Ga naar inhoud


Nederlandse en Britse TV gelijktijdig ontvangen


WebGremlin

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Ik heb een Nederlandse vriendin en een Engelse vriend die samen wonen in Spanje. Mijn vriendin zag dat ik Nederlandse TV heb hier in Spanje (gewoon via Canal Digitaal). Hun hebben zelf alleen Britse TV, maar zij wilt heel graag ook Nederlandse TV hebben (o.a. voor de kinderen). Ik zou voor haar kijken wat haar mogelijkheden zijn, echter kom ik er zelf ook niet helemaal uit.

 

Wat zou voor hun de beste optie zijn om TV van beide landen te ontvangen?

 

Ik las over een installatie waarbij de schotel automatisch draait naar de juiste satelliet, maar dan kan bijvoorbeeld als manlief in de woonkamer naar BBC1 kijkt, de kinderen in de slaapkamer niet naar Nederland 1 kijken?

 

Ik weet dat Canal Digitaal ook een TripleSat aanbied, waarmee ze beweren alle 3 de satellieten simultaan te kunnen ontvangen. Maar krijgen ze dan alleen de Engelse zenders die ik bijv. ook in Nederland op de kabel kan ontvangen, of is het dan daadwerkelijk het complete Britse zenderpakket (want ik meen dat er bepaalde wettelijke restricties zijn qua buitenlandse zenders aanbieden)? Als dat het geval is zouden ze dus ook een apart abonnement moeten hebben bij een Britse satelliet TV provider, en zitten ze vervolgens met 2 decoders waartussen ze moeten schakelen, als deze 2 decoders überhaupt werken op één de zelfde schotel.

 

Verder weet ik niet echt wat er allemaal mogelijk is, dus als iemand mij verduidelijking kan geven wat de opties zijn zou ik dat enorm waarderen. Hier nog even alle wensen op een rij:

 

- Nederlandse kanalen

- Britse kanalen

- Aangesloten op meerdere TV's in het huis

- Britse zenders en Nederlandse zenders tegelijkertijd ontvangen

- Het liefst zo laagdrempelig mogelijk qua zappen (het zijn nogal digibeten, dus als ze constant van Decoder A naar Decoder B moeten omschakelen o.i.d. kan ik geheid elke week terug komen om het opnieuw aan te sluiten)

 

Wat is/zijn de beste optie(s)? En mocht dit schandalig duur zijn, wat zijn de betaalbare opties?

 

Bij voorbaat ontzettend bedankt!

 

Groet,

 

WebGremlin

WebGremlin - small, green, connected.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je zou een 2e kaart van CD kunnen nemen, neem aan dat er een basis abbo opzit ? als dat zo is, dan kost het aanschaf rond 35 euro en activeren ? weet ik niet. maar extra abbo kost dan 1 euro boven op.

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zal geen probleem zijn. Maar kiezen hun voor een contract bij Canal Digitaal en kopen ze er zo'n TripleSat bij, kunnen ze dan ook gewoon alle Britse zenders afnemen zoals dat kan in het Verenigd Koninkrijk (dus behalve BBC zoals we dat in NL kennen ook ITV1-4, Sky, Home, etc), of moet dat per sé via een Britse provider? En kan met zo'n TripleSat op bijv. de TV in de woonkamer naar een kanaal op Astra 1 worden gekeken en tegelijkertijd op bijv. de TV in de slaapkamer naar een kanaal op Astra 2?

WebGremlin - small, green, connected.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draaibaar is geen optie. Want als je dan BBC kijkt, dan kan je alleen maar zenders kijken op die satelliet. Triple sat is een systeem waarbij de schotel zo gevormd is dat je meerdere satellieten (astra 1 2 3) tegelijk kan ontvangen. Dit is dus een handiger systeem, maar of het daar werkt is de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen als je een grote schotel neemt van bv. 90 of 110 cm, in combinatie met een mutlifeed met twin of quattro lnb's erop.

En als je twee ontvangers hebt, is het probleem sowieso opgelost.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties, ik ben er uit.

 

Ze nemen een Canal Digitaal basis abonnement met de TripleSat er bij, en daarbij nog een abonnement van een Britse aanbieder. Met de TripleSat kunnen meerdere TV's/decoders worden aangesloten en alle 3 de satellieten kunnen simultaan ontvangen worden.

WebGremlin - small, green, connected.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...