Ga naar inhoud

Toevoegen inverto monoblock (2 lnb's) single aan EMP Centauri diseqc 8/1

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik gebruik een wavefrontier T90 met 5 lnb's en heb recent een schotel gekregen met een inverto monoblock single (6°). Deze bevatten dus 2 lnb's met 6° verschil (initieel de astra19.2 en hotbird 13). Op mijn T90 gebruik ik een emp-centauri diseqc 8/1 switch . Hier heb ik nog 3 vrije ingangen. Nu vroeg ik me af hoe ik deze monoblock kan combineren met de emp . Er loopt 1 coaxkabel naar mijn dreambox 800HD . Ik gebruik nu de volgende settings in mijn dreambox 800: advanced, voor elke satellietpositie de respectievelijke lnb (voor vb astra 28.2 is dit lnb1, voor astra 23.5 lnb2 enz) diseqc mode 1.1 (afgesteld op mijn emp met dipswitch) command order : uncommitted, committed en toneburst. Uncommitted commando volgens de volgorde van de respectievelijke satposities.

Nu vraag ik me af hoe deze 2 extra lnb's te integreren zijn op mijn dreambox? Hoe moet ik mijn dreambox hiervoor instellen . Moet ook de dipswitch aangepast worden op de emp?

Vriendelijke groeten

Docydoc

Docydoc 2 x DM800, multitenne, wavefrontier T90, Triax 110, htpc + beamer,

Geplaatst:

Beste docydoc

Het monoblock is in principe voor de ontvangst van de Astra 1 en Hotbird. Ik mag aannemen dat je op je T90 daarvoor ook al lnb’s geplaatst hebt. Met welke satellieten wil je de T90 en het monoblock gaan combineren?

Ik snap eerlijk gezegd niet goed wat je met deze combinatie wilt.

Geplaatst:

Dat klopt sprietje, zo krijg ik 2 lnb's vrij die ik dan op een andere satelliet kan uitrichten. Gewoon voor de lol

Ik heb trouwens wat problemen, ondanks , volgens mij toch, goed uitrichten van lnb op de T90 voor 23,2 op de 8psk kanalen, maar dat is een ander verhaal. (15dB, AGC 99%, SNR 92% op bvb vtmhd). Deze lnb"s op de t90 zijn twin's en geven op 1 dm800 goed beeld, en op de andere dm800 blokvorming, mogelijk is 1 vd 2 emp centauri minder gevoelig? Zo kan ik die lnb monoblock gebruiken om af te richten op bvb 23.2 voor zeker 1 satellietpositie en doorsturen naar die emp die minder gevoelig is.

Geplaatst:

Op mijn Fuba dan eindelijk een rail gezet en vier losse lnb's. Geschakeld met een Spaun Sar 411, vier lnb's van Inverto black ultra en een 110db coax met fuba f stekkers. Wat is een goed een goede kabellengte van lnb naar de schakelaar en van de schakelaar naar de ontvanger. Het viel me op dat het signaal van ngc hd 99 procent is, die staat centraal op de rail en kijkt ook centraal in de schotel. Dus redelijk logisch. De lnb daarnaast (rechts) is voor de 19.2 oost en pakt ARD HD met 86 procent. De overige LNB's, voor astra 2 en hotbird moeten nog gedaan. Dat stilstaan van NGC is apart...zou signaal niet té sterk kunnen zijn.....?? Nu staat veronica radio op en die blijft gewoon mooi zonder vastlopen doorgaan.

Advies gewenst!!!

Geplaatst:

Op mijn Fuba dan eindelijk een rail gezet en vier losse lnb's. Geschakeld met een Spaun Sar 411, vier lnb's van Inverto black ultra en een 110db coax met fuba f stekkers. Wat is een goed een goede kabellengte van lnb naar de schakelaar en van de schakelaar naar de ontvanger. Het viel me op dat het signaal van ngc hd 99 procent is, die staat centraal op de rail en kijkt ook centraal in de schotel. Dus redelijk logisch. De lnb daarnaast (rechts) is voor de 19.2 oost en pakt ARD HD met 86 procent. De overige LNB's, voor astra 2 en hotbird moeten nog gedaan. Dat stilstaan van NGC is apart...zou signaal niet té sterk kunnen zijn.....?? Nu staat veronica radio op en die blijft gewoon mooi zonder vastlopen doorgaan.

Advies gewenst!!!

Uh, helaas in verkeerde topic gezet....excuses. Moet in eigen topic van meeste signaal met welke schotel..
Geplaatst:

Beste docydoc

Helaas is het niet echt eenvoudig om een monoblock waar al een diseqc-switch in zit op een 8/1 diseqc-switchs aan te sluiten maar niet onmogelijk.

Op de uitgang van met monoblock moet je eerst een splitter zetten. De twee coaxkabels die daar vandaan komen sluit je aan op ingang 1 en 2 van de 8/1 EMP-Centauri. Op andere ingangen werkt het niet. Dan kun je de ingangen 3 t/m8 voor de losse lnb’s gebruiken. Op ingang 1 heb je dan signaal van de Astra 19,2 kop en op ingang 2 heb je dan signaal van de Hotbirdkop.

De diseqc-instellingen op je tuner moet je gewoon laten staan alleen de volgorde van de satellieten moet je aanpassen.

Helaas moet ik zeggen dat ik de gewenste situatie maar een hoop geprul vind. Wat kost nu een lnb? Voor 11 euro een hele beste single en voor 20 euro een twin.

Als jij last van blokvorming hebt met een T90, dan staat die gewoon niet goed afgesteld.

Geplaatst:

Bedankt Sprietje. Inderdaad, ik ga me inderdaad voor die andere schotel een andere lnb kopen. Was ik al van plan. Dat mijn T90 niet goed uitgericht is, daar ben ik me ook wel van bewust. Ik heb deze vorige week geplaatst en het is nu niet echt het beste weer om mijn schotel fijn te regelen. Ik heb op alle lnb's rond de 15dB behalve op de buitenste sirius (ong 10db op afstand van ong 15cm van centrum). Vanaf het beter weer is begin ik er weer aan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen