Ga naar inhoud


Rebox RE-8000 blijft rebooten tijdens fw update


retepnegrebsrek

Aanbevolen berichten

Bij het proberen te updaten naar fw 10990, blijft de Rebox rebooten.

Omdat ik ooit eens Octagon fw en Maxi-u-boot erop had gezet moest ik de orginele 10990 fw met reseller changer veranderen om uberhaupt de fw erop te zetten.

Het leek goed te gaan totdat hij bij 40% ging rebooten, enige tijd gebeurde er niets maar na een minuut of 5 ging de instalatie weer verder. Tot een 50%, daarna ging de box in een continu update en flash gebeuren.

Ik kan nu niets meer, verbinden met AAF recovery lukt niet, de box wordt niet gevonden.

Met Porter krijg ik geen verbinding en de channel up werkt ook niet....

Wie weet raad ?

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je het apparaat eerst even via de schakelaar aan de achterkant uitzet, minimaal een paar minuten uit laat staan en dan weer aanzet.

Zie je onmiddellijk na het inschakelen nog een nummer van een bootloader in de display verschijnen, zo ja welke?

Als je nog een bootloader voorbij ziet komen is de kans groot dat e.e.a. nog te verhelpen is anders denk ik dat je een hersendode RE-8000 in jouw bezit hebt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vond ik in een ander draadje:

 

"En wat ik heb ontdekt dat dus ook alle Porter.exe versies verschillend zijn. Iedere reseller heeft een eigen (ID) versie die alleen daarop werkt. Porter van Rebox geeft hier error 0x10 bij opstarten, Octagon versie niet... "

 

kan het zo zijn dat ik een porter versie van octagon moet gebruiken ?

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu zou je normaal met ART of met de bootloader plugin de reseller ID kunnen aanpassen om zo terug Rebox te kunnen installeren

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, inmiddels staat dan de nieuwste rebox fw erop. Zelfs met bootloader 1.23 is dit gelukt....

Was nog een puzzeltje maar uiteindelijk loopt het weer.

Zelfs de Atevio fw deed het op zich goed alleen werd de canal digitaal kaart niet door de interne lezer herkend, anders had ik die er lekker opgelaten.

 

Mocht iemand het interesant vinden dan zet ik mijn relaas tot nog toe in deze topic.

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk gelukt....weliswaar zit er nu atevio fw op, maar de box geeft weer beeld.

Het is altijd wel handig om te vertellen hoe je nu e.e.a. hebt opgelost.

Dit kan namelijk voor de volgende die hetzelfde probleem heeft zeer leerrijk zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze een uiteenzetting van mijn probleem en toegepaste oplossing:

 

Doel: Rebox fw 1.09.90 installeren op Rebox RE-8000 HD

 

Uitgangspunt:

Rebox RE-8000 HD, Maxi-u-boot, bootloader 1.23, Octagon reseller id, Rebox/Octagon fw 1.09.61 (met Reseller Changer gewijzigd)

 

Het ontstaan van het probleem:

Rebox 1.09.90 fw met Reseller Changer verandert naar Octagon, dit omdat reseller id met AAF niet meer te veranderen was.

Op usb stick gezet en Rebox geflashed.

Bij opnieuw opstarten bleef de Rebox in een herhaalde loop van TDT-Maxi-u-boot, Booting, Flashing gaan.

 

Mijn toegepaste oplossing:

Recovery image gedaan met AAF. Hierna stond een oudere versie van Atevio op de Rebox.

Laatste versie van Atevio (ook 1.09.90) naar Rebox geflasht, was nu Atemio geworden.

Plugin HDF flasher geïnstaleerd en Id weer teruggezet naar Rebox RE-8000.

Met channel up-on/off methode Rebox fw 1.09.72 op de rebox gezet. Atemio werd weer Rebox met bootloader 1.23.

Daarna Fw 1.09.90 via het Rebox menu erop gezet.

 

Gelukkig had ik nog een back up van de systeem setting en de zender lijst en hiermee weer alle instellingen teruggezet.

 

Mischien mis ik een handeling maar dit is in zeer grote lijnen mijn toegepaste werkwijze.

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...