Ga naar inhoud

verhuizing:rotor (her)afstelling?

sattos

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben verhuisd en wil graag weten hoe ik mijn rotor moet (her)afstellen.

Voor demontage van mijn schotel heb ik rotor(moteck sg 2100) naar hotbird 13 graden laten draaien,vervolgens heb ik mijn dreambox 7020 uitgeschakeld,ik moet wel bij zeggen dat rotor voor de verhuizing uitstekend heeft gewerkt.

Op het nieuwe adres wil ik de schotel+rotor zo op de pijp vast monteren en zo de richting van hotbird te bepalen,dus ik moet dan alleen links of rechts te draaien,klopt dat?Dus aan de openingshoek(boven naar beneden) hoef ik niks doen.

als ik bijv 13 graden te pakken heb,is mijn rotor zo goed afgesteld als voorheen?afstand tussen oude en nieuwe woning is 3 a 4 km

mijn sateliet-kabel(koka 799) is te kort hoe moet ik die verlengen?ik vind het sonde om die weg te gooien en nieuwe te kopen,want ik kom 2 a 3 meter te kort

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou als je de mast of paal 100% waterpas hebt, gewoon de SG2100 erop monteren met schotel

en dan even op een FTA zender zetten van hotbird 13 graden en dan langzaam het hele geval draaien totdat je beeld hebt op een zender.

ik zou peroonlijk geen sok tussen je sateliet-kabel(koka 799) zetten, je hebt tocg een kleine signaal verlies...

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik de satelliet kabel verlengd (ivm verplaatsing tv) met F-connector->Female F-connector->F-connector en het geheel goed afgetaped met vulcaniserende tape (kost iets van 3 euro voor een rol van 10m) na verplaatsing heb ik geen zichtbaar verlies geconstateerd in signaalsterkte of kwaliteit op een SAB unix f solo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen