Ga naar inhoud


Pinnetje in thermostaatknop zit vast


jepe

Aanbevolen berichten

Ik heb een thermostaatknop die vast zit.

Hij is uit maar gaat niet aan. Kop er afgedraaid maar pinnetje zit vast.

Heb er wat sneer middel in gespoten maar reageerniet.

Kan ik dat binnenwerk er uit halen en vervangen zonder dat de hele installatie moet laten leeglopen?

Zie link voor afbeelding pennetje:

http://www.klusidee.nl/Forum/about51341.html

 

Of kan ik dat beter door een installateur laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je schrijft niet of de kraan dicht zit. Als dat het geval is kun je proberen met een tang het pinnetje naar buiten te trekken. Met een beetje geluk is het pinnetje dan weer gangbaar. Als het binnenwerk (of de hele kraan) vervangen moet worden dan moet de installatie afgetapt worden, het pinnetje bedient tenslotte de eigenlijke klep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat uit, dus je kunt proberen met een combinatietang het pinnetje beet te pakken en wat naar links en rechts te draaien om te zien of het los komt (je had er al olie ingespoten).

 

Het heeft al gelekt omdat het door oxidatie dus is gaan vastzitten.

Doe het wel voorzichtig want als het pinnetje van de houder afbreekt heb je een fontein tot de waterdruk is afgenomen en ben je nog aan aftappen toe om er een nieuwe kraan tussen te zetten.

Zelf net afgelopen zomer alle radiatorkranen van de C.V. vernieuwd.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je aan het pinnetje trek helpt niks, immers het binnenwerk van de kraan moet het pinnetje naar buiten duwen!

Trek je aan het pinnetje dan blijft het binnenwerk nog steeds dicht staan.

 

Tip! voorzichtig met een hamertje op de kraan slaan (kraanhuis) op de zijkant, rustig meerdere keren achter elkaar en als het pinnetje vanzelf naar buiten komt en

bij handmatig indrukken weer naar buitenkomt is je probleem opgelost!

 

Binnenwerk zal waarschijnlijk vast zitten omdat de kraan langdurig heeft dichtgestaan,

 

Succes en laat ff weten of het gelukt is want meestal lukt het zo.

aangepast door mondial

VU+ UNO 4K DVB-C OpenPLi ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit ook gehad bij m'n verwarmingen boven toen we het huis kochten. De oplossing was idd door met een tangetje het pinnetje voorzichtig iets naar buiten te trekken. Het wil nog niet zeggen dat het binnenwerk vast zit. Mocht het niet helpen kun je, zoals al aangegeven, proberen om een voorzichtig tikje te geven met een hamer.

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even met een sleutel de moer aan de voorkant om het pinnetje iets los draaien (vaak sprinkt dan het pinnetje weer naar buiten) en een beetje w40 op het pinnetje spuiten en het werkt weer.het komt vaak door uitdroging van de rubbers aan de binnenkant.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even met een sleutel de moer aan de voorkant om het pinnetje iets los draaien (vaak sprinkt dan het pinnetje weer naar buiten) en een beetje w40 op het pinnetje spuiten en het werkt weer.het komt vaak door uitdroging van de rubbers aan de binnenkant.

 

Hartelijk dank voor alle hulp. Vooral na de ingreep opv tip van Loui is het uiteindelijk gelukt.

Super, weer warmte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ jepe , moet toch lukken , net hezelfde probleem bij mij , ik heb gewoon het pinnetje kunnen uittrekken en klaar , wel effe wd40 gebruikt

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een installatie met thermostaatkranen ieder jaar controleer ik of deze goed werken. Kranen die altijd dichtstaan dat zijn de kranen die gaan vastzitten. De kranen die vast gaan zitten dat zijn in mijn installatie de vorstbeschermers. Deze gaan pas open bij 7 graden celsuis. Je moet dus een beetje onderhoud plegen. Hoe dat moet staat hierboven beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...