Ga naar inhoud


kwaliteitsverschil Schotel en glasvezel HD


supercop1973

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een overstap van schotel (basis HD) naar glasvezel HD TV via XS4ALL.

 

Zit er kwaliteitsverschil tussen glasvezel en schotel in zijn algemeen. Zo ja, welke geeft meer kwaliteit in HD beeld. Ik begrijp dat ik minder zenders krijg, maar over het algemeen kijken we toch alleen de NL zenders. Hooguit wat kinderzenders.

 

Iemand ervaring met de Motorola 1963 VIP ontvanger die je in bruikleen krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Let wel dat XS4all op glasvezel gebruik maakt van ITV van KPN, de bitrate voor HD schijnt hiervoor lager te liggen dan bij de providers op glasvezel die gebruik maken van Glashart Media. De laatste wordt als zeer goed beschreven. Vorig jaar een etappe van de tour de France gezien in HD via ITV van KPN en vond dat er goed uitzien.

 

 

Ervaring heb ik zelf (nog) niet met de Motorola 1963.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Motorola STB wordt door elke KPN aanbieder gebruikt (KPN, Xs4All en Telfort) op alle netwerken (ADSL, VDSL en glasvezel) waar ze actief op zijn.

Dus kijk rond op fora van die aanbieders als je meer wilt weten over de STB.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt niet alleen aan de bitrate.. er zijn hierover al tig topics over geopend. De decoder, encoder, modulatie etc hebben er allemaal mee te maken. Persoonlijk zou ik toch voor satelliet kiezen!

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg een overstap van schotel (basis HD) naar glasvezel HD TV via XS4ALL.

 

Zit er kwaliteitsverschil tussen glasvezel en schotel in zijn algemeen. Zo ja, welke geeft meer kwaliteit in HD beeld. Ik begrijp dat ik minder zenders krijg, maar over het algemeen kijken we toch alleen de NL zenders. Hooguit wat kinderzenders.

 

Iemand ervaring met de Motorola 1963 VIP ontvanger die je in bruikleen krijgt?

 

Ik zelf heb een tijdje in de de Pilot van Telfort mee mogen draaien.

Vond de kwaliteit van hun digitale ITV uitermate goed en dit was nog niet eens HD.

 

Wat ik wel een min punt vind is dat je minder aanbod in zenders krijgt de prijs daar in tegen ook hoger is als bij satelliet....en dat je aan internet(download) snelheid ook nog eens moet inleveren....

 

Plus daarbij als er iets is met je internet verbinding....Je dan ook helemaal niets meer hebt..en helaas de optie Digitenne viel ook af in mijn regio.

 

Nee mijn keuze is nog steeds tv kijken via satellietontvangst.

 

Gr.Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag net een nieuwe verkoopsheet binnengekregen van KPN, er komt een nieuwe ontvanger, een kleiner model.

Jammer is dat ook nog de enigste informatie die ik heb.

 

@kimadi: het probleem dat je snelheid moet inleveren door de tv aansluiting speelt in de nieuwe gebieden van glasvezel niet. Er is genoeg ruimte om de volle snelheid wat betreft internet te geven en daarboven nog ruimte te houden voor TV (inc HD)

In oudere gebieden kan het zijn dat je bij een 100Mb abonnement iets inlevert aan snelheid omdat de glasvezel modems hier 100Mb versies zijn (in de nieuwere gebieden is dit 1Gb versie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te laat voor bewerken blijkbaar,

 

maar zie net dat ik vanmorgen tussen de e-mails een bericht van KPN.

ÉÉn van de dingen die er in staan is dat er een nieuw model ITV ontvanger komt van KPN die kleiner is.

Meer info heb ik helaas niet.

 

(ben werkzaam als verkoopmedewerker/adviseur in de glasvezel, dus daar komt die informatie vandaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...