Ga naar inhoud


omschakeling naar 8psk icm multytenne


tritium

Aanbevolen berichten

mymulti antenne is geschikt voor in Duitsland maar voor Nederland is hij helaas te klein bemeten. De regenreserve is minimaal en je hebt 8,5 tot 9 db nodig om een goed beeld en een beetje reserve te hebben.

Wat mij betreft een sterkte afrader ook na optimaal uitrichten.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb de schotel een een beetje geforceerd naar links en rechts, en nu heb ik 8,5 dB en geeen problemen meer, blijkbaar is de multytenne geen slechte schotel, mits goed uitgericht.

 

dit waren nu een paar rukken links en rechts, en omhoog.

 

nou van het weekend eens proberen wat we er nog meer uit kunnen krijgen.

Waar je nog naar kunt kijken is de bevestiging van de arm aan de schotel. Als je de bevestigingsschroef goed stevig aandraait (niet te stevig...) komt de arm net een tikje omhoog en heb je meer signaal.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook dat de Multytenne niet echt geschikt is. Zijn er waardige alternatieven ?

 

Zeker! kijk maar eens naar de Wavefrontier .. wij hebben al jaren de T-90, alleen blokjes in geval van een wolkbreuk :)

 

Ook met een dikke sneeuwbui kan het fout gaan, maar verder superstabiel beeld (regen of geen regen).

 

Groetjes!

 

Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een Multitenne plaats je simpel in de praktijk overal.... Die is klein licht en zeer eenvoudig in elkaar te zetten. En goed uitgericht doet hij het prima.

 

Een T90 is "iets" lastiger.....

 

Het verschil in regenreservie is misschien 15 minuten per jaar....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...