Ga naar inhoud


SAB TITAN 2 HD COMBO / DVB-T installatie


bvwsatellite

Aanbevolen berichten

Sorry, ik had hedt laatste antwoord niet gelezen. Maar mocht je toch overwegen om de software van die andere site te downloaden en te willen installeren dan denk ik dat mijn bovenstaande antwoord wel handig voor je is.

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geachte JanR

 

I.v.m. downloaden versie 1.4.54 : ik U gouden tip zeker opvolgen

 

I.v.m. backup naar usb : eveneens bedankt voor deze gouden tip

 

I.v.m. update van usb : dus als ik goed heb gelezen : de software die ik nog moet downloaden noemt : Ali 1.5.54, dan in het systeem menu update bestand kiezen : Ali 1.5.54, dan update mode kiezen : software met bootloader, oke als bevestiging, dan wordt de software geinstalleerd waarna de ontvanger opnieuw opstart

 

vraag 1 : i.v.m. update van usb : wordt de oude versie 1.3.35 dan automatisch gewist en overschreven door de nieuwe versie ali 1.5.54 ?

 

vraag 2 : moet ik de ontvanger dan opnieuw alle sats laten inscannen ?

 

vraag 3 : moet er een reset gebeuren naar fabrieksinstelling alvorens de nieuwe software Ali 1.5.54 te installeren ?

 

Ik ga Uw deskundige raadgeving en gouden tips voor ik de update naar Ali 1.5.54 uitvoer op mijn SAB TITAN 2 HD COMBO, nog enkele keren goed en aandachtig overlezen.

 

Ik ben namelijk bang als ik iets moest hebben overzien bij de uitvoering van de ALI 1.5.54 update in mijn ontvanger dat mijn hele systeem blank en plat zou liggen.

 

Beste JanR, ik weet niet hoe ik U voldoende en oprecht kan bedanken voor Uw buitengewone medewerking en uitstekende steun.

 

Ik wens U een prettig en zonnig weekend toe, en nogmaals van harte bedankt.

 

Mvg

bvwsatellite
Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord vraag 1: Ja, de oude versie word automatisch over schreven.

 

Antwoord vraag 2: Nee, u kiest na instalatie van de nieuwe software opnieuw update via usb, nu kiest u voor de back up die op de usb staat.

 

De back up is een .abs bestand die de receiver op de usb-stck heeft aangemaakt en bestaat als naam uit de datum en tijdstip waarop deze is aangemaakt. Mijn laatste backup heet: bak-210320120836.abs. U zult een soortgelijke bestand in het menu zien staan.

 

De receiver zal deze back up automatisch kiezen. Bij update mode kiest u voor Zenderlijst, daarna klik u op Ok. Door Zendelijst te kiezen zullen automatisch alle zenders en satellieten weer terug komen zoals u ze had ingeprogrammeerd. Ook als u meerdere satellieten heeft ingeprogrammeerd zullen deze weer juist staan in het menu.

 

Antwoord vraag 3: Dat kan, maar hoeft niet.

 

Ik wens u ook een fijn en zonnig weekend en veel succes met de update.

 

JanR

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeer belangrijk om eerst een backup naar een usb stick te maken en daarna pas de nieuwe software installeren. Zo kan er niets misgaan

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de nieuwste firmware hij is van 7 maart 2012 en je hoeft hier geen lid te worden.

 

http://www.dvbstand....?lang=nl&id=964

 

En hier de handleiding voor diverse functies zoals upgraden met de ontvanger zelf via het internet.

Maar ook andere leuke dingen zijn er voor je als je de ontvanger via een kabel op internet aansluit.

Zo is zijn er ook weerberichten in te stellen van de hele wereld. nieuwsberichten etc.

 

http://www.dvbstand.com/sws.php?cat=129&mark=1

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte JanR

 

Nogmaals van harte bedankt voor Uw buitengewone voortreffelijke technische ondersteuning en persoonlijke inzet om mij hierin te ondersteunen en Uw zeer belangrijke gouden tip : eerst backup naar usb-stick maken, dan pas nieuwe software installeren.

 

Ik moet wel nog via google de versie ALI 1.4.54 opzoeken, maar dat vind ik wel.

 

Beste JanR nogmaals een prettig en zonnig weekend toegewenst voor U en bedankt voor al Uw waardevolle inbreng.

 

Mvg

bvwsatellite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Leo1949

 

U bent een mens met een gouden hart net zo als JanR.

 

Ook U van harte bedankt voor Uw waardevolle technische ondersteuning en Uw persoonlijke inbreng en inzet mij hier te ondersteunen.

 

Beste Leo1949, Ook U wens ik een prettig en zonnig weekend toe en nogmaals bedankt.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opnieuwterug

er is ook nog een xwindows 1.4.63 EMU alleen die heeft geen nederlands menu.

Alleen voor de titan 2.

 

----------------------------------------------------------------------------

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Leden/lezers

 

Bij deze wil ik even melden dat ik nu over voldoende informatie beschik i.v.m. SAB TITAN 2 HD COMBO / DVB-T installatie.

 

Ik wil dan ook iedereen die hieraan meegewerkt heeft van harte en oprecht bedanken voor de persoonlijke inzet en inbreng om de bruikbare informatie te verschaffen.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste Sab Titan II Combo bezitters,

 

Wil mij een dergelijke ontvanger aanschaffen, maar heb twee vraagjes:

 

-In de lijst van landen voor installatie DVB-T zit daar ook Spanje tussen?

-Werkt de ontvanger met de 2de kaart (tvvlaanderen vlaamse zenders) om deze zenders via 23.5 Astra te kunnen ontvangen 'zoals Jim en ketnet' .En dit via de kaartlezer?

Bedankt voor uw antwoordjes.

 

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Erudiet

 

Bij deze kan ik U melden dat Spanje ook in de lijst staat die reeds standaard aanwezig is in de SAB TITAN 2 HD COMBO / DVB-T.

 

Selecteer op de afstandsbediening de toets MENU : dat geeft MainMenu : bevestig dit door de OKE toets op de afstandsbediening in te drukken > selecteer dan : Installatie in het MainMenu (das waar de satschotel afbeelding onderaan staat) bevestig dit door de OKE toets op de afstandsbediening in te drukken

> selecteer dan DVB-T Installatie bevestig dit door de OKE toets op de afstandsbediening in te drukken

> selecteer in Regio : Spanje en bevestig dit door de OKE toets op de afstandsbediening in te drukken.

 

Beste Erudiet, U kan ook een automatische scan door het toestel laten uitvoeren zoals El Renegade hierboven ook aanhaalde, waarvoor mijn dank aan El Renegade om deze informatie te verschaffen.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast azboxhd

Het beeld is pervect met .die 2 transponders schijnen ze in duitsland ook problemen me te hebben volgens een duits forum.

 

===================================================================

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...