Ga naar inhoud


Codefree Blu-Ray spelers


Aanbevolen berichten

Eén van de meest irritante 'verworvenheden' van de content-industrie zijn de regio coderingen. Op een Nederlands Blu-Ray / DVD speler kun je bijvoorbeeld geen Amerikaanse schijfjes afspelen. Bij veel DVD spelers kon je die ongein met een paar simpele handelingen wel ongedaan maken, maar bij Blu-Ray gaat dat moeilijker.

 

Wil je nu toch echt een regio vrije Blu-Ray speler hebben, dan kun je terecht bij de Engelse vestiging van een heeeeel groot internet warenhuis met vestigingen in Amerika, Engeland, Duitsland, Frankrijk en naar verluidt vanaf september ook (weer) in Nederland. Ze verkopen ze alleen in de Engelse vestiging, waarschijnlijk omdat Engelsen als eerste belang hebben bij Amerikaanse plaatjes. Dezelfde taal niet waar (nou ja, met enige fantasie).

 

Als je zoek op codefree blu-ray player vind je ze wel.

 

Overigens zijn dergelijke hacks volkomen legaal. Er is geen enkele wetgeving die navolging van die regio codes afdwingt, of het aanbrengen van hacks om die codes te omzeilen strafbaar maakt. De toenmalige minister van Justitie Donner heeft dat heel duidelijk gezegd in de 2e kamer. De stichting Brein denkt daar natuurlijk anders over, maar die figuren kletsen wel vaker uit hun nek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Niet om je plezier te bederven, maar het reverse engineeren en wijzigen van proprietary software van een fabrikant is altijd illegaal ;)

 

Als de fabrikant zelf een geheim menu ingebouwd heeft waarmee de regiocheck uitgeschakeld kan worden en je door die 'ergens' verkregen informatie je speler regiovrij kunt maken, is dat natuurlijk wel legaal.

 

Ik deel overigens wel jouw ergernis over regiocodes.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bij een hardwaremodificatie gaat dat inderdaad ook niet op, maar dat is wel vrij uniek. De meest spelers worden softwarematig 'aangepakt' omdat bij openen 99 van de 100 keer garantie vervalt (verzegeling) en de fabrikant meestal één speler produceert die d.m.v. firmware van de juiste regiocode wordt voorzien.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor DVD gaat die software aanpassing inderdaad wel op, maar bij Blu-Ray lijkt dat lastiger te zijn. De fabrikanten zullen er wel van geleerd hebben. Daarbij komt dat Blu-Ray spelers waarschijnlijk veel vaker een firmware aanpassing kunnen krijgen via het internet. En dan zijn software hacks niet handig.

 

Hierbij een linkje van een [commerciële link] dat Codefree hardware modificaties levert.

aangepast door Puch
Commerciële link
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhoud spreekt voor zich:

With a small tweak, the latest VLC 2.0.x should be able to play most Blu-rays released before 2012 (it doesn't work for Blu-rays that use BD+).

So here's what you must do to get encrypted Blu-ray discs working with VLC 2.0.x in Ubuntu 12.04 Precise Pangolin.

 

 

 

Get encrypted Blu-ray discs to work with VLC in Ubuntu 12.04

 

 

1. Install the required packages

 

The N-muench VLC PPA provides some packages backported from Ubuntu 12.10 to Ubuntu 12.04, such as libbluray 0.2.2; you may get encrypted Blu-ray playback working with VLC under Ubuntu 12.04 without this PPA, but this has been tested using the N-muench VLC PPA (by <a class="external" href="http://forum.pinguyos.com/Thread-Blu-Ray-Encrypted-Retail-Playback-in-VLC" style="margin: 0px; padding: 0px; border: none; outline: none; color: rgb(155, 5, 5); font-weight: bold; ">Pinguy - I can't test this myself as I don't have any Blu-rays).

