Ga naar inhoud


DVB-T ontvangst


davidmeyer26

Aanbevolen berichten


Dan zul je aan een zeer goede, vooral hoge antenne op je dak moeten gaan denken. Of het daarmee überhaupt mogelijk is is maar de vraag. Belgie lijkt me eerder mogelijk dan Duitsland omdat het dichterbij is.

Misschien zijn er DVB-t enthousiastelingen die er ervaring mee hebben op dit board?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op een hele hoge flat je een draaibare Fuba ant hebt ,maak je meschien een kans,als je vroeger in het annaloge tijdperk geen duitse tv zenders op deUHF band kon ontvangen zal het nu waarschijnlijk ook niet lukken.

Maar met een schotel gaat er een wereld voor je open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Duitsland mikt een pak zenders gratis op de satelliet. Als dat aanbod je bevalt, bekijk het sowieso met 'n schotel. Zelf heb 'k 'n Fuba richtantenne. Daarmee maakt je een kans op Gouda-Schoten of Gouda-Sint-Pieters-Leeuw. Maar hoogte van de opstelling, vrij uitzicht, aarding, concurrerende zenders, atmosferische- en weersomstandigheden zullen een rol spelen. Bedenk ook dat het gratis BE DVB-T-aanbod zich beperkt tot één, Canvas/Ketnet en Ketnet op 12 vooraleer je gaat investeren in pylonen, richtantennes, rotors, versterkers... Stel dat je Wavre kunt ontvangen, komen daar La Une, La Deux, La Trois en Euronews bij...

aangepast door Erdellod
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Interessant onderwerp. Ik heb de rest ook op digitenne staan (2 digitenne ontvangers) en één dreambox satellietontvanger). Ik zit hemelsbreed max 40km van de Duitse grens maar ik kan met de gewone antenne geen duitse zenders ontvangen. Die ontvang  met de Dreambox maar als dat met een buitenantenne wel zou lukken zou dat leuk zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...