Ga naar inhoud


Telesat 19.2 onvindbaar


Braintje

Aanbevolen berichten

Vandaag hebben we een 2de schotel bijgezet voor Telesat. Dit met een duo LNB. De kop van de LNB die in de beugel vasthangt, is mooi uitgericht op Hotbird 13, met een wonderbaarlijke ontvangst van 92%! De 19.2 blijft onvindbaar hoezeer ik ook aan de LNB draai om te richten. Doe ik iets verkeerd of met de hotbird toch op de 2de kop die niet in de beugel vasthangt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


een duo lnb ? die dient toch voor astra1-astra3 (19.2E, 23.5E) dus een verschil van 4 graden. Zet de ene kop op hotbird (13E) dan "kijkt" de andere kop naar 17E, en daar zit inderdaad geen signaal ......... tenzij je een speciale duo-kop astra1/hotbird hebt zal dat dus niet lukken ......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk heb je een monoblock gekocht? dit zou normaal voor astra-hotbird moeten zijn. Anders denk ik dat je een probleem gaat hebben

 

Je moet je ontvanger natuurlijk wel aangeven op welke disecq-poort hotbird zit (meeste ontvangers geven standaard poort A door en dit zal dan normaal 13E zijn.

 

Ik weet niet welke ontvanger je hebt maar in het menu zou je dit moeten kunnen aanpassen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan ook zijn dat de monoblok verkeerd gemonteerd werd, en dat één lnb naar hotbird kijkt en de andere naar 7E (13 - 6°) maar aangezien er op 7E een satelliet hangt zou je in dit geval toch kanalen moeten ontvangen op de 2e lnb. Ik zou dus ook je disecq instellingen nakijken op de receiver, zoals wolverine zegt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dit ook niet goed.

"Vandaag hebben we een 2de schotel bijgezet voor Telesat. Dit met een duo LNB."

Een duo LNB is toch een LNB met 2 aansluitingen voor 2 coaxkabels,

die normaal gebruikt worden om 1 satelliet te ontvangen

door 2 ontvangers met 1 tuner of 1 ontvanger met 2 tuners.

"Een 2de schotel voor Telesat op 19.2°" dan moet die toch

onafhankelijk uitgericht worden van de andere schotel (13°E) voor Hotbird.

Met een DiSEqC-switch 2 coaxkabels in en 1 uit kun je het geheel koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit de laatste zin blijkt dat het om een twin/monoblok gaat met 2 LNB's : "Doe ik iets verkeerd of met de hotbird toch op de 2de kop die niet in de beugel vasthangt?"

maar de TS zou inderdaad wat meer informatie mogen geven. Als ie 2 schotels heeft dan moet hij een ontvanger hebben met 2 tuners, waarbij elke tuner dan aan een aparte schotel hangt. Als ie denkt dit alles met één tuner te kunnen aansturen dan is hij eraan voor de moeite.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...