Ga naar inhoud


Welke LNB, schotel en ontvanger?


DaFile

Aanbevolen berichten

Dus vraag en antwoord.. ;)

 

HCO.

 

Ut is maar hoe je het leest..... :cool:

 

Ik kan bevestigen dat ceesv het NIET bij het rechte eind heeft ;)

Het is inderdaad een vraag - antwoord. En dien je dus niet uit context te rukken!

Kijk maar eens naar die @ .. duidt op antwoord voor Sprietje...

Een mod moet dat toch weten..............................?!

 

Dus ik heb nooit gezegd triax is een vaag duits merk.

Zo dus die discussie is gesloten :)

aangepast door DaFile
Link naar reactie
Delen op andere sites


mag ik de T55 wavefield ook nog onder de aandacht brengen...

niet te groot en toch genoeg reserves

en makkelijk uitbreidbaar {met +-3 graden stappen als minimum onderlinge satposities}

met inverto black premium (redline) LNB's {als twins als je ook twintuner koopt}

 

ontvangers, tja net als automerken... liefhebbers heb je of wil je stabiel van a> naar >b rijden.

ciao ;)

T55 & BADR 26°E (Oook E7WA/Nilesat 7°W) in Benelux = noppes :(
En wil de volgende satellieten ontvangen: Hotbird, Astra, en eventueel Arabsat.
aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bevestigen dat ceesv het NIET bij het rechte eind heeft ;)

Het is inderdaad een vraag - antwoord. En dien je dus niet uit context te rukken!

Kijk maar eens naar die @ .. duidt op antwoord voor Sprietje...

Een mod moet dat toch weten..............................?!

 

Dus ik heb nooit gezegd triax is een vaag duits merk.

Zo dus die discussie is gesloten :)

 

off topic/ amai voor iemand die hulp zoekt op een forum ben je naar mijn mening nogal snel op je tenen getrapt, mods doen ook gewoon hetgeen ze moeten doen/

 

on topic : zoals door iemand anders in deze thread al gezegd :

 

eerst eens proberen via dishpointer te weten te komen of je al deze satellieten echt allemaal kan ontvangen.

 

Arabsat samen met andere satellieten op één wok steken zonder aan kwaliteitsverlies te leiden zal enkel lukken met een gemotoriseerde opstelling (het is allemaal een beetje te zien wat je verzuchtingen zijn, aparte wok arabsat zou nog het best zijn vind ik zelf)

Iik heb bvb voor Nilesat een aparte wok staan zodat ik deze zo optimaal kan africhten (is voor het vrouwke de belangrijkste sat), andere 3 sats (astra 19,23 en hotbird) staan met een multiblock samen opgesteld op een triax 110cm waardoor niet elke satelliet 100 % optimaal staat afgesteld, maar dit is een keuze dit ik voor mezelf ok vind.

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

off topic/ amai voor iemand die hulp zoekt op een forum ben je naar mijn mening nogal snel op je tenen getrapt, mods doen ook gewoon hetgeen ze moeten doen/

 

on topic : zoals door iemand anders in deze thread al gezegd :

 

eerst eens proberen via dishpointer te weten te komen of je al deze satellieten echt allemaal kan ontvangen.

 

Arabsat samen met andere satellieten op één wok steken zonder aan kwaliteitsverlies te leiden zal enkel lukken met een gemotoriseerde opstelling (het is allemaal een beetje te zien wat je verzuchtingen zijn, aparte wok arabsat zou nog het best zijn vind ik zelf)

Iik heb bvb voor Nilesat een aparte wok staan zodat ik deze zo optimaal kan africhten (is voor het vrouwke de belangrijkste sat), andere 3 sats (astra 19,23 en hotbird) staan met een multiblock samen opgesteld op een triax 110cm waardoor niet elke satelliet 100 % optimaal staat afgesteld, maar dit is een keuze dit ik voor mezelf ok vind.

 

-"Amai"? Gij, komt zeker uit Belgie? ;) Wij Nederlanders zijn wat groffer tegen elkaar, mijn Belgische vrind!

 

-Dishpointer zegt mij dat ik ze moet kunnen pakken allen, vanaf mijn balkon.

 

-Ik heb geen ruimte helaas voor een andere schotel van 1 meter op mijn balkon.. en dat zouden de buren ook niet zo leuk vinden denk ik.. :P

Dus een gemotoriseerde opstelling zeggen jullie... ok doen we dat!

 

Nog tips voor een goede LNB? (liefst met link of plaatje of youtube video, plaatje zegt meer dan 1000 woorden he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello? Iemand nog aanwezig?....

Welke ontvanger raden jullie aan?

 

Hij moet HD zijn en internet hebben

En verder lekker te tweaken ofzo...

Oh en natuurlijk moet hij/(zij?) een gemotoriseerde schotel kunnen bedienen (1.2? ofzo he?)

 

Ik zit namelijk te twijfelen tussen een dreambox of een openbox...

Nou las ik ergens dat een openbox niet om kan gaan met gemotoriseerde schotels... klopt dit? Of inmiddels achterhaald?

aangepast door DaFile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...