Ga naar inhoud


Anti cardshare: nog maar even een samenvatting voor CCcam2.3.0


M_Z

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren cccam eraf gegooid. Ik had er ook meerdere ontvangers door het huis heen aan hangen, maar regelmatig kreeg ik korte freezes en soms compleet mislukte opnames met deze instellingen. Ben nu volledig naar oscam gegaan en dat lijkt tot nu toe prima te werken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien een hele stomme vraag maar wanneer ik Nederland 1 zit te kijken en neem RTL4 op (die zitten volgens mij op de zelfde transponder) gaat dat dan ten koste van 1 SID of 2?

M.a.w. zou ik op deze manier 4 programma's kunnen opnemen en 1tje kijken (zolang die op dezelfde transponder zit?)

 

Wij hebben het over sid's maar deze informatie gaat niet mee naar de kaart. Dit is wat wij (gebruikers) zelf extern gebruiken ...

In de ecm zelf zit (nu) ook een soort channel identifier en hoogstwaarschijnlijk is dat uniek voor elke zender (en niet gelijk per transponder).

Dus 4 opnemen en 1 kijken zal er niet in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ubuntu server draait op 64-bit en hierop kan ik CCcam.x64 niet draaien en toch wilde ik mijn kaartje updaten naar revisie I4A zoals meerdere malen vermeld op het forum. Hierop heb ik op een oude laptop met Ubuntu mijn usb kaartlezer gezet en CCcam.x86 versie 2.3.0 geïnstalleerd. Krijg keurig beeld via deze server op mijn dreambox, maar ik zie mondjesmaat emms binnenkomen en de kaart revisie blijft op I43 staan en van mijn extra kaartje op I41 en het staat al wat uren aan. Wat kan er fout gaan omdat ik hier lees dat het bij de meesten heel flitsend ging?

aangepast door ruwebol

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ubuntu server draait op 64-bit en hierop kan ik CCcam.x64 niet draaien en toch wilde ik mijn kaartje updaten naar revisie I4A zoals meerdere malen vermeld op het forum. Hierop heb ik op een oude laptop met Ubuntu mijn usb kaartlezer gezet en CCcam.x86 versie 2.3.0 geïnstalleerd. Krijg keurig beeld via deze server op mijn dreambox, maar ik zie mondjesmaat emms binnenkomen en de kaart revisie blijft op I43 staan en van mijn extra kaartje op I41 en het staat al wat uren aan. Wat kan er fout gaan omdat ik hier lees dat het bij de meesten heel flitsend ging?

 

Installeer op je box even oscam experimental.

Als je pli gebruikt, zo te installeren.

Standaard config van pli versie update je kaart.

Hierna kaart erin, op rtl4 en een uurtje wachten.

Tataa .. versie I4A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke gecodeerde MPEG stream heeft zijn eigen CW (controlword) nodig om gedecodeerd te worden. Hiervoor moet een aanvraag naar de softcam gedaan worden. Voor elke zender dus een aparte SID.

Als voor een bepaalde SID het CW is berekend wordt dit wel in cache gehouden en een tweede (of 3de, of 16de, of 50ste) client krijgt van CCcam de CW zonder dat daarvoor opnieuw een SID benodigd is. Elke ongeveer 10 seconden moet er een nieuw CW berekend worden via de kaart (=1 SID).

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu heb ik de tip uit de openingspost opgevolgd en werk met cccam 2.3, maar bij toch gaat bij meerdere conecties naar de kaart de local gewoon voor een aantal minuten op zwart?

 

hoe kan ik zorgen dat m'n local ALTIJD 1van de 4 connecties blijft?

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu heb ik de tip uit de openingspost opgevolgd en werk met cccam 2.3, maar bij toch gaat bij meerdere conecties naar de kaart de local gewoon voor een aantal minuten op zwart?

 

hoe kan ik zorgen dat m'n local ALTIJD 1van de 4 connecties blijft?

Goede afspraken maken thuis.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu heb ik de tip uit de openingspost opgevolgd en werk met cccam 2.3, maar bij toch gaat bij meerdere conecties naar de kaart de local gewoon voor een aantal minuten op zwart?

 

hoe kan ik zorgen dat m'n local ALTIJD 1van de 4 connecties blijft?

We hebben geen uitleg gegeven voor WAN-sharing in orde te krijgen, als je met meer dan 4 ontvangers gaat kijken blijft het beeld op de 4 eerst geconnecteerde beeld geven. Zou je geen SID limit hebben, gaan alle ontvangers op zwart zodra er een vijfde bijkomt. Voor zover ik weet kun je geen prioriteiten instellen voor welke ontvanger zeker bij de eerste 4 moet blijven.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer op je box even oscam experimental.

Als je pli gebruikt, zo te installeren.

Standaard config van pli versie update je kaart.

Hierna kaart erin, op rtl4 en een uurtje wachten.

Tataa .. versie I4A.

Denk inderdaad dat ik daar mee moet beginnen. Op een een of andere manier wil oscam experimental of een andere recente versie niet verschijnen in de lijst ook niet na een update van pli. Ga als ik wat tijd heb wel experimenteren met oscam onder Ubuntu ook omdat ik van CCcam af wil. Vind dat er iets te veel toevalligerwijs gebeurd in 1 maand tijd.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik die / weghaal voor de smargo dan ziet hij mijn kaart niet meer?

 

SID LIMIT: dev/ttyUSB1 4 10

 

Dan werkt alleen de SID LIMIT regel niet.

Actuele status op te vragen via cccaminfo plugin, of via ip.van.box:16001

( poort 16001 nooit naar buiten forwarden!)

DM800HD - OpenPli - Triax + Canal Digital duo kop VU+DUO - OpenPli - Wavefrontier Astra 1-2-3 ++++ Versterkers:Onkyo + Harman Kardon - Blu-Ray: Philips 3D + Sony - TV: LG plasma 50 + LG Led 3D 42

Popcorn Hour A-210 Popcorn Hour C-200 Synology 106e - DSM 3.1 Synology 106 - DSM 3.2 kabel: Hirschmann Koka 799 met Hirschmann pluggen - Tyco UTP met Tyco pluggen - HDMI 1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk inderdaad dat ik daar mee moet beginnen. Op een een of andere manier wil oscam experimental of een andere recente versie niet verschijnen in de lijst ook niet na een update van pli. Ga als ik wat tijd heb wel experimenteren met oscam onder Ubuntu ook omdat ik van CCcam af wil. Vind dat er iets te veel toevalligerwijs gebeurd in 1 maand tijd.

 

Als je een oudere versie pli draait kan deze niet meer updaten naar de nieuwste.

- backup maken van je instellingen op harddisk of usb

- bootloader / secondstage updaten naar 84 ( via webinterface, bij Dream ophalen )

- nieuwe image pli laden via webinterface ( na bootloader update is de image weg! )

- backup terugzetten

- cccam 2.3.0. via menu laden.

- finetunen en kijken.( met z'n vieren )

aangepast door Kls

DM800HD - OpenPli - Triax + Canal Digital duo kop VU+DUO - OpenPli - Wavefrontier Astra 1-2-3 ++++ Versterkers:Onkyo + Harman Kardon - Blu-Ray: Philips 3D + Sony - TV: LG plasma 50 + LG Led 3D 42

Popcorn Hour A-210 Popcorn Hour C-200 Synology 106e - DSM 3.1 Synology 106 - DSM 3.2 kabel: Hirschmann Koka 799 met Hirschmann pluggen - Tyco UTP met Tyco pluggen - HDMI 1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nieuwe bootloader #84

nieuwe PLI

CCcam 2.30

Kaart zien updaten naar I4A

In CCcam.cfg SID LIMIT: /dev/sci0 4 10 toegevoegd.

Geen enkele share ingesteld en toch veel freezes.

 

Ben ik wat vergeten of hebben meer mensen hier last van.

 

Ben het spoor een beetje bijster.

Technisat Multytenne Twin
DB500HD
DB800HD
Pli Nightly open PLI
CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...