Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Zoals de kop al aan geeft een vreemd verschijsel. Ik ben in het bezit van een panasonic tv panasonic P50 V10. In deze tv zit een aston cam, software 2,25. Deze zit er al vanaf het begin in en dat is ongeveer 4 jaar.

 

De laatste tijd een raar veschijnsel. Op ned 1,2,3 HD en geeft hij iedere keer weer in beeld,"aston cam moduul geplaast".

 

Dit heeft hij nooit gedaan. Dit doet hij alleen bij genoemde zenders. Niet bij de gewone Ned 1,2,3. Op geen enkele zender geeft hij dit verschijnsel, alleen bij Ned 1,2,3 HD. Dit terwijl hij dit nog nooit heeft gedaan, zapt lekker vlot en dat doet hij nog. Weet iemand wat dit kan zijn. Met een andere cam(van canaldigitaal) doet hij het niet, maar zapt veel langzamer.. Beetje vreemd. Terwijl hij het altijd perfect heeft gedaan. Hij is er zomaar mee begonnen. Dus niet op rlt of sbs of andere zenders, alleen op de HD ned 1,2,3

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tja, het enige wat je kan doen is kijken of zowel je tv als je cam de laatste versie software hebben.

 

Ned 1,2,3 hebben verschillende versies coderingen aan boord.

Mijn Panasonic geeft op deze 3 zenders een soortgelijke melding, 1 x op de ok toets drukken en dan is de mededeling weg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@klavervier,

 

 

check even of je cam nog steeds 2.25 aangeeft er is namelijk een serie geweest die spontaan terug ging naar een eerdere versie

Indien dit het geval is wil ik hem wel even voor jou proggen naar versie 2.26 de laatste versie.

 

Heb hier ook een Pana viera plasma die goed werkt met de 2.26 al gebruik ik de tuner uit de tv weinig ivm een overdaad aan receivers :eek:

 

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren alvast bedankt. Ben enigsinds blij dat ik niet de enige ben die er last van heeft. Want ik kan die weergave ook doormiddel van op ok drukken weg halen of op exit of gewoon een andere nummer in drukken.

 

Nieuwere software bestaat er niet voor deze tv's want hierin is panasonic gewoonweg een gore bende, ze laten alles zoals het is, zoals je hem aanschaft. Dit ondanks fouten. Mijn TV heeft de software vanaf het eerste uur 2.216, origineel is 2.213 de 16 is uitgebracht door skylink maar deze zit er al vanaf het begin op en werkt perfect. Wanneer is hij er mee begonnen: een maand of 4 terug. Alles er even opnieuw inzetten en toen is het ding met deze fratsen begonnen.(die kloten zenders 1,2,3 hd)

 

De aston cam draait op het goede software 2.25. Dit is echt geen update, maar een nieuwe uit de fabriek. Als ik hem laat updaten, krijg ik altijd een nieuwe, 10 euro erbij en je krijgt een nieuwe met een dicht geseeld doosje, dus echt wel nieuw.

 

Terradon de laatste zin: waarom een tuner inschakelen als je een zeer goede tuner hebt. DVB S S2. Hij is veder zeer goed en heb er verder geen problemen mee. Mijn idee hoor, om meerdere receivers aan te zetten vind ik energie verknoeien. Die TV kan het heel goed aan en zapt leker snel. Tuurlijk staat de Ultimo er onder, maar dit voor overdag voor de radio en voor opname/weergave en e.e.a. Nee nee, geen energie verknoeien. Alhoewel de ultimo vaak wel tot op bed gaan aan staat, twee beelden bekijken is soms heel mooi.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Klavier,

 

We gaan een beetje of topic maar de reden dat ik meerdere twin ontvangers aan heb staan is dat de vrouw des huises graag het een en ander opneemt en ik graag met de hobby bezig ben draaien met de schotel ed.

En een vervelende eigenschap van de Pana is dat de audiouitgang niet regelbaar is en ik dus handmatig dit moet regelen met de volumeknop van mijn versterker( eentje zonder ab :grin: ) ik vind dit erg lastig derhalve de keuze voor losse receivers die via de hdmi uitgang wel regelbaar zijn.

 

Even kort terug op jou probleem heb je al eens geprobeerd de tv opnieuw te laten scannen eventueel eert een factory resset en dan scannen.

 

Groetjes.................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...