Ga naar inhoud


Per ongeluk partitie geformateerd wat nu?


Gipfo

Aanbevolen berichten

Ik wilde gisteren mijn usb stick formateren maar heb uiteindelijk mijn data partitie geformateerd.

 

Aangezien er niets overschreven was heb ik meteen getdataback gebruikt en alles terug laten zetten incl mapstructuur.

 

opgeslagen programma`s werken maar voor de helft of totaal niet,

 

Het ergste vind ik van de foto`s. Als ik bij een vakantiemapfoto open dan laat hij van de 100 foto`s maar van 3 foto`s een voorbeeld zien.

van de andere laat hij alleen het icoon van Ifranview zien (werk ik meestal mee) als ik deze aanklk dan zegt deze onbekend bestandsformaat terwijl alle bestandsformaten hetzelfde zijn in deze map. dus van de 100 kan ik er maar 3 bekijken.

 

Met windows viewer hetzelfde melding

 

met opgeslagen muziek zegt hij ook kan bestand niet lezen (WMP) of word niet ondersteund terwijl alles onder .mp3 staat.

 

Vanmmorgen opnieuw alles opgestart en alles hetzelfde nog ff voor de zekerheid een systeemherstel gedaan maar mocht ook niet baten..

 

Het gaat me puur om de foto`s de rest kwa programma`s en muziek is wel weer opnieuw te vinden.

 

Heeft iemand een gouden TIP hiervoor.

 

Ter info W7

1 HD waarvan 3 partities (c systeem w7) (D XP) (E Data)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoek op unformat in google.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een goede tip welk tool het meeste terug haald?

 

als ik afzonderlijk divprogs op loslaat dan vind ieder tooltje andere div data en foto`s terug, maar om nou afzonderlijk voor alle tools een licente aan te schaffen?

 

je kan in div tools je verloren jpg of mp3 bekijken maar zie dan ook dat er wat beschadigde tussen zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte in het verleden "Get Data Back NTFS" met volle tevredenheid! Er is ook een FAT versie dus afhankelijk hoe je HD geformateerd was/is moet je wel de juiste versie gebruiken.

 

Hij is/was niet gratis maar wel een erg goed programma. Geen idee wat de demo nu wel of niet kon maar je kan kijken of die wat kan vinden wat je zou willen vinden en misschien is er wel wat online te vinden om die versie wat minder "demo" te maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte in het verleden "Get Data Back NTFS" met volle tevredenheid! Er is ook een FAT versie dus afhankelijk hoe je HD geformateerd was/is moet je wel de juiste versie gebruiken.

 

Hij is/was niet gratis maar wel een erg goed programma. Geen idee wat de demo nu wel of niet kon maar je kan kijken of die wat kan vinden wat je zou willen vinden en misschien is er wel wat online te vinden om die versie wat minder "demo" te maken ;)

 

En wat heeft hij gebruikt? heb ik meteen getdataback gebruikt

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oops, helemaal overheen gelezen... zit zeker nog teveel vakantie in mijn systeem (zijn net terug) en zo aan elkaar geschreven was het mij niet opgevallen ;)

 

Als dat programma niet alles terug kan/kon halen dan zou ik het niets meer/anders weten. "Get data back" vindt zelfs nog dingen die al heel lang geleden verwijderd zijn (volgens mij zelfs als er ooit een andere partitie indeling is geweest) en omdat er dan zeker delen overschreven zijn kunnen die niet meer gesaved worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je formatteert wordt er niets overschreven, alleen de partitietabel aangepast. Met een unformat kun je die meestal weer gewoon herstellen....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah de groeten... heeft niets met de partitietabel te maken, enkel met de ntfs of fat tabel en don ook nog eens enkel bij een quickformat...

kies je voor de full format gaat die echt niet alleen die ntfs of fat tabel opnieuw indelen maar ook de data oppervlakte.

Partitietabel wordt alleen ingericht ttv partitionering van de harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je formatteert wordt er niets overschreven, alleen de partitietabel aangepast. Met een unformat kun je die meestal weer gewoon herstellen....

Even voor de duidelijkheid; Ik doelde met mijn "delen overschreven zijn" opmerking niet na/door het formateren maar dat de gevonden bestanden/namen al eerder zijn overschreven omdat voor het systeem die ruimte "vrij" was/is. Je vindt vaak dus dingen terug die al heel lang geleden verwijderd zijn en die ruimte die het in nam weer (in dat geval deels) in gebruik is genomen.

 

Bij het volledig formateren wordt er idd. wel meer gedaan dan alleen een partitie tabel overschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Bij het volledig formateren wordt er idd. wel meer gedaan dan alleen een partitie tabel overschreven.

 

In 80% van de gevallen wordt er een quickformat gedaan.... Vandaar dat hij binnen een paar seconden klaar is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een quickformat zou je eigenlijk "niks" kwijt mogen zijn zeker als "Get data back" of desnoods een ander programma de HD heeft afgezocht.

 

Zelf doe ik eigenlijk nooit een quickformat omdat ik zeker(der) wil zijn dat de hd (nog steeds) goed is. Ja, ik weet dat veel, zo niet alles, blijft staan waar het al staat en niks echt weg is maar ik doe het dan ook niet om de hd te wipen daar zijn andere programma's voor.

 

Maar vindt de TS niet files (foto's) die al eerder verwijderd zijn en dus eerder deels overschreven zijn en daardoor niet gesaved kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad een quickformat. Heb achteraf 1 fout gemaakt dat ik later pas las. Dat je bij recover files het beter was deze naar een andere schijf of in mijn geval een andere partitie te laten schrijven.

 

In een oogopslag heeft hij inderdaad alles teruggevonden maar bijv 80 % van de foto`s zijn niet te openen daar hij aangeeeft "bestandformaat word niet ondersteund"

 

Partitie is nooit eerder geformateerd geweest dus inderdaad vond hij bestanden terug die ik jaren geleden eens verwijdert heb.

 

Net wat ik eerder aangaf het gaat me puur om te foto`s de rest is wel te vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad een quickformat. Heb achteraf 1 fout gemaakt dat ik later pas las. Dat je bij recover files het beter was deze naar een andere schijf of in mijn geval een andere partitie te laten schrijven.

Heel fout idd: de gerecoverde files worden snoeihard over de plekken van de nog te recoveren files gezet... Jammer, maar meer dan dat je nu hebt teruggehaald komt er niet meer bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lullige is nu, het staat recht voor je neus dat je naar een ander medium/partitie moet schrijven.... Dit maakt de kans echt tot bijna 0....

gdb.JPG

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...