Ga naar inhoud


Geen Remote desktop meer mogelijk (RDP) na maandag


Nowtv

Aanbevolen berichten

Ik kan sinds afgelopen maandag geen rdp meer gebruiken om op een pc in te loggen op kantoor.

Dit heeft jaren gewerkt en maandagmiddag ook nog, maar aan het einde van de middag niets meer.

De standaard poort en ook andere poorten werken niet meer.

Een ander modem aangesloten echter wel internet en email etc maar geen rdp.

Loop ik met de laptop naar buiten en zie een accespoint van buren die open staat kan ik rdp gewoon gebruiken.

Al drie dagen met KPN aan het bellen en mailen, meer kom niet verder.

Iemand nog meer dit probleem ???

Wat kan ik nu nog doen ???

Ik gebruik rdp voor het werk voor service doeleinden en dat gaat nu dus niet meer.

Kan het met de update van het netwerk te maken hebben van KPN, en is er dan een oplossing.

 

Wie kan mij verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even samenvatten:

  • Vanaf jouw laptop probeer je een rdp verbinding te maken met je werk. Dit lukt sinds maandag middag niet meer.
  • Met diezelfde laptop (?) werkt het wel vanaf een ander netwerk (buren)

Klopt dit?

 

Nu is de hamvraag: krijg je wel een inlogscherm vanaf je eigen netwerk? Indien nee lijkt het erop dat poort 3389 dicht zit aan jouw kant. Een eventuele firewall in modem en/of router zou je zeker even kunnen checken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel zo'n verschrikkelijk lockeddown kpn thompson boxje.

De firmware updates blaast kpn er op gezette tijden zonder overleg in. Soms slopen ze daarbij specifieke instellingen.

Moeten geregeld naar klanten toe waar dat ook gebeurt is. Zou me niets verbazen als dat ook in jouw geval gebeurt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel zo'n verschrikkelijk lockeddown kpn thompson boxje.

De firmware updates blaast kpn er op gezette tijden zonder overleg in. Soms slopen ze daarbij specifieke instellingen.

Moeten geregeld naar klanten toe waar dat ook gebeurt is. Zou me niets verbazen als dat ook in jouw geval gebeurt is.

 

Daar is een behoorlijke kans van... echter zou dit voor deze poort niet mogen. Er zijn talloze mensen die m.b.v. rdp thuiswerken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij 3389 standaard openstaat heb je dit alleen aan server kant nodig?

 

Wij hebben hier ook een RDP open staan en ik kan deze vanaf overal benaderen zonder dat 3389 open staat bij client side.

 

Het lijkt mij meer een kwestie van je router/modem resetten en opnieuw instellen. Misschien is er wel perongeluk een "vinkje" aangezet waardoor dit door deze router nu wordt geblokkeerd.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de kant van de server moet die wel openstaan. (WAN -> LAN)

Op netwerk waar je met de client verbinding probeert te maken hoeft deze uiteraard niet open te staan (WAN->LAN)

 

Wellicht idee om over te schakelen op iets anders dan RDP, er zijn genoeg remoteovername progjes waarbij de firewall instellingen van het modem er niet toe doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de server kant staat het goed. Het werkt immers vanaf de buren en ja daar moet dus een poort open staan en goed in de NAT staan. Dit is dus wel in orde. Het gaat dus fout vanaf zijn thuis verbinding, uitgaand dus, en dat is wel een beetje bizar eigenlijk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan sinds afgelopen maandag geen rdp meer gebruiken om op een pc in te loggen op kantoor.

Dit heeft jaren gewerkt en maandagmiddag ook nog, maar aan het einde van de middag niets meer.

De standaard poort en ook andere poorten werken niet meer.

Een ander modem aangesloten echter wel internet en email etc maar geen rdp.

Loop ik met de laptop naar buiten en zie een accespoint van buren die open staat kan ik rdp gewoon gebruiken.

Al drie dagen met KPN aan het bellen en mailen, meer kom niet verder.

Iemand nog meer dit probleem ???

Wat kan ik nu nog doen ???

Ik gebruik rdp voor het werk voor service doeleinden en dat gaat nu dus niet meer.

Kan het met de update van het netwerk te maken hebben van KPN, en is er dan een oplossing.

 

Wie kan mij verder helpen.

 

De constante factor in het hele verhaal is je IP adres. Zo gauw die veranderd ("accespoint van buren") heb je toegang.

Is er misschien per ongeluk niet iets veranderd in de security policy @ server side o.i.d?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...