Ga naar inhoud


Geen signaal op transponder 12129


GuBac

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Onlangs heb ik op mijn Homcast 9000 mijn HD zenderlijst bijgewerkt en sindsdien heb ik geen signaal/beeld meer op VT4, 2B, acht, vitaya, vtm kzoom, ... en alle andere zenders op transponder 12129.

Een HD, Canvas HD ontvang ik wel met goed beeld maar de groene balk zit wel onder 50% en bij regenweer valt ook hier het beeld soms weg.

De zenders op Astra 1 ontvang ik perfect, signaal sterkte en kwaliteit zijn boven 95%.

 

De rest van mijn installatie is:

Triax 78

Duo LNB (met horn voor Astra 1 in bracket)

Homcast 9000HD

 

Alle tips zijn welkom.

 

Guy

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk eens of je instelling juist is voor de 23.5 -freq=12129 - pol = V -symb = 27500 - fec=2/3 : gebruik je toevallig een duo lnb van tvv op je triax 78 ? note de duo lnb van tvv is slechts geschikt voor schoteltjes tot 64 cm , een goede raad plaats de 23.5 in de houder en stel zo alles fijn

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

merkwaardig,er wordt geschreven dat tvv lnb's enkel gaan op 64cm schotels.ik heb hier een triax van 78 cm staan,met een quad duo lnb van TVV.ik heb perfect beeld,tenzij er onweer is met wolkbreuken.

maar toen ik gisteren en eergisteren bezig was met een multitenne,had ik op die freq ook geen signaal.niet op de db en ook niet op de semi professionele satmeter.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...