To add the PPA and install the required packages in Ubuntu 12.04, use the following commands:

sudo add-apt-repository ppa:n-muench/vlc

sudo apt-get update

sudo apt-get install vlc libaacs0 libbluray-bdj libbluray1

2. Now you must create an "aacs" folder in the hidden ".config" folder from your home directory and download the aacs keys there. To do this, run the following commands in a terminal:

mkdir -p ~/.config/aacs/

cd ~/.config/aacs/ && wget http://vlc-bluray.whoknowsmy.name/files/KEYDB.cfg

3. Now to play Blu-rays using VLC, open VLC, select Media > Open Disc, make sure "no disc menus" is selected (without this, VLC will crash for most Blu-ray discs) and browse for the Blu-ray disc.

The instructions above should work for other Linux distributions too, not just Ubuntu, as long as you have VLC 2.0.x installed along with libaacs0 and libbluray1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hm, volgens mij is Blu-ray disc op sterven na dood.

 

Ik zag dat Sony-Optiarc zich ook uiit die markt terugtrekt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat staat er volledig los van, ofwel heeft hier helemaal niets mee te maken.

 

Optiarc maakt optical drives voor PC's/laptops en niet voor standalone apparatuur. Bovendien heeft sony alleen naar winst en verlies gekeken in zijn afweging de tak te verkopen.

 

Als er 100 concurrenten zijn die het goedkoper kunnen, kan je inderdaad als Sony je laptop opticals beter elders inkopen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, volgens mij is Blu-ray disc op sterven na dood.

 

Ik zag dat Sony-Optiarc zich ook uiit die markt terugtrekt.

 

Lijkt mij logisch. We hebben tegenwoordig allemaal een HD TV, DVD is SD, Blu-Ray is HD, Blu-Ray spelers (die ook DVD's spelen) kosten geen drol meer, dan moet de Blu-Ray wel mislukken.

 

Daarom zijn ze al bezig met de opvolger van Blu-Ray, zijn de eerste 4k TV's en camcorders al op de markt (4-voudige resolutie van de huidige HDTV), is de 8k TV standaard ook al vastgelegd, evenals de nieuwe compressie standaard H.265, de opvolger van H.264 (Mpeg 4).

 

Het is duidelijk, er zit geen enkele progressie meer in de ontwikkeling van nieuwe TV standaards met bijbehorende opslag media. We blijven bij DVD.

Of begrijp ik iets niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen wel weer nieuwe technieken ontwikkelen maar het zal blijven mislukken als ze het gebruiksgemak niet in de gaten houden. Het optische schijfje moet opboxen tegen de harddisk die bijna niets kost. Dus als backup medium is Blu-ray ook al mislukt. Als je dan ook nog veel geld moet betalen voor een film dan weten we allemaal wat er gaat gebeuren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat heeft niets te maken met de schijfje maar met de Nederlandse mentaliteit. Wij Nederlanders, die het normaal vinden om altijd illegale kopietjes te downloaden, vinden al snel alles te duur. Op welk medium het ook aangeboden wordt.

 

Zelfs als een film inclusief medium nog maar een tientje kost, gaat een Nederlander het liever downloaden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen wel weer nieuwe technieken ontwikkelen maar het zal blijven mislukken als ze het gebruiksgemak niet in de gaten houden. Het optische schijfje moet opboxen tegen de harddisk die bijna niets kost. Dus als backup medium is Blu-ray ook al mislukt. Als je dan ook nog veel geld moet betalen voor een film dan weten we allemaal wat er gaat gebeuren.

 

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Een Blu-Ray speler is echt niet moeilijker te bedienen als een DVD speler. En hoezo moet het optische schijfje opboksen tegen de harddisk? Kun jij films kopen op harddisk? Of wil je 30GB aan data downloaden voor één Blu-Ray image? Als ik een backup wil maken van mijn NAS op DVD , dan heb ik 1000 schijfjes nodig.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...