Ga naar inhoud


Simpel thuisgebruik (ziggo +satelliet): Amiko Alien 2 of VU+ Ultimo


pascoa341

Aanbevolen berichten

Ik ben geen enorme satelliettechneut en zoek een simpele oplossing voor mijn tv problemen. Ik wil een satelliet aansluiten bij een ziggo abonnement zodat ik Engelse zenders kan ontvangen, maar heb geen zin in meerdere kastjes. Ook wil ik een programma kunnen opnemen en een ander kijken. Ik heb wat rond lopen zoeken op dit forum en zie dat je een twin/triple tuner hiervoor moet hebben. Twee veel genoemde zijn de Amiko Alien 2 (of Golden Triplex o.i.d.) en de VU+ Ultimo.

 

De laatste lijkt meer mogelijkheden te hebben en beter ondersteund te worden door verscheidene intenetgemeenschappen. Echter hij is wel 2 keer zo duur. Is dit het waard voor een simpele thuiskijker die zijn apparaat wil installeren zodat het werkt en er daarna nooit meer naar om te kijken? Of is de Spark software op de Amiko Alien 2 (+externe HDD) voldoende? Wat ik met name belangerijk vind is dat een EPG voor Ziggo en Engelse zenders, timeshift en de mogelijkheid om iets te kijken op een zender en op te nemen op een andere. Verder zou het leuk zijn om een aantal internetradiozenders te luisteren, maar van wat ik gelezen heb, is dit bij beiden niet altijd even gemakkelijk (processor zou niet echt snel genoeg zijn, dit is bij de VU+ Solo2 dan weer beter, maar die heeft geen triple tuners).

 

Zou een Amiko Alien 2 voldoende zijn voor mij, of raden jullie iets anders aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem bij de wat goedkopere en minder bekende merken is inderdaad dat er weinig support is, en dat kan lastig zijn als je (zoals je zelf al aangeeft) geen enorme techneut bent. Bij bijvoorbeeld VU+ of Dreambox kun je overal om support vragen, bij onbekendere merken zal het e.e.a. qua instellingen wel overeenkomen, maar lang niet alles. Ik zou gewoon voor een bekend apparaat gaan..heb je zeker lang plezier van, en je kunt terecht bij problemen.

 

Ik ken de Amiko Alien 2 niet, misschien is het ook wel een prima en gebruiksvriendelijk apparaat. Maar houd rekening met moeizamere support bij onbekendere apparaten.

 

PS. staat een Ultimo tweedehands aanboden hier op sat4all zie advertenties bovenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de antwoorden. Wat ik eigenlijk wil is de receiver installeren en er dan het eerstvolgend jaar niet naar omkijken, dus liefst zo min mogeijk gebruik maken van internetgemeenschappen. Ik hoop de sparksoftware inderdaad voldoende stabiel is voor normaal gebruik. Zit er een werkende 7-daagse epg in? Ik zie ook dat er nog twee soortgelijke boxen zijn (Golden Media Triplex en SAB unix triple). Zijn die ongeveer gelijk (ik vind de SAB er mooier uit zien, maar hier is wel erg weinig support voor.

 

p.s. Ik zag die Vu+ Ultimo en hoopte dat hij redelijk geprijst was. Echter 425 euro vind ik toch wel heel erg veel. Nieuw kosten ze zo ongeveer nog minder. Wat mis ik hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs lijkt mij inderdaad ook niet bijzonder scherp, maar let wel op dat er in deze al 3 tuners zitten, en een grote harde schijf heeft ingebouwd. Bij een nieuwe zitten denk ik 2 tuners, en uiteraard nog geen schijf. Mocht de setup naar je smaak zijn misschien toch interessant..en wellicht is de prijs nog onderhandelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pascoa,

 

Met minimaal gebruik van internet fora kom je er wel voor gewoon dagelijks gebruikmet de amiko en genoemde soortgelijke merken. De spark software is stabiel (het leuke is er komen regelmatig updates met uitbreiding/verbeteringen heel af en toe gaat er wel eens iets fout maar dat wordt snel hersteld en je kan natuurlijk ook gewoon de software versie behouden die je hebt als die bevalt want waarom veranderen wat goed gaat?) De epg is 7 daags van de Amiko (en soortgelijke). De andere genoemde merken zijn min of meer gelijk als er al verschil is, ze komen namelijk uit dezelfde fabriek. De ondersteuning voor de SAB is ook goed hoor, dus daar hoef je het niet van af te laten hangen.

