Ga naar inhoud


Oude software 42 updaten DSR2210/03.


daddycool57

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik bezit nog DSR2210/03 met software versie 42.

Hoe ga ik tewerk om hem geforceerd een softwareupdate te laten uitvoeren ? (Is in die versie nog niet voorzien via het menu.)

Alvast bedankt voor de tip, vriendelijke groeten en prettig eindejaar aan allen!

 

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De handleiding staat hier:

http://www.canaldigi...l-ontvanger.pdf

 

Hallo dutchandrew,

 

Ik schreef in mijn eerste bericht: "Is in die versie nog niet voorzien via het menu."; heb dus geen optie 3 in menu 7...

Toch bedankt voor Uw reactie!

 

Groeten,

 

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd., alleen kanalen installeren in willekeurige of CD/TVV volgorde, m.a.w. in menu 5 heb ik geen optie 6 (kanalen snel installeren).

Ik heb wel een nieuwe zenderlijst ingeladen (langzaam) en heb dus het download kanaal op 498 staan maar wanneer ik dit kanaal selecteer en vervolgens de ontvanger middels de rode knop op de AB in standby zet gebeurt er verder niets...

Vriendelijke grtoeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanalen inlezen in CanalDigitaal volgorde is je dus gelukt.

Daar zijn al enkele jaren problemen mee, maar goed, je hebt een nieuwe kanalenlijst en het download kanaal op 498.

Zonder het download kanaal kan je updaten van de decoder firmware wel vergeten.

 

De door jou gevolgde procedure middels de afstand bediening heeft nooit gewerkt.

Niet dat ik garantie geef dat onderstaande methode nog werkt.

Het kan zijn dat CanalDigitaal deze methode niet meer ondersteund.

 

Je gaat als volgt te werk.

 

¤ Eerst scan je een nieuwe CanalDigitaal kanalenlijst. (Jij hebt dit dus al gedaan.)

¤ Zet de decoder op het download kanaal 498.

¤ Druk nu op de standby knop (aan/uit) van je 2210 decoder (niet op de afstandbediening) en hou deze ingedrukt tot het lampje op de decoder begint te knipperen.

¤ BELANGRIJK: Tijdens het knipperen van het lampje mag de decoder NOOIT uitgezet worden.

¤ Tijdens het knipperen van het lampje vindt de software update plaats en is het beeld zwart.

¤ Knippert het lampje niet meer dan is de software update klaar en komt het beeld weer terug.

¤ De software versie zal na een succesvolle update op 46 staan (of hoger)

¤ Het geheel kan wel enige tijd duren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan,

 

Bedankt voor het meedenken...

Ik heb jouw sugestie geprobeerd maar helaas, noppes!

De ontvanger zal dan maar met de versie 42 door het leven moeten; te kanalenlijst is tenminste uptodate.

 

Vriendelijke groeten en prettig eindejaar!

 

Daddycool

aangepast door daddycool57

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja jammer, maar ik was er al een beetje bang voor dat dit niet -meer- zou werken.

 

De eerste ota firmware update's voor deze decoder werden op bovenstaande manier uitgevoerd.

Met dit verschil dat in eerste instantie SBS6 als download kanaal werd gebruikt en later BVN.

Blijkbaar gaat men er bij CanalDigitaal vanuit dat alle decoders al firmware versie 46 of hoger hebben

en zijn ze gestopt met de firmware ter beschikking te stellen via het download kanaal op 498.

.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Áan Daddcool

 

Heb deze week bij en buurman in een dsr2211 de software kunnen updaten van ik meen versie 52 naar 62.

Het ging wel een beetje anders dan ik dacht dat het zou moeten.

Ding was nog nooit opnieuw ingelezen, vandaar dat die buurman vroeg of ik wist hoe het kwam dat hij steeds meer zenders kwijt was...!

Dus na wat Googelen dacht ik te weten hoe het moet: maar op positie 498 stond heel iets anders.

Dus alles via canD volgorde opnieuw geladen maar had er al geen vertrouwen in vanwege de 999 grens.

Na het inlezen beslist geen canD volgorde , ergens in de 900 buurt wel nederlandse zenders, maar op 498 geen Download cds en in de hele lijst nergens te vinden.

 

Toen dacht ik dan maar eens laden op de andere volgorde.

Maar zover ben ik niet gekomen.

Helaas ben ik de goede volgorde wat ik deed kwijt maar heb op zeker moment de drukknop procedure, beschreven door Johan45 uitgevoerd en dat ging perfect.

Er bleek ook de fastscan methode in menu 7 te zitten en dat gaf de gewenste volledig actuele CanD volgorde.

Alleen weet ik dus niet of die fastscan er al in zat toen ik begon.

En op welke zender het ding stond toen hij de nieuwe software ophaalde zou ik niet weten, niet op 498 of op andere positie met die naam want die zat er gewoon niet in.

En ik meen dat er ook opeens een "software update" menu regel was.

 

Ik zou zeggen, gewoon eens op die standby knop duwen en vasthouden en laat je verrassen

 

Groet JanD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...