Ga naar inhoud


SAB TITAN 2 HD COMBO / DVB-T installatie


bvwsatellite

Aanbevolen berichten

Geachte lezers

 

Ik heb een nieuwe ontvanger de SAB TITAN 2 HB COMBO waar je ook DVB-T mee ontvangt.

In het menu DVB-T INSTALLATIE / REGIO zitten vele landen in een lijst waaronder ook Nederland waar de ontvanger op stond bij aanschaf, maar er is nergens België in die lijst te vinden!

 

Mijn 1ste vraag is : moet de ontvanger blijven staan op NEDERLAND om de DVB-T signalen van België mee te ontvangen ?

Mijn 2de vraag is : TUNERSTROOM (5V) stond op : AAN bij aanschaf van de ontvanger, moet deze op stand AAN blijven staan ?

Mijn 3de vraag is : welke soort van antenne zou ik het beste aanschaffen voor deze ontvanger ?

 

Geachte lezers, alvast bedankt voor Uw medewerking.

 

Mvg

bvwsatellite

post-60973-0-42908200-1332162519_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al geprobeerd om te scannen? Nederland zou ook goed moeten werken voor België, ik heb met die instelling in het verleden in de grensstreek zowel de Nederlandse als Belgische zenders ontvangen.

 

Die 5 volt is alleen nodig voor een actieve antenne zonder eigen voeding, dan komt de voeding van de receiver vandaan. Heb je een passieve antenne, dan moet die uit staan.

 

De beste antenne is nogal relatief. Als je vlak bij een zendmast zit, is een simpele binnenantenne voldoende. Wil je ook signalen kunnen ontvangen van verder weg, dan ga je al snel voor een buitenantenne. Ik gebruikte een passieve harkantenne als binnenantenne (ik kon deze niet buiten monteren) en daarmee ontving ik een zendmast van ruim 30km bij mij vandaan. Ik zou zeggen, probeer eerst eens een simpele antenne te plaatsen en kijk wat je daarmee kan ontvangen. Dan zie je vanzelf of je een grotere antenne nodig hebt.

Mijn installatie:
Wavefield T90, Inverto Black premium twin LNB's (28,2E, 23,5E, 19,2E, 13,0E), SAB Nova Android HD receiver Amiko Alien SHD8900 receiver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Rotterdammer

 

Bedankt voor Uw snelle reactie op mijn vragenlijst, met zoals ik reeds gelezen heb, uitstekend bruikbare waardevolle informatie.

 

I.v.m. scannen : nee... met antenne nog niet geprobeerd, trouwens... ben nog niet in bezit van een antenne, dat is ook 1 van de redenen van mijn oproep hier op het sat4all forum.

 

Dus met een gewone binnenhuisantenne zou dit normaal gezien geen probleem mogen opleveren.

 

Nu weet ik ook eindelijk waarvoor die 5V staat, dus enkel in te stellen en te gebruiken als je antenne geen eigen voeding heeft, en die de voeding dan van de ontvanger krijgt.

 

Geachte Rotterdammer, ik wil U nogmaals bedanken voor deze waardevolle en zeer bruikbare informatie, en natuurlijk niet te vergeten voor Uw persoonlijke inzet om mij met dit onderwerp te ondersteunen.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is zit er ook een BLIND scan op.

Als je deze gebruikt zal hij de hele band afzoeken.

Dit duurt wel wat langer maar dan weet je zeker dat alle zenders gevonden worden.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opnieuwterug

bnwsatellite welke software versie heb je er op staan en EMU of MCS.

 

=======================================================

jahan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Opnieuwterug

 

I.v.m. EMU of MCS : Ik ben niet technisch op de hoogte wat dit juist inhoud.

 

De onderstaande gegevens zijn de SAB TITAN 2 HD COMBO ontvanger gegevens die ik vond in het Systeem menu.

 

MODEL ID : SAB TITAN 2

SW versie : 06000400_1.3.35

HW versie : ALI-HD1-LV VER 1.0

LOADER versie : M3602A 1.1.5

PANEL VERSIE : 0218010 a

LAATSTE UPDATE : 22 FEB 2011 16.12.13

 

Bedankt voor Uw medewerking en persoonlijke inzet.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Opnieuwterug

 

Vraag : Hoe en eventueel waar kan ik in het bezit komen van deze recente versie : 1.4.54 voor de SAB TITAN 2 HD COMBO ontvanger ?

 

Vraag : Hoe voer ik deze recente versie 1.4.54 in de ontvanger in ?

 

Vraag : Wat gebeurt er dan met de huidige instellingen van de ontvanger en de door mij ingebrachte zender keuze satelliet (FAV)-kanalen na de invoer van deze 1.4.54 versie ?

 

Alvast van harte bedankt voor deze bruikbare zeer nuttige informatie, en niet te vergeten : Uw door mij oprecht gewardeerde persoonlijke inzet en bijdrage.

 

Ik wens U een zonnig en aangenaam weekend toe.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opnieuwterug

google maar op satbox

stel je vraag daar maar.

daar is altijd de nieuwste software te vinden voor de sab

en nog meer dingen voor de titan

==================

johan

aangepast door opnieuwterug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Opnieuwterug

 

Bedankt, ik ben juist eens gaan kijken op die site : satbox via google, je moet je daar ook registreren en inloggen voor de site te kunnen bekijken heb ik juist ondervonden, dat ga ik toch liever niet doen, ik blijf liever hier op sat4all, simpelweg : anders wordt het voor mij persoonlijk dan wel te verstaan, te onoverzichtbaar, m.a.w. : door te veel verschillende informatie in te zamelen, en dan de juist bruikbare informatie eruit te kanaliseren is een ander werk.

 

Niettemin... nogmaals bedankt dat U mij helpt en reeds heeft geholpen bij het inzamelen op dit forum van sat4all voor de door mij bruikbare informatie.

 

Wederom wens ik U een zonnig en prettig weekend toe.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opnieuwterug

jammer ik ben daar geregeld met nieuwe dingen voor de sab titan 1 en 2

 

 

==========================================================

 

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie 1.4.54 kan je vinden op het internet, ff in Google typen.

Het instaleren gaat gemakkelijk. De software pak je uit op een usb-stick. deze doe je in de receiver.

 

Maar eerst maak je een backup van je huidige versie en instellingen.

Dit doe je door in het menu naar Systeem. Daar kies je: Backup naar usb.

Klik op ok en er word een backup naar je usb-stick gemaakt.

Dan ga je terug in het menu-Systeen en kies je: Update van ubs

bij Update bestand kies je Ali 1.4.54, de software die je up de usb stick hebt gezet

Bij update mode kies je: Software met bootloader

Dan klik je op Ok op het scherm en de firmware word geinstalleerd

Daarna start de receiver opnieuw op.

 

Om je instellingen terug te zetten ga je weer naar menu-systeen-update van usb

Hiwr kies je de backup van je oude instellingen iet van datum.back

deze word volgens mij al automatisch gekozen.

bij update mode kies je voor: zenderlijst.

en klik je op ok. daarna start de titan opnieuw op en zijn al je zenders terug zoals jij ze had geprogrammeerd.

 

Veel succes.

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...