen extra software op geïnstalleerd. Bij het installeren is het niet opgemerkt dat de Azbox Me schroeven mist. Wij hebben onze interne afdeling hiervan op de hoogte gesteld, en dit word nu goed gecontroleerd vóór aflevering naar de dealer.

 

Hiervan hebben wij geleerd, waarvoor onze dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

Webcare Smart Innovations

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nogmaals, dit is allemaal volledig ter goeder trouw verlopen en ook allemaal binnen een hele korte tijd. Je geeft de dealer niet eens de kans om contact op te nemen, maar gooit deze direct buiten.

 

Ik vind dat persoonlijk geen stijl, maar ben wel blij dat de Azbox Me zo snel is omgeruild en de enige kosten nu de verzendkosten en wat ongemak zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Michel,



 

Omdat wij van mening zijn dat in deze specifieke geval jij de dupe bent van deze omruil vragen wij je om ons te emailen, en je bank rekeningnummer, en een kopie van je verzendkosten mee te sturen

 

Wij zullen dan je gemaakte verzendkosten vergoeden.

 

Met vriendellijke groet,

 

Webcare Smart Innovations

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is bijzonder netjes, maar ik heb zelf geen verzendkosten gemaakt. Dat heeft de dealer (2x, ofwel 1 x naar jullie, 1 x morgen terug naar mij) gedaan.

 

Ik heb zelf alleen iemand om laten rijden naar Maastricht omdat dat toevallig zo uit kwam en daar maak ik verder geen punt van.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...