Ga naar inhoud


cccam intern sharen op twee interne netwerken


bosso

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een vraag over het sharen van mijn CD kaart. Ik heb een DM8000 in de woonkamer staan. Hierop draait cccam 2.30 en heeft geen CD kaart aan boord. Op de slaapkamer heb ik een ET6000 staan met CD kaart en ook cccam 2.30.

De config moet goed zijn want deze heeft in het verleden altijd gewerkt.

 

Wat is er nu veranderd? Ik heb tussen het modem/router (waar de DM8000 op verbonden is) en de ET6000 een TP-link router geplaatst.

Ik heb het netwerk via de router uitgebreid.

 

Nu geen connectie meer tussen deze twee. De DM8000 gaat draadloos en de et6000 gaat via LAN.

 

Iemand een idee hoe je qua instellingen wat kunt aanpassen zodat de share gaat werken?

aangepast door bosso

Philips 52PFL9704,Dreambox 8000HD PVR 1TB, Xtrend ET6000,DeltaStar 120cm en 90cm fibo,Denon X4000,Denon 2910(DVD),SONY PS3@1TB(Konsole/Blu-Ray),WII Wiikey2 v1.3(Konsole),MS900 serie(Speakers)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zorg dat de netwerken elaakr zien. Gebruik één DHCP server en zet deze op de andere uit en BELANGRIJK gebruik op het tussen liggende modem de LAN poorten en niet de WAN poort. Daardoor wordt en niet gerouteerd en heb je connectie.

 

Heeft dus niets met sharing te maken maar met je netwerk.

 

Groeten,

GVW

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je 2 routers hebt,is het belangrijk dat ze niet alle 2 dezelfde vaste ip adressen hebt.

je neemt een router en geef bvb 192.168.1.1 als dns op.de andere router (2de) gebruik je bvb 192.168.0.1.

wat is er nog belangrijk?je zal na installatie nog geen beeld hebben.op de 2de router,moet je de poort openzetten van je cccam.standaard 12000.als je dit doet,moet je normaal beeld hebben,ik heb het nog gedaan bij iemand.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...