Ga naar inhoud


kpn glasvezel ander modem fritzbox


martis

Aanbevolen berichten

Hallo......
 

Vandaag is het mij, met hulp van "de Muts" gelukt om mijn Fritz!Box 7340, achter een TP-Link 3216, aan de praat te krijgen op een glasvezelverbinding van KPN. Voor het configureren van de switch (TP-Link 3216) heb ik gebruik gemaakt van de informatie op http://www.netwerkje.com De informatie daar zal ik aanvullen zodat relatieve leken (zoals ik) stap voor stap deze configuratie werkend kunnen krijgen.
 

Nu rest voor mij nog een vraag. Weet iemand hoe ik de "vrije poorten" op de TP-Link 3216 kan inzetten als LAN poorten met toegang tot internet, zodat ik mijn andere apparatuur op de 3216 kan aansluiten en zo mijn "domme" Netgear switch er tussenuit kan halen?

De situatie op de TP-Link is nu als volgt:

Poort 1 is het standaard VLAN van de switch en daar staan nu VLAN 4 (IPTV), 6 (Internet) en 7 (Telefonie) op, op poort 2 heb ik VLAN 6 (Internet) geconfigureerd, op poort 3 van de switch zitten de VLAN's 4 (IPTV) en 7 (Telefonie) Dit is prcies zoals het op netwerkje.com staat beschreven.
Poort 1 van de switch is verbonden met het glasvezelmodem van de KPN. Poort 2 heeft een verbinding met de LAN1 poort van mijn Fritz!Box waardoor ik op LAN 2 van de FritzBox internet heb. Ik kan deze natuurlijk verbinden met mijn eenvoudige Netgear switch maar ik wil liever de vrije poorten (4 t/m 16) gebruiken om de rest van mijn apparatuur (NAS, SmartTV, PopCornHour, WiFi router, laptop etc) met internet te verbinden.

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen (hoe ik de TP-Link 3216 moet configureren) om op de poorten 4 t/m 16 internet via LAN te krijgen?

 

GRTZ.................Bertus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus als ik het goed begrijp kan ik probleemloos mijn Experia glasvezel ellende bak vervangen voor een Fritz 7390?

Gaat dit ook lukken met een Draytek Vigor 1000Vn uFTU? Of andere alternatieven?

Ja hoor. De optic fiber kun je zo in de Draytek Vigor 1000Vn steken. Zo kunnen beide kastjes van de KPN van de muur af.

Wel nog het e.e.a. configureren, maar na een dag had ik alles aan de praat. Inclusief telefonie. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...