Ga naar inhoud


[Orton HD xc403p] zoek de laatste firmware


sevensheaven

Aanbevolen berichten


Het moet een null-modem kabel zijn. Als je alleen de kanalen wilt flashen kies je "chanlist" als je de gehele software wilt flashen, kies dan all sw+bootloader.

 

Ben hier zelf ook aan het stoeien, maar heb een computer zonder seriele poort en met een USB naar serial converter wil het nog niet lukken.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet een null-modem kabel zijn. Als je alleen de kanalen wilt flashen kies je "chanlist" als je de gehele software wilt flashen, kies dan all sw+bootloader.

 

Ben hier zelf ook aan het stoeien, maar heb een computer zonder seriele poort en met een USB naar serial converter wil het nog niet lukken.

 

Krijg morgen de kabel en dan gaan we aan de slag, laat het weten als je het voor elkaar hebt gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat ik je kan vertellen over de Orton.

Echt zo`n ding om uit het raam te gooien.

 

De CCcam werkt totaal niet erop en ook oscam niet stabile.

Constant vastlopend beeld...

 

Of ze moeten er software voor gaan verder ontwikkelen of ik zou toch beginnen met een andere merk zoals Dreambox en of VU ofzo.

In mijn ogen is dit echt niks, ten minste nog niet.

 

wat wel goed gaat is firmware vervangen etc via usb, werkt allemaal wel goed.

 

Menu en zappen is wel iets anders dan een Dreambox of Vu ofzo.

 

Maar goed happernde beelden heeft niemand wat aan.

 

Voordat je hem uit het raam gooit. Welke firmware gebruik je om OSCam erop te krijgen? Ik heb hem in nog geen enkele firmware die ik gebruik kunnen vinden.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg morgen de kabel en dan gaan we aan de slag, laat het weten als je het voor elkaar hebt gekregen.

 

Flashen werkt met de kabel.

Alleen nog steeds geen netwerk id instel mogelijkheid. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Heb trouwens sw+bootloader geflasht. Wat betekend de optie dump flash?

Of welke sw + bootlaoder moet er nu op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand al enig idee waar je het netwerk ID kan instellen ?

Of misschien een andere mogelijkheid om mijn kanalen in het Caiway gebied binnen te halen zodat ze werken ?

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iedereen dit probleem heeft met het instellen van het Netwerk ID.

Als hier geen oplossing voor is / komt is de box niet echt gebruiksvriendelijk en kan ik hem ook niet aanraden

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

blokjes en stotteren is bijna altijd signaal tekort neem een goede coax en sluit die eens recht streeks in je cai aansluiting zonder al die koppelstukjes en door lussingen denk dat je dan gewoon beeld hebt,en als je gewone tv ook veel last had van sneeuw in het beeld scherm je kabel beheerder bellen en klagen dat je signaal niet goed is.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blokjes en stotteren is bijna altijd signaal tekort neem een goede coax en sluit die eens recht streeks in je cai aansluiting zonder al die koppelstukjes en door lussingen denk dat je dan gewoon beeld hebt,en als je gewone tv ook veel last had van sneeuw in het beeld scherm je kabel beheerder bellen en klagen dat je signaal niet goed is.

 

Nu dat heb ik dus ook gedaan maar krijg via blind scan niet alle zenders binnen.

Het vreemde is ook dat ik met verschillende ortons met verschillende software verschillende zenders binnen krijg.

Verder het zelfde gezien internet en coax kabel (rechtstreeks op de meterkast).Signaal 80%

Bij de een HBO 1,2,3, in goede kwaliteit en zonder blokjes en geen stilstaand beeld en verder bijna geen andere zenders en bij de andere orton alleen 4 zenders met alleen het geluid met wat blokjes.

 

Wie heeft het wel voor elkaar gekregen om alle zenders te ontvangen met blind scan van de mensen die ook geen netwerk id kunnen invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nooit problemen met blokjes of wat en vindt volgens mij alle ziggo kanalan (108) in iedergeval alles wat ik kijk.

 

ik heb ook nooit iets ingesteld van regio of wat ook.

 

mijn instellingen zijn:

 

TP index 1/111

Frequency = 372,0

Symbol rate = 6875

modulatie = qam 64

NIT search = on

LCN Frequency scan = 474,0

 

Vraagje..Stel ik wil een dump van mijn firmware hier neer zetten,komt de hsdata.cfg dan ook mee (kan een ander dan mijn c lijnen zien na instalatie)

of moet ik deze eerst verwijderen...en Hoe doe ik dat.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...