Ga naar inhoud


CD-abonnement weer een euro duurder, wat als ik opzeg?


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Heren deskundigen, dames ook,

 

Ik kreeg recent een mail dat mijn CD abonnement weer een euro duurder wordt.

Keek ik er nu veel naar, was dat vermoedelijk geen probleem, maar er gaan maanden overheen dat ik

niet naar Nederlandse zenders via CD kijk.

Zo'n prijsverhoging is dan een trigger om te overwegen de boel aan de kant te doen.

 

Wat zijn de gevolgen:

1. mijn kaart wordt vermoedelijk gedesactiveerd.

2. Ik kan in elk geval BVN nog krijgen.

3. punt van onzekerheid, dus mijn eerste vraag: er zijn zenders (nederland 1,2 3 meen ik, nog meer?) die gratis zijn maar waarvoor je wel een kaart moet hebben.

een vreemde regeling. moet die kaart geactiveerd zijn? Dan zijn de zenders eigenlijk niet gratis want activeren = betalen

of kun je met een gedesactiveerde kaart die zenders ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee/ kennis van?

 

tweede vraag: als ik spijt krijg, hang ik vermoedelijk weer voor de volledige kosten als ik het abonnement wil heractiveren? klopt dat?

 

Dank voor een reactie

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste stefan.wolfrum

Natuurlijk mogen ze je kaart niet deactiveren want je hebt met een geregistreerde kaart recht om naar de 3 Nederlandse zenders te kijken, zowel in SD als in HD.

Je zegt alleen het abonnement op, niet de kaart. Je zou dit in de opzegbrief eventueel kunnen vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer heb jij een mail gehad? Ik hoorde telefonisch dat het duurder wordt, maar nog geen brief of mail gehad...

 

Ik speel met dezelfde gedachte om canal digitaal uit de deur te doen..

 

28 augustus, onderaan de reclame mail voor 5 maanden HD-pakket zit de 'gifpil'. Valt niet op als je de mail niet leest want het lijkt net spam.

 

------------------citaat

Datum: 28 augustus 2012

Kenmerk: A.01.Ba logo-holder2.png

 

Ervaar zelf 5 maanden lang gratis het

 

scherpste beeld van Nederland*

 

Geachte,

Voor de tweede keer op rij is CanalDigitaal door de Consumentenbond verkozen tot aanbieder van de ‘Beste HD-beeldkwaliteit’. En dat betekent genieten van het scherpste televisiebeeld van Nederland in HD.

..............blablabla reclamepraat................Of bel ons op 0900-7770040 (€ 0,15 p/min.) en we regelen het voor u.

Daarnaast willen we u graag melden dat, als gevolg van stijgende kosten, het tarief van het Basis-pakket met ingang van 1 oktober 2012 wijzigt naar € 11,95 per maand. Tot 1 oktober betaalt u het huidige tarief van € 10,95 per maand.

 

--------einde citaat

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt altijd nog voor digitenne gaan, kwalitatief iets minder en geen HD, maar het zenderaanbod komt aardig in de buurt van CD. Zeker omdat je dan nog wel 13th Street hebt. Ook heb je dan geen last van een stomme SID-limiet. Buitenlandse zenders kun je altijd nog FTA via de schotel krijgen (net als NED 1,2,3 HD, want ook zonder abbo kun je die krijgen met je smartcard)

aangepast door koen_92
Link naar reactie
Delen op andere sites

@voorschot schrijft:

“Ik heb een 2 jarig basis pakket genomen begin augustus voor 10,95 per maand.

Bevestigingsbrief van CD is van 10 augustus.

2 Weken (!) later een verhoging van ruim 9%.”

Als jij een overeenkomst bent aangegaan met CanalDigitaal voor twee jaar voor een bepaald pakket voor een bepaalde prijs, dan mogen ze de abonnementsprijs niet zomaar verhogen.

Dat doen verzekeringsmaatschappijen ook niet gedurende de contractperiode. Een aangekondigde verhoging gaat altijd pas is per nieuwe contractperiode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@voorschot schrijft:

 

“Ik heb een 2 jarig basis pakket genomen begin augustus voor 10,95 per maand.

Bevestigingsbrief van CD is van 10 augustus.

2 Weken (!) later een verhoging van ruim 9%.”

Als jij een overeenkomst bent aangegaan met CanalDigitaal voor twee jaar voor een bepaald pakket voor een bepaalde prijs, dan mogen ze de abonnementsprijs niet zomaar verhogen.

Dat doen verzekeringsmaatschappijen ook niet gedurende de contractperiode. Een aangekondigde verhoging gaat altijd pas is per nieuwe contractperiode.

 

 

klopt sprietje.Daarom staat er bij mij in de mail ook bij dat als ik met de verhoging niet accoord ga het recht heb het contract kosteloos op te zeggen,

Dit is juist het vreemde bij dit clubje.Als jij van het contract af wil,door welke oorzaak dan ook,dit onmogelijk is,Als je opgeeft dat de gecontracteerde is overleden is cd nog in staat om het stoffelijk overschot op te graven om te kijken of het wel klopt.Zelf maken ze zich helemaal geen zorgen om een contract wat ze zijn aan gegaan.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heden een faktuur ontvangen van Ca naalDigitaal

Abonnement is: Familiepakket, HD-pakket, Sport 1-Pakket

Vorige maand was de faktuut € 29,90

Nu staat er op mijn faktuur € 33,90 met andere woorden € 4.00 duurder

Waar komt zo'n abnormale prijsverhoging vandaan

Geen nekele bericht hierover ontvangen van CD.

Schandalige werkwijze

Philips DSR 7141 HD, Visosat 3 x lnb Astra 1,2 + HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...