oudijzergek Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Ben van plan een sat instalatie aan te leggen welke 6 ontvangers op astra 1 en 3 moet gaan leveren. Al wat info verzameld en ik denk dat het als volgt moet gaan werken : Schotel met multi feed rail 2 duo lnb's voor bijde satelieten 4 kabels naar multie switch passende multi switch en 6 enkele kabels naar de diverse ontvangers. Klopt het zo of zie ik wat over het hoofd ? Groetjes, René.
Sprietje Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 (aangepast) Welkom op dit forum Nee, @oudijzergek., je kunt niet met twee duo-lnb’s werken. Het eenvoudigste is twee quattro-lnb’s te nemen en dan een 9/6 multiswitch. Je zou kunnen kiezen uit: Een Triax 78 met Flexi-block rail. Daarin plaats je 2 Alps quattro-lnb’s Een Triax 78 zie ik staan voor 25 euro staan, het flexi-block voor 15 euro. Een Alps quattro voor 30 euro. Wil je wat meer regenreserve, dan is een Triax 88 met met Flexi-block rail een oplossing. Daar kun je dan bijv. de uitstekende Inverto Black Ultra Quattro-lnb op plaatsen. Een Triax 88 zie ik staan voor 30 euro Een Inverto Black Ultra Quattro voor 18 euro Als multiswitch kun je kiezen uit de: MEGASAT Multiswitch 9/6, die zie ik voor 105 euro staan. Of de PMSE Multiswitch 9/6, die zie ik voor 129 euro staan De 9/6 multiswitchen hebben 230 volt voeding nodig en moeten binnen gemonteerd worden of in een waterdichte kast bij de schotel. 28 maart 2012 aangepast door Sprietje
oudijzergek Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 Hello Sprietje Moet er nog wat geconfigureerd worden aan zo'n multi switch of werkt dat zo uit de doos ?. Ik kan gemakkelijker aan het merk Asci komen maar ik neem aan dat dat ook werkt ?. Groetjes, René.
oudijzergek Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 Eventueel willen we sony KDL32EX525 of samsung 32ES5700/32ES6340 gaan gebruiken en al dan niet bestaande sets vervangen hier door. Zijn er mensen die een van deze merken reeds op de schotel hebben aangesloten ? en wat zijn de bevindingen qua instellen ?. Groetjes, René.
Marc-Sim Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 @ oudijzergek, Heb 'toevallig' gisteren een nieuwe Sony KDL-40EX525 in gebruik - Bij mij aangesloten op 4 > 1 Diseqc (2.0) switch - Werkt perfect met CI-module en TV-VL Smartcard - Met een Multiswitch moet dit eveneens kunnen. Grt, Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Sprietje Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 @oudijzergek vraagt: “Moet er nog wat geconfigureerd worden aan zo'n multi switch of werkt dat zo uit de doos ?.” Nee, daar hoeft niets aan geconfigureerd te worden. Je sluit gewoon de 4 uitgangen van elke lnb aan op de switch. Elke lnb geeft dan de signalen van de hoge band en de lage band alsmede de horizontaal als de verticaal gepolariseerde frequenties en dat voor twee lnb’s, dus totaal 8 aansluitingen. De negende aansluiting is voor terrestrial ofwel Digitenne. Alleen de satellietontvanger moet natuurlijk wel goed ingesteld staan dus diseqc 1.0 en de Astra 19,2 op A en de Astra 23,5 op B.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen