Ga naar inhoud


hoe één hd vinden bij lg 42LM615S-ZE met s2tuner


mzungu100

Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb een lg 42LM615S-ZE, deze beschikt over een S2 tuner.

Ik heb een smartcard van tv-vlaanderen in deze tv gestoken, ik kan één, canvas en vtm op sd ontvangen, maar ben nu op zoek hoe ik deze zenders in hd kan ontvangen.

 

Heb van tv-vlaanderen een lnb gekregen met een dubbele kop.

Ik kan Acht op hd ontvangen en tevens ook VT4 (mpeg4).

 

Wie kan er mij daarbij enige hints geven?

 

Dank bij voorbaat.

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

 

Ik reply op mijn eigen vraag, dit ter verduidelijking.

 

Ik kan de satelliet settings op mijn tv als volgt aanpassen:

Satelliet Astra 3AB 23,5°

LNB frequenites: 9750/10750

Transponder: 10729,V,22000

 

Deze 3 instellingen (Satelliet, LNB frquenties en Trnasponder) hebben tal van keuzemogelijkheden.

 

Kan iemand mij informeren hoe ik om één HD en Canvs HD te ontvangen deze 3 instellingen dien door te voeren? Idem dito voor VTM HD

 

Met vriendelijke groeten

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat Astra 3 juist,die doet de meeste mpeg4.Je kan eens kanaal zoeken op je scherm zetten.Meestal zit onderaan de 2 signaal meters.(diseq A astra1;astra3 diseq B

Mss handmatig de freq 11914 H 3/4 27500 invoeren(friesland fta).De dubbele kop draaien tot je signaal hebt.Kop Astra 1 zit in houder!

Dan scannen of kanalen zoeken.

Bij onze Samsung HD tv of de TV vlaanderen reciever(pace) kun je alleen de diseq nog instellen.Scannen doet hij bij de 2 Astra's in 1 scan.

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de software van de LG 42LM615S TV dezelfde is als die van mijn 42LM620S dank kunnen er problemen zijn. Ik heb wel een motorbesturing en slaag er niet in meer dan 1 satelliet in te scannen. De klantendienst van LG heeft mij geantwoord dat het probleem aan hun technische dienst werd voorgelegd. Eventueel eens een e-mail sturen naar LG en het probleem uitleggen. Zal helpen om vlugger een update van de software te bekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik had een hd, canvas hd en vtm hd via de gratis gekregen satelliet ontvanger van tv-vlaanderen, dit bakske staat nu in Frankrijk. Hier in Belgie gebruik ik dus mijn tv toestel als sateliiet ontvanger. Mijn paraboolantenne is goed afgericht (omdat ik deze zenders kon ontvangen met de hd ontvanger van tv vlaanderen). Ik zal inderdaad een mail moeten schrijven naar lg. Mico, heb je daar een emailadres van?

 

Groeten

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb ook probleemen met de lg 42lm615 kent iemand de oplossing maar ik vermoedt van software probleem van lg zelf

ik moet kunnen aansluiten dvbt : cabel van telenet belgie: en satelliet van tv vlaanderen .digital telenet ;maar dat lukt niet

Wanneer je kabel tv analoog inbrengt en ordendt zet lukt dat goed.Wanneer je dan de tv vl inlogd lukt dat ook maar alle analoge zenders zijn verdwenen

wanneer dan de dvbt zenders inlogt is tv vlaanderen of de sat zenders verdwenen .de keuze sat +antenne of kabel+sat spelt geen rol .het is altijd hetzelfde gevolg.

Ik moet kunnen aansluiten : antenne analoge tv telenet

hdmi digital telenet via telenetbox is ok altijd

dvbt digital vrij te ontvangen door een andere antenne te gebruiken zijn 30 a35 zenders vrij te ontvangen in de westhoek

tv vl met ingebouwde ontvanger en cdi kaart en kaart tv vlaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

fastscan gaat alle zenders automatisch inladen. Dan heb je direct van alles de goede settings en in de goede volgorde.

Dit is de volledige lijst http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

 

Het inladen van de fastscan lijst duurt in het beste geval enkele seconden. Bij een Samsung tv merk je het als klant eigenlijk nooit en je bent altijd up-to-date.

Sommige ontvangers doen het niet volautomatisch en daar moet je dan manueel de fastscan starten.

Eender hoe, met fastscan heb je altijd vrij snel terug beeld wanneer er iets veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...