Ga naar inhoud


Télé Bruxelles via DVB-T


Alphasat

Aanbevolen berichten

Wie kan er in Vlaanderen Télé Bruxelles ontvangen.

Hier in Gent lukt het mij niet direct.

 

 

Alphasat

 

 

 

Volgens de media:

 

Télé Bruxelles via DVB-T, ook in Vlaanderen

donderdag 1 december 2011

Naar Télé Bruxelles kon tot op heden gekeken worden via de analoge ether. Volgens een richtlijn van Europa moet deze vorm van aardse uitzendingen totaal verdwijnen, ten laatste in 2012. Er zat dus niks anders op dan te gaan uitzenden via DVB-T. Franstaligen noemen dit ook TNT.

Télé Bruxelles is daarom vanaf nu nu ook te zien FTA (Free To Air) op het DVB-T-netwerk (in MPEG2), sedert eergisteren dinsdag 29 november.

 

Een vroeg Sinterklaasgeschenk voor alle kijkers in Brussel en verder, want er is een bijkomend voordeel: ook in Vlaanderen, zeker in de provincie Vlaams-Brabant, is dit hoofdstedelijke tv-station nu gratis te bekijken op kanaal 55.

Volgens diverse forums is Télé Bruxelles via DVB-T ook al in het Gentse waargenomen, vermoedelijk met een dakantenne. Proberen dus. In Denderleeuw kijken we via een zelfgemaakte… blikjesantenne in de huiskamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


mij lukt het in Merelbeke ten zuiden van Gent, met buitenantenne verticaal en mastversterker.

ik merk dat er 2 audio stromen worden aangegeven maar slechts 1 die momenteel geluid oplevert, zou er een NL-stroom komen?

tevens merk ik ook dat er nog plaats is voor meerdere zenders, dankzij de QAM 16 ipv QPSK modulatie.

zouden er nog zenders worden toegevoegd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...