Ga naar inhoud


ferguson ariva 102 - bootloader laden - hulp gevraagd


interstate

Aanbevolen berichten


Beste Interstate.

 

Als je met RS 232 laad zoals reeds aangegeven door VluggeW moet je in het laad programma incl. bootloader aanvinken. Het programma dat je daar voor nodig hebt heet STB Erom en kun je downloaden van de Duitse Site van Ferguson. Gebruik geen ander gelijknamige programma van een andere site want die werkt dan niet. Laat maar horen of je daarmee succes hebt.

 

M.vr.gr Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Interstate,

 

Je schrijft: Hij kan geen contact maken de boatloader ligt eruit dat is wel erg kort door de bocht. Daar kan niemand iets mee. Vertel eerst eens wat en hoe je met de RS232 gehandeld hebt. Want als je het programma gebruikt met een aangepast RS 232 kabeltje is het een fluitje van een Euro Cent.

 

Gr Radenko.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben benieuwd,hoe de aansluiting is van dat kabeltje.

Heb ook zo'n ontvanger,heb het programma al,en de hardware zou ik ook graag hebben,of als het niet moeillijk is zelf maken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SAttv4iedereen,

 

Als je met een soldeerbout overweg kan, dan is het makkelijk zelf te maken. Je kunt het kabeltje samenstellen van kabels die je toch niet meer gebruikt. Of ga naar de elektronica winkel. De onderdelen die je nodig hebt zijn: 1 x RS 232 BD9 plug, 1 x 3 1/2 mm Jack Stereo male plug, en wat dunne afgeschermde tweelingsnoer of ronde 2 aderige afgeschermd snoer. De aansluitingen zijn J1 van Jack naar Pin 5 RS232, J2 van Jack naar Pin 3 van RS232 en J3 van jack naar Pin 2 van RS232. Een voorbeeld hiervan staat in de Nederlandse handleiding van de Ariva 102 mini.

 

Succes. Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

pech,ik wilde een update doen,en er komt niks meer uit.geen knippering van usb,geen beeld,niks.zelfs via rs232 nulmodemkabel niks.

wat moet ik nu doen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...