Ga naar inhoud


Deeltijd uitkering ?


mapi

Aanbevolen berichten

Vraag :

 

Mijn echtgenote komt binnenkort zonder werk te zitten. Nu is ze al aan het solliciteren en heeft al meerdere mogelijkheden gevonden. Dat gaat wel goed komen... denk ik. :crazy:

 

Maar Nu is de vraag als zij nu 4 dagen werkt en een baan van 3 dagen krijgt. Hoe gaat dat indien ze bijvoorbeeld na een jaar daar ontslagen word ?. Waar baseert een uitkering zich op ?. Op een gemiddelde van ... of de laatste x maanden ?... Indien dat laatste het geval is moet ze natuurlijk niet iets zoeken met een dag minder.... toch ?

 

 

Ook hoorden we van een kennis die blijkbaar minder werkt dan ze voorheen deed en via de UWV een soort deeltijd uitkering heeft ?... Met andere woorden het UWV compenseert het tekort tov voorheen ... Die kennis moeten we binnenkort maar eens op bezoek bij gaan want die regeling lijkt me wat teveel van het goede... :whistle:

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


http://www.uwv.nl/Pa..._inkomsten.aspx

 

Hier alvast een gedeelte van je uitleg.

 

Maar het beste kun je denk ik bij het UWV een gesprek aanvragen over hoe het een en ander in elkaar steekt.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kijken naar je arbeidsverleden in totaal. Op de site van het UWV kun je dat heel makkelijk vinden. Volgens mij kun je inloggen met je DigiD.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien iemand nu (gemiddeld) 35 uur in de week werkt en daarvoor ontslagen wordt krijg je een uitkering gebaseerd op 35 uur. Stel je vind nu een baan voor 25 uur in de week dan ben je op dat moment nog werkloos voor 10u in de week. Voor deze 10 uur blijft dan ook de sollicitatieplicht gelden. Tenminste zo was he de laatste keer dat ik helaas heb moeten aankloppen. Verder zijn er nog veel meer regeltjes. Dat zal je wel te horen krijgen als je op gesprek mag bij de inschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

extreem complexe materie

 

direct een antwoord geven doen de mensen bij UWV sowieso niet

 

je had bij aanmelding voor de uitkering daarna een brief gekregen die aangeeft hoeveel maanden uitkering gegarandeerd waren gezien je arbeidsverleden

en als je tussentijds weer voor een aantal uren per week werkzaam bent kunnen ze enkel bij her aanvraag een ijking van de situatie "voorspellen" gezien de deeltijd werkeloosheid

 

niets lijkt vast te staan betreffende die regels

 

ik ben ook gekloot, wegens datum in van dienstreding voor 50+ in 2011 en werkzaam na 2010 nog niet 50+

loonkostensubsidie en premiekorting...

ik val volgens UWV buiten beide regelingen omdat ik vorig jaar een maand voor m'n 50ste opnieuw in dienst genomen werd en nu 2012 die regeling alweer vervallen is.

 

directeur Rutten regelt het wel, maar hij regelt het niet voor die het werk ontbreekt

ja het ontbreekt aan werk.

dat willen ze ondanks alle signalen niet accepteren of iets aan doen dus dan maar beter de welvaart herverdelen (aha, wie krijgt het dan)

 

meer hoeft men er niet over te schrijven: je status wordt bij elke aanvraag opnieuw herwaardeerd.

je hebt dus geen antwoord, van mij of van de UWV (geloof het of ga navragen)

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

het uwv is gewoon 1 groot drama en het werkbureau ook

je vrouw krijgt een Coacht, als je teminste wat van haar/hem hoort loop sinds september in de ww maar dat mens heb ik nog niet gehoord en of gezien.

gelukkig ben ik woensdag AS weer weg bij die club,let wel het beviel me goed @home maar die uvw en die klere zooi niet:-)

aangepast door uniden

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...