Ga naar inhoud


Ziggo Regio indelingen en zenderlijsten


theboyk

Aanbevolen berichten

Ik lees altijd met veel plezier de onderwerpen, heb zelf zowel met satelliet als Ziggo te maken.

 

Wat ik echter tot nu toe mis (of zelf aan wil leggen) is gewoon een helder overzicht, liefst sticky gemaakt, waarin van elke regio een Enigma 1 en Enigma 2 zenderlijst aanwezig is.

 

Voor de nieuwkomers of iemand die de zenders mist heb je dan een beginpost.

Specifieke regio's kunnen dan in een apart topic altijd besproken worden zoals nu het geval is.

 

Ik kan niet alles invullen maar dit zou de opzet zijn:

 

Regio 5555 (ex Casema)

E1 lijst

E2 Lijst

 

Regio 8888 (ex Multikabel Noord Holland)

E1 lijst

E2 lijst

 

Ik wil mijn eigen post niet vervuilen door er een lijst in te zetten want ik heb de HBO kanalen nog niet gescand

 

Wie voelt er nog meer iets voor zo'n overzicht?

Ik zie te vaak dat mensen een bepaalde regio opvragen terwijl 10 post verder die lijsten beschikbaar staan.

 

@mods; indien jullie mijn post/voorstel; willen afwijzen mogen jullie dit topic verwijderen

Link naar reactie
Delen op andere sites


hier ook een paar site's waar het eea op te vinden is http://www.dtvmonito....php?tree=11515 en http://www.digitalek...ultikabel.shtml

Die dtvmonito... zie er goed uit maar is niet up to date helaas, daar mist voor ziggo in elk geval de nieuwe ts 33. (o.a HBO)

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties zover; en dat is nou precies de reden voor mijn initiatief;

gewoon per regio een Enigma 1 en 2 lijst met gewoon de laatste indeling en zenderlijst.

 

Iedereen heeft zijn/haar indeling; dat respecteer ik.

Maar een begin/start/basis lijst; daar heeft iedereen wat aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dtvmonito... zie er goed uit maar is niet up to date helaas, daar mist voor ziggo in elk geval de nieuwe ts 33. (o.a HBO)

 

http://www.dtvmonitor.net/tabs.php?ts_id=29&rf_id=11515

 

Dtvmonitor is zeer uptodate!

 

Alleen is het zo dat Ziggo meer dan oud@home.multikabel/casema kent...Casema is opgedeeld in minimaal 4 of 5 subnetwerken. Voor andere zelfde verhaal. In sommige van deze netwerken is nu qam256 actief. Het punt waar dtvmonitor scant, en waar ik kom zit nog gewoon qam64. Zo is het ook omdat de regionale/lokale zenders per gebied zijn ingedeeld.

 

Daarbij kan je met OpenPli prima een kabel scan met bijbehorend nit uitvoeren. En dan kan je updaten wanneer je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.dtvmonito...=29&rf_id=11515

 

Dtvmonitor is zeer uptodate!

 

Alleen is het zo dat Ziggo meer dan oud@home.multikabel/casema kent...Casema is opgedeeld in minimaal 4 of 5 subnetwerken. Voor andere zelfde verhaal. In sommige van deze netwerken is nu qam256 actief. Het punt waar dtvmonitor scant, en waar ik kom zit nog gewoon qam64. Zo is het ook omdat de regionale/lokale zenders per gebied zijn ingedeeld.

 

Daarbij kan je met OpenPli prima een kabel scan met bijbehorend nit uitvoeren. En dan kan je updaten wanneer je wilt.

Er zijn ook nog ontvangers die geen open pli draaien en dan is het wel handig om te weten dat HBO 3 HD bijv. bij ziggo niet op TS 29 zit maar op TS 33. De 2e link www.digitale.... die je noemt geeft wel de juiste TS weer en geeft voor jouw ziggo gebied de bijbehorende frequentie weer.

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties zover; en dat is nou precies de reden voor mijn initiatief;

gewoon per regio een Enigma 1 en 2 lijst met gewoon de laatste indeling en zenderlijst.

 

Iedereen heeft zijn/haar indeling; dat respecteer ik.

Maar een begin/start/basis lijst; daar heeft iedereen wat aan?

 

Ik zit in ditzelfde schuitje.

Zelf gebruik ik de E2 lijst van satje, en vul deze aan met de Ziggo zenders.

Satje maakt regelmatig een update. Alleen is het zeer lastig voor mijn Ziggogebied een update te vinden op sat4all.com

 

Dus goed initiatief! :D

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...