Ga naar inhoud


PVR advies gevraagd met 1 coax kabel


laurav

Aanbevolen berichten

Ik heb thans nog een SD ontvanger en een losse HDD recorder welke nu juist kapot is gegaan.

Ik wil nu (eindelijk) overstappen naar een HD ontvanger met ingebouwde HDD

 

Probleem is echter dat ik maar 1 coax kabel heb liggen van mijn schotel naar mijn ontvanger. Omdat deze tijdens de verbouwing met veel moiete via de spouwmuur etc is getrokken kan ik geen 2e coax kabel erbij trekken (jammer genoeg).

 

In het verleden heb ik wel eens me kort op een HDD-PVR ontvanger georienteerd, Canaldigitaal had me bijna een Philips PVR HD ontvanger aangesmeerd, maar wat blijkt: deze heeft 2 coax ingangen, 1 voor tv te kijken, 1 voor tv op te nemen.

Met 1 coax kabel zou ik dus nooit TV kunnen kijken EN opnemen, omdat ik 1 ontvanger domweg niet kon aansluiten.

 

Let wel, ik hoef niet tegelijkertijd op te nemen en te kijken naar een andere zender. Als ik kan opnemen OF kan kijken ben ik reeds tevreden. Het zou wel zeer handig zijn als ik middels "uitgesteld kijken" (dus 1 minuut tv programma op pauze zetten als de voorbel gaat) TV kan kijken

 

Wie kan me een HD decoder adviseren die aan te sluiten is op 1 coax kabel en waarmee je bovengenoemde eisen kunt? Het probleem is dat ik een apparaat zoek dat hiertoe hardware matig in staat is, maar dat dit nooit expliciet bij de specificaties staat vermeld.

 

Enigszins "hobbien" (andere firmware uploaden) etc is geen probleem, dus ik hoef niet per-se een "canalDigitaal" goedgekeurde ontvanger oid.

 

overige details: ik heb enkel 1 CanalDigitaal abo+kaart en hoef geen 2e kaart oid te kunnen plaatsen.

aangepast door laurav
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vu+ of een dreambox kun je mee opnemen en kijken met 1 ingang ben je wel gelimiteerd tot dezelfde transponder maar dat was geen probleem

Als je goedkoper wil en geen probleem voor een externe HD kun je ook een ferguson ariva nemen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens nnar "

Unicable", want hiermee is het wel moeglijk om meerdere transponders over 1 kabel te sturen.

 

Niet goedkoop, maar als je geen alternatief hebt....

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij,kun je alle pvr met usb gebruiken..sluit je externe usb drive aan en klaar.

 

 

Daar heb je dus niks aan als je maar 1 transponder kunt bekijken.

idd een unicable lnb is de beste optie in dit geval, maar dan moet je ontvanger dit wel ondersteunen dus let daar wel op bij de aanschaf van een ontvanger.

 

Groetjes.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...