Ga naar inhoud


Beeld staat regelmatig even stil 's avonds


edkedk

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wie hebben nog meer last van stilstaand beeld, ik heb er last van op elke avond tussen 19.30 en 20.30. Beeld staat soms wel voor 30 seconden stil daarna komt het beeld terug en kan ik weer normaal kijken. Als het beeld stil staat is het geluid ook weg.

Alleen FTA zenders doen het dan nog.

Ik heb geen gecertificeerde ontvanger, maar ik ben er zeker van dat veroorzaakt wordt door experimenten of een bepaalde beveiliging van Canal Digitaal.

Mijn kaart is nog niet bijgewerkt tot de laatste versie, en dat wil ik zo houden voorlopig.

Is er een oplossing voor dit hinderlijke probleem van de beelduitval ? En wanneer zou het ophouden ? Het begint mij nu al behoorlijk te irriteren !

Beelduitval bederft mijn kijkplezier.

 

Het verbaast mij dat Canal Digitaal haar klanten niet netjes inlicht over dat je hinder kan ondervinden door testwerkzaamheden of door wat ze dan ook aan het doen zijn (ik heb werkelijk geen idee, maar ben 100% overtuigd dat de onderliggende oorzaak van mijn beelduitval niet aan mijn ontvanger of smartcard ligt; vóór 11 januari had ik helemaal geen problemen, en aan mijn ontvanger zijde is absoluut niets veranderd qua software of updates).

 

Ik heb geen brief gehad van Canal Digitaal wat er aan de hand is, en ook in de laatste nieuwsbrief wordt er niets vermeld over een bepaalde beveiliging die geactiveerd is sinds vorige week.

 

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Vr.groet,

Erik

aangepast door edkedk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo,

 

Ik weet niet hoe we je kunnen helpen.

Niet alleen heb je zelf al aangegeven wat volgens jou de oorzaak is, maar verder geef je geen enkele informatie.

 

Ik kan alleen maar zeggen, dat ik zonder de door jou beschreven storingen s avonds rond de klok van 8 tv kan kijken.

 

Het zou al helpen, wanneer je aangeeft wat voor ontvanger je gebruikt.

 

Wat is eigenlijk de reden, dat je de kaart geblokkeerd hebt?

Wanneer je een ontvanger hebt met opname faciliteiten, of via je kaart intern nog een 2e ontvanger decodeert, zal de door jou gekozen beperking in de kaartsoftware zeker je beelduitval kunnen verklaren.

Maar zelfs een dect telefoon van de buren kan de door jou beschreven storing veroorzaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Mijn ontvanger is een AzBox. Ik heb de kaart niet geblokkeerd, maar ik heb CCcam 2.2.1 als softcam voor mijn CD kaart. En de nieuwste update 'I4A' ?? komt niet op de kaart omdat ik een verouderde CCcam versie gebruik. En niemand maar dan ook niemand kan met zekerheid zeggen of je de nieuwste update werkelijk nodig hebt. Er gaan geruchten dat je juist moet voorkomen om de kaart de updaten want misschien komt er dan helemaal geen CHID lock van 4 op je kaart. Dus ik wacht liever nog even af voordat ik overweeg de kaart bij te werken naar de laatste versie.

 

Zoals ik al in mijn vorige post vermeldde, de uitval-problemen heb ik alleen sinds enkele dagen, eigenlijk vanaf de dag dat ik op internet las dat Canal Digitaal de anti-cardshare maatregel had ingevoerd, net als TV Vlaanderen enkele weken geleden.

Dus dat is dan wel heel toevallig, niet ? Vandaar dat mijn vinger ook naar CD wijst.

Dat hier nog niemand is die mijn klacht herkend, wil nog niet zeggen dat CD nergens mee bezig is.

 

Quote: "Wanneer je een ontvanger hebt met opname faciliteiten, of via je kaart intern nog een 2e ontvanger decodeert, zal de door jou gekozen beperking in de kaartsoftware zeker je beelduitval kunnen verklaren."

 

Vóór 12 januari 2012 kon ik zonder enige beperking kijken en opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo,

 

Er gaan geruchten dat je juist moet voorkomen om de kaart de updaten want misschien komt er dan helemaal geen CHID lock van 4 op je kaart. Dus ik wacht liever nog even af voordat ik overweeg de kaart bij te werken naar de laatste versie.

 

Zoals ik al in mijn vorige post vermeldde, de uitval-problemen heb ik alleen sinds enkele dagen, eigenlijk vanaf de dag dat ik op internet las dat Canal Digitaal de anti-cardshare maatregel had ingevoerd, net als TV Vlaanderen enkele weken geleden.

Dus dat is dan wel heel toevallig, niet ? Vandaar dat mijn vinger ook naar CD wijst.

Dat hier nog niemand is die mijn klacht herkend, wil nog niet zeggen dat CD nergens mee bezig is.

 

Quote: "Wanneer je een ontvanger hebt met opname faciliteiten, of via je kaart intern nog een 2e ontvanger decodeert, zal de door jou gekozen beperking in de kaartsoftware zeker je beelduitval kunnen verklaren."

 

Vóór 12 januari 2012 kon ik zonder enige beperking kijken en opnemen.

 

Wanneer je niet de laatste versie software op je kaart toestaat krijg je inderdaad geen limiet voor 4 programma's.

 

 

De kaart staat je dan slechts 2 programma's toe! De beperking is namelijk wel actief gezet op alle kaarten.

Wanneer je rond de probleemtijd aan het opnemen bent en tegelijk een ander kanaal bekijkt en nog wat zapt heb je inderdaad een hele grote kans dat je beeld steeds bevriest.

 

Door geen update toe te laten beperk je jezelf dus in je mogelijkheden, je kan op dit moment slechts 2 programma's tegelijk "verwerken".

 

Lees ook op het forum de discussie tussen oscam en cccam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je niet de laatste versie software op je kaart toestaat krijg je inderdaad geen limiet voor 4 programma's.

 

 

De kaart staat je dan slechts 2 programma's toe! De beperking is namelijk wel actief gezet op alle kaarten.

Wanneer je rond de probleemtijd aan het opnemen bent en tegelijk een ander kanaal bekijkt en nog wat zapt heb je inderdaad een hele grote kans dat je beeld steeds bevriest.

 

Door geen update toe te laten beperk je jezelf dus in je mogelijkheden, je kan op dit moment slechts 2 programma's tegelijk "verwerken".

 

Lees ook op het forum de discussie tussen oscam en cccam.

 

Hallo,

 

Ik kan opnemen, kijken en ook nog eens achter elkaar zappen zonder dat ik beeltuival krijg als ik dat doe.

Ben benieuwd of dat zo blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook last van dit geneuzel. dat hij vaak hapert. ik dacht dat het aan mijn smartwi lag, maar de originele kaart in de dreambox had hier ook last van.

enig idee hoe ik kan zien of mijn smartcard die "update" heeft gehad, want heb hem nog niet in mijn gecertificeerde phlips ontvanger gehad.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook last van dit geneuzel. dat hij vaak hapert. ik dacht dat het aan mijn smartwi lag, maar de originele kaart in de dreambox had hier ook last van.

enig idee hoe ik kan zien of mijn smartcard die "update" heeft gehad, want heb hem nog niet in mijn gecertificeerde phlips ontvanger gehad.

 

Welke softcam draai je?

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Welke softcam draai je?

 

Cccam 2.3.0 sinds gisteren

Had eerst 2.2.1 voor update, maar die deed ook al haperen sinds week ongeveer nu

aangepast door Mk2K

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze haperingen ook met mijn TV Vlaanderen kaart sinds het begin van die 4 SID limiet. In een Dreambox, maakt niet uit welke versie van CCcam ik probeer. Dit gebeurt telkens met maar 1 client, ikzelf. Op dit moment heb ik weer haperingen op elke zender via m'n kaart en ik verwacht dat dit over ongeveer een uur weer stopt.

 

Volgens mij doen ze het erom zodat we naar hun eigen receiver overstappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem ook, hij is wel geupdate naar die nieuwe versie (kaart) en heb het met 2.3.0 en .2.2.1 geprobeerd maar hij loopt steeds vast.

Heb hier een V+DUO lopen met PLI en CCAM 2.3.0.

V+DUO heeft geen interne share geen externe share, geprobeerd zonder netwerk kabel en met netwerk kabel. Een nieuwe PLI erop gezet met direct CCAM2.3.0 etc.

 

Als iemand dezelfde V+DUO met een orange kaart heeft en tips heeft dan zijn die van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat ik het probleem niet heb. VU+ Duo met OpenPLI erop. Heb OSCam draaien, misschien dat dat het proberen waard is? Unstable v1.20 build 6183 voor de VU+, Dreambox loopt goed met alle versies. Draadjes zat over OSCam elders op het forum.

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem ook, hij is wel geupdate naar die nieuwe versie (kaart) en heb het met 2.3.0 en .2.2.1 geprobeerd maar hij loopt steeds vast.

Heb hier een V+DUO lopen met PLI en CCAM 2.3.0.

V+DUO heeft geen interne share geen externe share, geprobeerd zonder netwerk kabel en met netwerk kabel. Een nieuwe PLI erop gezet met direct CCAM2.3.0 etc.

 

Als iemand dezelfde V+DUO met een orange kaart heeft en tips heeft dan zijn die van harte welkom.

Tjongejonge, hier betaal ik geen CD abonnement voor. Ook bij mij regelmatig freezes. Nieuwste openpli, CCcam 2.3.0 op een Xtrend et9200 (1 tuner aangesloten, geen opnames etc). Het gaat in ieder geval fout op RTL4HD en NGC HD. Nee, geen sharing hier... dus daar ligt het niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...