Ga naar inhoud


Vreemd scenario => ontvangen signaal


backup

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik Triax 88 met 4 nb's geinstalleerd. De HD ontvanger is Homecast HS2100 cicd usb. Alles ging heel goed tot voor kort.

 

Drie dagen geleden had het hier geregend en gewaaid, heftig? "Nee, niet echt." vind ik. Toch is het signaal sindsdien niet meer goed. Zonder geluid, vaag beeld, en soms geen signaal. Wanneer dit gebeurt, switch ik dan tussen de kanalen, en het signaal is weer tijdelijk goed.

 

Gisteren avond is Astra1 compleet verdwenen. No signal . Vanochtend is Astra1 er weer.

 

Ik weet dus niet waaraan het probleem ligt. De schotel? De ontvanger Homecast?

Heeft iemand hier zelfde ervaring mee?

 

(Ik had de schotel met 4 nb's geinstalleerd volgens de post "Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's")

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zonder geluid, vaag beeld, en soms geen signaal. Wanneer dit gebeurt, switch ik dan tussen de kanalen, en het signaal is weer tijdelijk goed.

 

Dit lijk toch op een ontvanger probleem

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste backup

 

Je schrijft dat je op je Triax 88 schotel 4 lnb’s hebt geïnstalleerd en die heb je afgesteld volgens de beschrijving van de Triax 78. Dat kan natuurlijk niet. Omdat de lnb’s bij een Triax 88 verder van de schotel af staan dan bij een Triax 78, moeten de lnb’s ook verder uit elkaar geplaatst worden.

Voor de juiste informatie hierover lees maar eens de special over “Het berekenen van lnb-afstanden. Ga hiervoor naar Google, zoek:satellietclub de transponder, ga naar “Downloads” en kies dan voor LNB-afstanden berekenen bij offsetschotels.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...