Ga naar inhoud


Eltako Tijdschakelrelais, hoe werkt het?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hallo mensen.

 

Mijn buurman heeft om hulp gevraagd. Het gaat om een trappenhuislicht tijdschakelaar.

Zijn huis is 20 jaar geleden geheel gerenoveerd en de electricien heeft destijds een Eltako trappenhuislicht tijdschakelaar in de elektro-kast ingebouwd.

De bedoeling is dat als er iemand aan de deur staat je binnen door middel van een pulsschakelaar de lamp bij de deur aandoet en dat die dan automatisch na een instelbare tijd tot ca. 10 minuten weer automatisch uitgaat.

Na de renovatie is de buitenlamp nooit aangesloten geweest en ik heb gisteren een lamp buiten gemonteerd. En je raadt het...hij doet het niet.

In de schakelkast vind ik een Eltako 11.1 230V / 8 volt tijdschakelaar. Ik probeer de werking te begrijpen alvorens ik de fout kan opsporen.

Van de schakeling in de kast is geen schema en op het www ondermeer bij Eltako vindt ik niets bruikbaars.

Aan de zijkant zijn 3 schakelvoorbeelden ter grootte van een postzegel aangebracht. Zelfs met een vergrootglas en mijn beste leesbril kom ik hier niet uit.

Heeft iemand hiemee ooit eens gewerkt en heeft er een duidelijk schakelschema of gebruiksaanwijzing van?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoiets?

 

http://www.eltako.co...net_nl_KW37.pdf

 

HCO.

 

EDIT: hier staat nog meer van dit spul http://www.eltako.com/nl/documentatie/bedieningshandleidingen/schakelapparatuur-voedingen-en-elektronische-kwh-meters.html

aangepast door waterstofcyanide

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...