Ga naar inhoud


Humax IRHD 5100C wil niet opnemen op USB stick?


jernst

Aanbevolen berichten

Ik probeer gebruik te maken van de opname/timeshift mogelijkheid. Hij ziet de USB stick (8gb) wel bij systeem, maar ik krijg bij "timerplanning" alleen de keuze: herinnering en geen opname knop. Ook bij directe opname (rode opnameknop) krijg ik het bekende rondje met schuine streep (niet beschikbaar).

heeft iemand een idee? Humax is voorzien van laatste firmware update.

aangepast door Michel
Onduidelijke onderwerptitel

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


@jernstx,

 

Kan dat misschien te maken hebben met te grote bestanden, Fat kan geen grotere bestanden aan dan 4 GB.

Ik weet niet hoe dat met de door jou genoemde / gebruikte ontvanger zit, maar over het algemeen ziet een Humax op USB Fat partitie's en EXT3 partitie's, m.a.w. NTFS wordt niet ondersteund.

De enigste optie voor het overzetten van grotere bestanden is te formateren naar EXT3.

 

Ik begrijp je vraag niet helemaal goed volgens mij, maar wil je direct opnemen op de USB stick ?

Normaal gesproken neem ik op via de interne hardeschijf en zet het daarna over via USB naar een externe hardeschijf.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jernstx,

 

Ik heb net even gekeken voor je, wilde het ook zelf weten, het is idd mogelijk om externe hardeschijven aan te sluiten op een Humax IRHD 5100C en op een externe hardeschijf op te nemen. De ontvanger heeft zelfs een optie intern om de externe aangesloten hardeschijf te formateren, dit zal dan ook wel werken op de door jou gebruikte stick.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wim g,

 

Hoe ga je dat dan doen dat opnemen via een externe harde schijf.

 

Ik ga er vanuit dat de hier genoemde ontvanger dat zelf regelt ?

 

Ik maak zelf gebruik van een Humax 5050c, deze maakt opname's op een interne hardeschijf, deze kan ik over zetten op een externe aangesloten schijf via USB op boven genoemde omschreven manier.

 

Voorwaarde is dat de extern aangesloten hardeschijf / USB stick op de juiste manier is geformateerd, gr.

 

Zilverster.

aangepast door Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat een usb-stick niet werken. Heb het zelf even uitgeprobeerd maar ik krijg die stick (en anderen) niet aan de praat als opname-medium.

 

Ik probeer gebruik te maken van de opname/timeshift mogelijkheid. Hij ziet de USB stick (8gb) wel bij systeem, maar ik krijg bij "timerplanning" alleen de keuze: herinnering en geen opname knop. Ook bij directe opname (rode opnameknop) krijg ik het bekende rondje met schuine streep (niet beschikbaar).

heeft iemand een idee? Humax is voorzien van laatste firmware update.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er inmiddels achter. Je kan alleen op een externe HD opnemen, niet op een USB stick. Je kan wel bestanden afspelen vanaf USB stick.

Waarom je niet op een USB stick op kan nemen, ontgaat mij even, maar goed het zij zo.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Formateren in Ext-3 formaat. Kan Humax 5100/5200 zelf.

kan je weer lezen met wat tooltjes van internet met b.v. VLC viewer op PC. USB stick zou wellicht gaan, nog niet geprobeerd. Maar moet niet zo'n intelligente flash drive zijn met meerdere partities.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Goed nieuws voor degenen die hun Humax 5100c nog niet hebben verkocht of zojuist hebben gekocht zoals ik:

 

Vanaf augustus 2012 is het ook mogelijk om met een USB-stick een live uitzending te pauzeren en/of terug te spoelen. U plaatst hiervoor de USB-stick in de USB-ingang op de voor- of achterzijde van de ontvanger.

 

Ik heb de firmware handmatig (via het menu) naar de laatste versie gebracht:

9 Augustus 2012: Nieuwe software HUMAX IRHD-5100C

Op het Ziggo netwerk is vanaf heden de nieuwe software voor de HUMAX IRHD-5100C beschikbaar. Het betreft software versie 1.00.25.

 

Overigens zit ik zelf niet bij Ziggo dus ik neem aan dat deze firmware bij iedere kabel aanbieder beschikbaar is.

 

Omdat ik nog geen geld wilde steken in een nieuwe USB-stick heb ik een 512Mb stickje die ik nog had liggen misbruikt. Even instellen in het menu en het werkte soort van. Maar ja wat wil je ook met zo'n kleine opslagcapaciteit. Ik denk dat ik 10 a 20 seconden kon pauzeren. Afspelen weer hervatten kostte wat moeite, maar ik verwacht dat dat aan de lees/schrijfsnelheid van deze bijna prehistorische stick ligt. Ik had verwacht dat er een minimum opslagcapaciteit werd vereist, maar dat valt dus alles mee. Ik ben wel benieuwd wat jullie adviseren om nu te kopen: 8, 16 of 32 Gb? Ik neem aan dat de moderne sticks snel genoeg zijn of is het handig om daar ook te letten op een minimum lees/schrijf snelheid?

Techneut met te veel verschillende interesses!

 

DM600 - TF5510PVR - Humax iHDR5200c - Humax IRHD-5100C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...