 

Wat betreft de prijs van de VU+ ultimo daar kan ik alleen van zeggen dat je je moet afvragen wat de meerwaarde is tov de andere kandidaten en heoveel die meerwaarde je je waard is. TOV de meerwaarde voor een harde schijf de volgende overweging. Op een stickje van 16 gb (kosten ongeveer €12) passen ongeveer 4 uur opnames met de amiko. Gebruik je zoveel opname ruimte of meer?

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een nieuwe vu ultimo gekocht 508 euro met 2 sat tuners en 1 kabel tuner en 500gb harde schijf dus ik vind 425 wel meevallen met een 2 gb harde schijf

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en voor 419 euro heb je de beste E2 ontvanger die er op dit moment te koop is, echt een probleemloze ontvanger. Ik zou zelf niet voor een VU of Amiko kiezen maar dat is persoonlijk. ;) En bij een duitse grootgrutter koopje een externe 2Tb usb schijf voor nog geen 80 euro. :)

en wat is volgens jou dan de beste e2 ontvanger daar zijn de meningen over verdeeld denk ik en daarbij een ultimo met 2 tuners kost 359 euro tel daar nog een tuner bij van 50 euro en dan nog een HD van 80 euro dan kom ik nog op 489 euro dus ik vind 425 nog steeds niet te duur,ik heb nog nooit een probleem gehad met een vu ontvanger en maak er toch al meer dan twee jaar gebruik van ik had voorheen een vu duo maar ik wilde drie tuners en ik ben super tevreden met mijn ultimo een USB tuner is niet aan mij besteed 2 tuners vind ik gewoon te weinig aangezien ik ook een kabel tuner wilde,een dreambox is ook geen optie aangezien ik daar slechte ervaringen mee heb gehad aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet aan mij besteed ik wil een ontvanger met 3 tuners en de xtrend heeft er maar twee en dat is nou net de reden dat ik mijn vu duo heb verkocht en voor een vu ultimo heb gekozen,2x sat en 1x kabel dus voor mij is de xtrend 9500 zeer zeker niet de geschikte ontvanger

het ging erom dat 425 te duur wat volgens jou maar 2 tuners die jij nu hebt of drie tuners die een ultimo heeft dat is voor mij een heel verschil en vandaar mijn berekening......als je voor een 2 tuner ontvanger gaat dan zal de xtrend zeker geen slechte keuze zijn maar daar heb ik niet voldoende aan ik heb er nu dus drie en het is zeker netjes dat ze er bij de xtrend een gratis kabel tuner bij doen maar die kan je dus niet plaatsen als je al 2 sat tuners geplaatst hebt

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja de enigma2 tuners vliegen je om de oren op dit moment.

Gigableu quad met 2x DVB-S2 en 2x C/T hybride tuners voor 424 vandaag opgehaald.

Zit 1300 mhz processor in is tot nu toe echt de snelst zappende tuner die ik heb gehad tot nu toe.

En dat zijn er nogal wat. Reelbox avg /Azbox elite/premium/premium+/ dreambox 7020HD/dreambox 800hd /dreambox 800hd-se/VU+ ultimo/ Xtrend 9000.En dan nu de giagableu quad.Is effe wachten tot er een merk komt met weer een snellere processor.

Sattuners is nu net pc koop er een en als je hem aangesloten hebt is er weer iets nieuws.Rare is dat ik geen van bovengenoemde een echt slecht apperaat vond al zullen daar de meningen over verdeeld zijn.Maar om gewoon tv te kijken en combo apperaten voldeden ze eigenlijk allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...