Ga naar inhoud


"Beste" set voor canaldigitaal in het buitenland (Duitsland)


BDS

Aanbevolen berichten

Even een vraag, wat kan ik het beste kopen voor mijn schoonvader,

Hij woont sinds kort in Duitsland en wil graag de Nederlandse (NED123 RTL etc) televisie ontvangen,

simpel gewoon aanzetten en kijken in HD verder niks bijzonders.

Wat voor ontvanger kan hij dan het beste kopen ? eventueel alles in 1 (kaart, ontvanger, LNB etc)

EN zoals nederlanders zijn zo goedkoop mogelijk, Iemand een advies ? alvast bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede morgen,

 

Ook ik heb een vraag over het ontvangen van Ned zenders in Duitsland.

We hebben een oude boerderij gekocht in het Sauerland en laten daar een Sat. instalatie aanleggen door een plaatselijke levelancier.

Dit voor de ontvangst van Radio en TV digitaal omdat analoog er per 1 april ten einde is.

 

Dit bedrijf kan ons echter geen app. leveren voor de ontvangst van Ned.zenders.

Hiervoor dien ik een adres in Nederland te hebben (heb ik) en een kontrakt af te sluiten met CanalDigitaal.

CanalDigitaal wil mij echter een volledig pakket aansmeren incl. schotel kabels etc.

Echter de instalateur heeft alleen een card en/of kastje nodig om het te laten werken.

Op mijn vragen bij CanalDigitaal wil men mij niet echt vertellen op welke wijze ik dit op de goedkoopste wijze kan doen.

Volgens hen zijn de kosten ongeveer 250 euro plus een abn. op de smartcard.

Dat ik moet betalen voor die card snap ik nog wel maar zijn er in Duitsland ook kastjes te koop waar ik deze card in kan gebruiken????

Ben ik verplicht dat kastje in Nederland te kopen????

 

Daarnaast kan ik iedereen het advies geven om in zee te gaan met een plaatselijk bedrijf.

Voor onze nieuwe woning in Duitsland (heel oud ) krijgen we een komplete instalatie (2 schotels) Kabels,verdeelpunten etc , 2 man aan het werk en een voledige service en garantie voor een bedrag van 800 euro.

De service kennen we uit het verleden.

Met zegt niet wanneer men komt maar vraagt wanneer het kan.

In ons geval na een flinke storm de schotel niet meer gericht, binnen 30 minuten bij ons thuis,ruim een uur aan het werk met 2 man.

Kosten???? 35 euro

Dit was in ons oude huis en men kende ons niet.

*******Reclame.******** (verwijderd)

aangepast door ceesv
Firma naam verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

BDS

 

Locatie is inderdaad wel belangrijk. Hoe verder weg je zit - hoe groter de schotel moet worden bijvoorbeeld.

 

Ontvanger is heel erg persoonlijk. De ene vind de standaard canal digitaal ontvangers prettig - de ander vind het fijner wat te experimenteren met een linux box.

aangepast door Angeline
Link naar reactie
Delen op andere sites

rhenegge,

ook aanbevelingen voor vakmanschap en firma's zijn reclame (dacht dat je dat <reklame> niet mag doen hier?)

 

voorts is de canaDIGITAAL KAART een seca3 kaart en die kun je met de passende CI-module in een CI-receiver gebruiken

of dat nu een is uit duitsland of uit nederland maakt niets uit

de reeds besproken linux box, zoals dreambox of Vu+ kan dergelijke CI-modules "per softcam" emuleren, dus aankoop van die module is met zo'n box niet nodig

 

maar om een kaart te kunnen bestellen bij canalDIGITAAL is een nederlands adres en nederlandse bankrekening nodig...

of je hebt nederlandse familie of kennissen die het voor je regelen.

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...