Ga naar inhoud


hdtv ontvanger met beste sd weergave


multykat

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een hdtv ontvanger die een zeer goede sd weergave heeft.

 

Afgelopen weekend zag ik een nieuwe technisat spelen in sd weergave (bij een heel bekende satellietshop)

 

Ik heb echter nog nooit zo'n belabberd (uitermate slecht) sd beeld gezien.... (volgens de verkoper kon dit niet beter ingesteld worden)

 

 

Ikzelf heb een Vantage Hd 7100s gehad.

Daar was de sd weergave superklasse (nét niet zo scherp als HD maar de upscaling SD->720p/1080i bij Vantage doet je mond openvallen )

 

 

Verder heb ik gelezen dat Coolstream een zeer goede beeldkwaliteit aflevert in de verschillende resoluties. (De beste?)

 

Bestaan er goede ook goede nieuwe tuners die beide goed weergeven : HD én SD

 

Voor die 10 HD zendertjes en duizenden sd zenders vind ik het de moeite om ook een goede sd ontvangst te hebben (vooral wanneer je voornamelijk fta kijkt)

 

Wie helpt me verder ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, ik heb een Technisat, de Digicorder HD S2 Plus, en die geeft een uitstekend SD beeld! Deze ontvanger zou ik iedereen gelijk aanbevelen, omdat hij zo een ultiem beeld geeft... dit doet hij ook door upscaling. Dat was destijds het criterium om hem te kopen... Ik had toen slechts 1 HD zender ter beschikking, en dat was SVT HD... Intussen heb ik meer Zweedse en vooral Duitse HD zenders, en dat doet deze receiver ook perfect!

Volgens mij de beste receiver die er is... (maar alles is uiteraard subjectief)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is zo sterk als de zwakste schakel. Belabberd beeld kan ook andere oorzaken hebben. Diverse testen geven dat technisat en coolstream een goed beeld geven. Zelf heb ik een coolstream neo, een linux ontvanger, inmiddels met alternatieve firmware stabiel en geen problemen met card updates.

coolstream neo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...