Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb twee satelliet ontvangers met elk hun eigen diseqc switch. Deze diseqc switchen gaan naar twee twin lnb. Eentje voor 19,2 en eentje voor 23,5. Op een van de diseqc switchen zit er nog een gewone lnb op 28,5. Een van de ontvangers werkt zonder problemen. De andere werkt meestal goed, maar regelmatig niet. Na een tijdje zoeken vond ik dat de ontvanger wel werkte als ik de diseqc switch er tussenuit haalde. Natuurlijk alleen op 19,2. Ik dacht dat de diseqc switch slecht werkte dus heb ik een nieuwe gekocht. Maar het probleem bleef terugkomen. Nu heb ik ondervonden dat de ontvanger met problemen wel werkt als ik de antennekabel van de andere ontvanger losneem. HIj valt direct terug uit als ik hem terug probeer aan te sluiten. In principe werkt alles afzonderlijk, maar tesamen heb ik problemen. Ik heb geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Geplaatst:

Beste Frank

Gebruik je een 2/1 diseqc-switch en een 4/1 diseqc-switch of heb je twee 4/1 diseqc-switches. Welk merk diseqc-switch heb je?

In welke volgorde heb je de diseqc-switches aangesloten?

Welk merk en type satelliettuners heb je? Op welk merk satelliettuner heb je dit probleem?

Geplaatst:

Het zijn allemaal 4x1 switchen. De eerste is een versie 1.0 en de twee die ik nu aangesloten heb zijn 2.0 switchen.

De ene is een switch van het merk roc zoals op de afbeelding.

post-56063-0-03069900-1341818202_thumb.jpg

De andere is een switch van het merk emitor, deze gebruik ik nu niet meer. Dit is de eerste switch die ik in gebruik had.

post-56063-0-36505400-1341820116_thumb.jpg

De derde is een switch waarvan ik het merk niet weet.

post-56063-0-55559100-1341820459_thumb.jpg

Mijn tuners zijn een philips dsr 7121 en een amiko shd 8000.

Eerst had ik de onbekende switch op de amiko en had ik ook de problemen op de amiko.

Nu heb ik zojuist de switch nog eens omgewisseld van tuner en wat ik nu krijg is dat de problemen op de philips optreden. Het is nu zelfs zo dat als ik met de amiko tuner naar een zender op 23,5 zap, dat de ontvangst op de philips van positie 23,5 wegvalt. Op 19,2 heb ik dan nog wel ontvangst op de philips. Als ik de amiko terug zet op een zender op 19,2 dan komt de ontvangst op de philips terug. Als ik de amiko afzet, dan werkt de philips terug zoals het moet.

Geplaatst:

Gebruik alleen de 23,5 en 19,2 even , en zet de lnb van 28 op de plaats van de 23,5 en

werkt het dan nog niet ,de 19,2 ook om wisselen , lukt het dan nog niet, dan een andere switch

kopen van een betere kwaliteit, dan zou ik kiezen uit een triax switch of een spaun diseqc switch

ze zijn wat duurder maar dan heb je ook wat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste Frankb

Ik dacht dat ik toch redelijk wat merken diseqc-switches kende maar van Roc en van Emitor AB had ik nog nooit gehoord. De diseqc-switch die voor jou onbekend is, is van het merk HQ. Dat ken ik wel maar ook dat is geen hoogvlieger.

Diseqc 2.0 is gewoon met diseqc-instelling 1.0 te gebruiken.

Wel merkwaardig dat de ene tuner de ontvangst van de andere tuner beïnvloed. Omdat de diseqc-switches per tuner gebruikt worden, vind ik dit heel raar.

Je zou haast denken dat er met de twin-lnb iets niet in orde is maar dat is ook weer vreemd want dat zijn ook twee volledig gescheiden cirquits.

Ik weet niet in welke volgorde je de lnb’s op de diseqc-switches hebt aangesloten maar kies voor de standaard volgorde dus

Astra 19, 2 op 1 of A

Astra 23,5 op 2 of B

Astra 28,2 op 3 of C

En Satencom heeft helemaal gelijk. Neem een kwaliteitsmerk diseqc-switch, Spaun of Triax.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen