Ga naar inhoud


TVV ,pos,freq, pol,symb,fec dezelfde en toch andere zender ?


odul

Aanbevolen berichten

Hoe komt het toch dat Ned1,2 en 3 op positie 111, 112 en 113 liggen en toch dezelfde pos ( 19,2) freq 12515, pol ( H ) en symb (22000) en Fec ( 5/6 ) hebben ? Aansluitend , nog een onduidelijkheid : freq 12515 ( Ned 1,2,3 ) en freq 12721 H voor vrt radio 1 :kan het zijn dat men deze niet zou kunnen ontvangen met als oorzaak bijvoorbeeld een lnb die deze frequentie niet aan zou kunnen ?Daarom misschien het verschil met een universele lnb?

Dank voor uw antwoord, waardoor uiteindelijk iemand in Frankrijk zou kunnen geholpen worden.

Ps ontvanger is een digitale satellite ontvanger met embedded Mediaguard strong 6850.TVV is een basic light abo.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het eerste stuk :

 

 

Kijk eens rond op de zenderlijst van radio en tv.

Verschillende services (stations) kunnen op één frequentie uitgezonden worden en worden tot één signaal gebundeld door een Headend.

Je ontvanger haalt dan terug dat ene signaal uit elkaar en maakt er weer bv zes verschillende stations/ services van.

Dit is algemeen zo in de DVB-norm.

 

Of hoe Wikipedia het zegt : (bron : WIKIPEDIA)

""""Binnen één kanaal kunnen meerdere tv-programma’s en een aantal radioprogramma’s vergelijkbaar met de huidige kwaliteitsstandaard worden uitgezonden. In vergelijking met de huidige situatie is er dus meer ruimte voor programma’s"""""

 

Tweede stuk : sommige LNB's kunnen maar tot een bepaalde freq gaan. Maar ik denk niet dat deze frequenties onverenigbaar zijn. Iemand anders kan daar misschien meer licht over laten schijnen ?

Je moet wel je LNB zelf soms nog instellen in je ontvanger (frequentiebereik)

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haelewyn , alvast dank voor uw reactie. Het toestel ( de strong ) is tamelijk recent.Doch de lnb zou van de jaren 90 dateren , daarom denk dat dit de reden zou "kunnen" zijn om de drie Nederlandse zenders( ned1,2 en 3 ) niet te ontvangen... Er waren er nog een aantal , maar die waren voor de kijker minder van belang.Ik ga vrijdag eens navragen of dat die zenders ook in dat frequentie-gebied liggen .Het is toch zo dacht ik, als je het toestel op 1 zet gedurende een periode , je de update zou moeten binnenkrijgen van TVV ?

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi buurman,

 

als je LNB uit de jaren 90 afkomstig is zou het kunnen zijn dat dit nog een echte Quadro LNB is.

 

Deze gebruikt 9.750 en 10.750 als middenfrequent en niet 9.750 en 10.60 zoals een universele LNB.

 

Op sommige ontvangers kan je dit nog instellen, maar ik denk niet dat je ontvanger ermee overweg kan.

Dit houd ook in dat je de hogere frequentie band niet (goed) kan ontvangen.

 

Als je de ontvanger afstemt op 1, ontvang je dan één, of heb je daar geen ontvangst.

Als je geen ontvangst heb , zal je kaart ook niet ge-update worden.

 

mvg

 

Schiet me niet dood als de frequenties niet kloppen, want het is als zo lang geleden dat ik nog van die LNB's gebruikt heb.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, buurman. Ik had je ondanks het lang geleden was u ook dadelijk herkend.Deze dame krijgt wel degelijk één. Dus update zal ze wel krijgen.Ik hoop ten vroegste vrijdag eventueel meer te weten.Zeker al weederom bedankt voor de reactie.Groeten uit Antibes.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...