Ga naar inhoud


Gratis Nederlandse zenders via DVB-C


hansvankampen

Aanbevolen berichten


  • Moderator

DVB-C staat voor kabel TV tuner.

 

Volgens mij moet je altijd betalen om in huis een aansluiting op de kabel te krijgen, die signaal afgeeft.

Daarna zal je ontvanger die zenders kunnen weergeven, welke niet achter de decoder zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen signaal komt ook voor.

In Nijmegen stond er verleden week geen signaal op de aansluiting van de woning van vrienden, daar moest de monteur beneden in de kast de stekker weer in de rails steken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monteurs rijden niet voor 1 CATV aansluiting af te sluiten.. als er genoeg zijn in de buurt, draaien ze je kabeltje los van de multitap. tenzij het een E-tab is (die vaak niet luisteren) en Amsterdam = UPC gebied. digitale zenders kan je dan sowieso vergeten. je hebt maar een paar open zenders zoals NED1

aangepast door Tweak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal mijn naam is Hans en ik woon in Amsterdam.

Mijn vraag aan jullie is: kun je gratis Nederlandse zenders ontvangen met een tv die een ingebouwde DVB-C ontvanger heeft?

Alvast bedankt voor het antwoord.

 

Het ligt er er aan hoe je de vraag interpreteert, maar misschien kun je hier iets mee:

  • KabelTV is nooit gratis, je moet altijd een abonnement hebben.
  • Als je geluk hebt kun je wel alle analoge zenders ontvangen zonder abonnement, omdat de provider de aansluiting niet afgesloten heeft.
  • Je kunt dan ook enkele digitale (DVB-C) zenders ontvangen omdat die niet gecodeerd zijn. Bij Ziggo zijn dat meen ik Ned 1. en een regionale zender omdat ze wettelijk verplicht zijn die zenders ongecodeerd door te geven.
  • Heb je wel een abonnement dan kun je de analoge zenders en een basispakket digitale zenders ontvangen. Je moet dan wel minimaal een kaartje kopen en dat registreren (als je al een ontvanger of CAM module hebt)..
  • Verder heb je een UPC digitale ontvanger, of een TV met een CI+ DVB-C tuner + een UPC CI+ CAM module nodig. Bij mijn weten moet je de digitale ontvanger c.q. CAM module bij UPC bestellen, maar ik woon in een Ziggo gebied en niet in een UPC gebied, dus daar heb ik geen ervaring mee.
  • Voor meer digitale zenders moet je een extra abonnement afsluiten, maar dat had je al begrepen.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de analoge zenders van UPC is alleen prik op de kabel nodig.

Kabeltje sluit je aan op je TV, je hebt dan geen decoder of CI nodig.

Voor de niet veel eisende kijker die genoeg heeft aan de publieke zenders

en de commerciële zenders is dit nog steeds voldoende.

Heb je meerdere TVs in huis kan je die allemaal op je kabel aansluiting aansluiten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ontdekt dat ik signaal op de kabel heb. Woon er al 1,5 jaar en nu pas getest. Ontvang alle analoge zenders. Kan Ziggo zien dat ik nu gebruik maak vh signaal?

Betekent het ontvangen van analoge zenders nu ook dat ik digitaal signaal heb?

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een kabel reflex meter kan een technicus aan de hand van impedantie sprongen zien hoe lang de kabel is en of er iets op aangesloten is.

Maar daarvoor moet er wel een technicus met speciale meetapparatuur naar je wijkkast rijden.

 

Alleen wanneer er een speciale reden is zal men zo'n meting doorvoeren.

 

Ik weet niet of het vermoeden van kijken zonder betalen zo'n reden is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...