Ga naar inhoud


afstellen schotel 4lnb 13-19.5-23.5-28.5


pabre

Aanbevolen berichten


Onestep satfinder gebruiken op een laptop. Laptop in de buurt van de schotel plaatsen. Wel zorgen dat je de box kan bereiken via je laptop. Beginnen met de 19.5, daarna de 23.5, daarna de 28.Zo heb ik mijn setup gefinetuned. Ik heb op de 19.5 ARD HD gebruikt en BVN. Op de 23.5 NED1 HD dacht ik. Op de 28.5 een BBC zender in HD, op de 13 een willekeurige... de 13 vond ik op dat moment niet zo belangrijk namelijk :)

 

Ik gebruik een multifeed rail. Ik had alle koppen erop gedaan, maar alleen de 19.5 vastgezet op de rail. De rest kon nog schuiven. De 19.5 kon ook nog in de houder licht gedraaid worden. Bij het maximale signaal heb ik de 19.5 vastgezet en ben ik met de 23.5 verder gegaan. Bij mijn schotel zitten de 19.5 en de 23.5 links en rechts tegen de middenrail (zo dicht mogeljk bij elkaar). Met de 28.5 en de 13 is het even zoeken tot je signaal hebt. Dan op de rails handvast zetten en verder finetunnen. Een mm kan al verschil maken.

 

Hieronder mijn 4 koppen vanaf de onderkant gezien.

 

P1070631.JPG

 

Succes.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...