Ga naar inhoud


Probleem astra 3 ontvangst met multifeed


230571

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een probleem met de ontvangst van de astra 3 sateliet 23.5

Vanochtend begonnen met het juist afstellen van de multifeed op een triax 88cm schotel.

Eerst de astra 19,2 afgesteld tegen de arm aan links vanaf achter de schotel gezien daarnaast links zit de hotbird 13.

Aan de rechterzijde heb ik de astra 3 23,5 had eerst wel singaal en daarnaast de 28,2 astra en daar had ik geen singaal.

Heb daarna de multifeed gekanteld en de hotbird zit het laagste.

Toen ik de boel had aangesloten incl switch en de ontvanger in de woonkamer alles inleerde kreeg ik geen singaal meer op de astra 2.

Weer naar de schotel gegaan en aan de lnb geiets geschoven maar helemaal niets.

Het vreemde hiervan is nu wel dat ik op de astra 28,5 nu wel singaal heb en de astra 23,2 niets maar ook helemaal niets neer heb.

Heb de lnb verwisseld met een andere maar hetzelfde probleem.

Heb ook de multifeed weer iets teruggeschoven naar boven dus rechter maar ook niets.

 

Het gaat hier om een multifeed voor 4 lnb op een triax 88 en twin lnb met 2 diseq switchs.

De ontvangers zijn van het merk sab titan 2 hd combo en de sitch zijn van max digitaal

De Lnb zijn twin lnb type rocket smal

 

wie kan mij raad geven om dit probleem te verhelpen

 

Groet Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Ik heb een probleem met de ontvangst van de astra 3 sateliet 23.5

Vanochtend begonnen met het juist afstellen van de multifeed op een triax 88cm schotel.

Eerst de astra 19,2 afgesteld tegen de arm aan links vanaf achter de schotel gezien daarnaast links zit de hotbird 13.

Aan de rechterzijde heb ik de astra 3 23,5 had eerst wel singaal en daarnaast de 28,2 astra en daar had ik geen singaal.

Heb daarna de multifeed gekanteld en de hotbird zit het laagste.

To zover klopt je procedure: Hotbird links en het laagst van achter de schotel gezien.

Toen ik de boel had aangesloten incl switch en de ontvanger in de woonkamer alles inleerde kreeg ik geen singaal meer op de astra 2.

Weer naar de schotel gegaan en aan de lnb geiets geschoven maar helemaal niets.

Het vreemde hiervan is nu wel dat ik op de astra 28,5 nu wel singaal heb en de astra 23,2 niets maar ook helemaal niets neer heb.

Heb de lnb verwisseld met een andere maar hetzelfde probleem.

Heb ook de multifeed weer iets teruggeschoven naar boven dus rechter maar ook niets.

 

Het gaat hier om een multifeed voor 4 lnb op een triax 88 en twin lnb met 2 diseq switchs.

De ontvangers zijn van het merk sab titan 2 hd combo en de sitch zijn van max digitaal

De Lnb zijn twin lnb type rocket smal

 

wie kan mij raad geven om dit probleem te verhelpen

 

Groet Gerrit

Vervolgens moet er m.i. iets fout gegaan zijn, en eigenlijk moet je even weer terug naar de situatie van de 1e helft van je verhaal, met HB links beneden en Astra 2 rechts boven op je multirail.

 

Ik ken deze situatie heel goed, en je moet de volgende punten bij langs:

1) heb je de diseqc-switch goed ingesteld met AA (A1)-AB (A3) -BA (A2) - BB (Hotb.)?

2) heb je door het aanschroeven van de schotel links en rechts achter de schotel niet tikjes zitten te verdraaien bij elke slag, zodat 1 lnb (AB) op de positie van BA is gaan zitten, en 1 lnb (BA=A2) eigenlijk zijn brandpunt kwijt is?

 

Dat laatste is mij dus ook eens overkomen.

De proef op de som is, dat je de lnb's stuk voor stuk even een paar transponders-met-signaal laat scannen om te kijken wat er WEL op zit terwijl de transponders die je zoekt, geen signaal geven. Zo ben ik er toen achter gekomen dat het aandraaien van de moeren "gelijk op moet gaan" om de instelling van de schotel niet op het laatst te verpesten.

 

Succes, laat vooral even van je horen hoe het verder gaat.

 

Mvg

Eduard07

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiendag,

 

De lnb op de diseqs zitten goed aangesloten en het kan inderdaad kloppen dat er iets mis is gegaan met het aandraaien van de bouten.

heb bij alle satelieten een perfekt singaalsterkte en kwaliteits niveau.

Ga het volgende week zaterdag maar weer eens proberen indien het mooi weer is.

Zodra ik het heb uitgeprobeerd hoort u van mij.

Bedankt voor de tip

 

Met vr grt Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 1 (of 3) goed instellen en daarna de schotel muurvast draaien.

Daarna schuiven met de andere lnb's en per lnb een-voor-een checken of de instelling maximaal is.

 

Pas aan het eind, als je klaar bent met instellen, de diseqc ertussen!

 

Ik geef je trouwens in overweging om de schotel niet op Astra1, maar op Astra 3 vast te zetten. Dat is de hoofdpositie van CD, Astra 1 is in afbouw.

 

Betekent dus ook dat Astra 1 en Astra 2 aan de westkant van de schotelarm zitten (met rail omhoog), en alleen de Hotbird aan de oostkant (rail naar beneden.).

 

Succes! Laat van je horen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, dat zeg ik verkeerd! :wacko:

Bij Astra 3 op de hoofdpositie zit Astra 2 op de westkant en omhoog op de rail, en Astra 1 en Hotbird aan de oostkant en omlaag. :blush:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Goeiendag,

 

Heb nu weer tijd gehad om het dak op te kruipen en ik dacht dat ik het vandaag voor elkaar had.

Maar de sat receiver geeft ontvangst aan op astra 3 en inlezen deed hij ook, maar het zijn wel nederlandse maar dan van de astra 1 gedeeltelijk.

Ondervind dit ook met de andere sateliet posities helaas.

Kan het zijn dat de ontvangers een ramp zijn de sab titan 2 of mischien het schakelen van de diseq?

 

Weet het niet, maar ik denk dat ik het simpel gaat houden en de multifeed eraf gooit en gewoon een duo lnb van cd erop zet

 

Grt Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...