Ga naar inhoud


Geen EPG op Vitaya,Acht en Jim na verhuis naar 23.5


on1bes

Aanbevolen berichten

Na de verhuis van Vitaya, Acht en Jim heb ik mijn schotel (Visiosat met 4 LNBs) terug moeten uitrichten. Het signaal is beduidend minder dan op 19.2 het geval was.

Ik kan nu de 3 zenders terug ontvangen, maar de EPG blijft al dagen afwezig bij deze 3 zenders. Soms is er wel eens het huidige en volgende programma dat aangegeven wordt in de EPG, maar verder niets. Ook na even op andere zenders te gaan staan.  

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is, of is het gewoon afwachten  ? Op de oude posities op 19.2 staat er WEL nog de EPG - raar !.

:/

 

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Info Kingofsat.net

 

Vitaya 23.5°E action_collapse.gifAstra 3B 12129.00 V 86 Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3 CANALDIGITAAL, 54.5 Mbps  NID:3 TID:3222

Vitaya Belgium General Mobistar TeleSat TV Vlaanderen Mediaguard 3 Nagravision 3 Viaccess 4.0 21120 560 130 ned 2690  560  60 

 

 

ACHT  23.5°E action_collapse.gifAstra 3B 12129.00 V 86 Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3 CANALDIGITAAL, 54.5 Mbps  NID:3 TID:3222

Acht Belgium General Mobistar TeleSat TV Vlaanderen Mediaguard 3 Nagravision 3 Viaccess 4.0 21122 562 132 ned 2692  562   

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CEESV, bedankt voor je antwoord maar ik kom er nog geen stap verder mee.   

 

Heb zonet ook weer 3/4 uur met de helpdask van TV Vlaanderen aan de lijn gehangen maar daar loop je tegen een muur van onkunde. 

Volgens de TVV helpdesk zijn de instellingen van VITAYA op 23.5 12515 (H) 22000.

Op hun (nieuwe) zenderlijst staat bij VITAYA 12129 (V) 27500. 

Van ID's had de helpdesk medewerker nog nooit gehoord.

 

Heb al alle mogelijk combinaties getest maar niets werkt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken op de DM800 en heb volgende gevonden  :

Vitaya 23.5 12129 V 27500 2/3

Acht   23.5 12129 V 27500 2/3

Jim    23.5 12129 V 27500 2/3

Signaal = 10.90 dB

Op de Dreambox werken ze wel, op de PC met Alt-DVB en skyview niet (geen of onvoldoende signaal) met Skystar USB-2.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt on1bes.

Gisteren nog alle mogelijke setting geprobeerd maar het lukt niet.

 

Als ik de nieuwe zenderlijst oplaad via FastScan krijg ik op elke 23.5 zender "Service Fout".  

Via een Automatische of Blind Scan kan ik alle 23.5 zenders probleemloos bekijken.

Het rare is dat ik met de Blind Scan wel 1110 zender binnen haal maar dat Vitaya, Acht en JIM TV niet in de lijst staan.

 

Als ik dan vb. Vitaya op 23.5 manueel inlaad met de instellingen 2129 V 27500 2/3 - 560/126/560 komt er Service fout op het scherm.   

Met de instellingen: 12129 V 27500 2/3 - 518/88/8190 ook Service Fout.

Als ik van een andere ontvanger de vorige zenderlijst inlaad zie ik dat bij Vitaya op 23.5 de settings van de oude 19.2 staan?!?

In de menubalk staat dan: VITAYA (MPEG4) 23.5E 12722 H 22000 2/3 - 518/88/8190. Als ik die settings overneem krijg ik gecodeerde zender.

 

Mijn ontvanger(s) zijn REBOX 4000 en 4200, beide HD etc en gecertificeerd door TVV. 

Schotel is een TRIAX 72 cm met DG240S motor.

Signaal sterkte ligt steeds tussen 85 en 100 %, kwaliteit rond de 87%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je DISEQC instellingen staan verkeerd, of je hebt de instelling van je LNB verkeerd staan.

 

Heb je wel een "Universele LNB) geselecteerd?

 

1110 zenders op 23 lijkt mij een beetje veel, dat lijkt meer op Hotbird of Astra 1.

 

Service fout betekent dat je ontvanger op de opgegeven frequentie en transponder geen signaal "ziet

 

De frequenties van de transponders van Astra 1 zijn niet gelijk aan die van Astra 3.

 

Wanneer je een blindscan doet, wordt er niet op de frequenties van de voorgeprogrammeerde transponders gekeken maar ook op de tussenliggende frequenties.

 

Mocht je LNB LO frequentie verkeerd staan ingesteld kijkt je ontvanger ook tussen de voorgeprogrammeerde transponders door en krijg je op de fastscan lijst je service fout melding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt CEESV,

Je uitleg klinkt simpel maar voor een leek als ik is het Chinees :frown: 

 

Op vb. Discovery op de 23.5 heb ik bij "Schotelantenne Instellingende" volgende staan:

23.5E Astra 1E 3A 

FREQ: 12342 

LNB spanning: AAN

LNB Type: Universele LNB

LMB FREQ: 9750 - 10600

Diseqc SW: 2/uit

Pasitioner instellingen: Diseqs 1.2

Signaal sterkte: 89%

Kwaliteit: 86%

 

In de menu balk staat:

TP: 12342 [H] 27499

PID: 515/88/8190

Provider Canaldigitaal

CAS: SECA/Viaccesss/navgravision

 

Zender is zuiver op het scherm, geen probleem. Ook alle andere zenders op de 23.5 werken normaal. Enkel VITAYA en ACHT TV krijg ik niet aan de praat.

 

Als ik nu Vitaya handmatig configureer op de 23.5 met de volgende instellingen krijg ik een "Service fout":

23.5E Astra 1E 3A

FREQ: 12129 

LNB spanning: AAN

LNB Type: Universeel

LMB FREQ: 9750 - 10600

Diseqc SW: 2/uit

Pasitioner instellingen: Diseqs 1.2

Signaal sterkte: 89%

Kwaliteit: 73%

 

In de menu balk staat ook nog:

TP: 12129 [V] 27500

PID: 518/88/8190

Provider: ASTRA 1

 

 

Als ik een Engelse zender kies op de 28 gaat de motor probleemloos naar de 28 en is de zender perfect te zien. Idem als ik naar de 13 ga. Ik neem aan dat de antenne uitrichting goed is anders zou dit niet werken, of ben ik hiermee verkeerd? 

Is de dB van enig belang bij dit probleem en zo ja, hoe kan ik dit checken?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vitaya heeft bij jou maar 73 % kwaliteit.

Op mijn Rebox krijk ik onder de 80 % blokvorming,ik denk dat je met 73 % wel eens geen beeld zou kunnen hebben.

Dit betekent dat je schotel nog niet optimaal uitgericht staat, of dat de LNB niet goed in het brandpunt van de schotel is gemonteerd.

Verder kan je door verdraaien van de LNB in de houder de skew van je LNB optimaliseren, wat ook ten goede kan komen van de kwaliteit.

 

Tenslotte kan een ander merk/type LNB met minder fazeruis een betere S/N verhouding opleveren, wat ook de oplossing kan zijn.

 

Ik heb even een fastscan metr de TV Vlaanderen lijst gedaan, en zie dat ik Vitaya op 87% signaal en 87% kwaliteit binnenkrijg.

 

Je zal het dak op moeten om het probleem op te lossen.

 

Wat voor antenne en LNB heb je eigenlijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, even tussendoor, maar dit gaat al volledig buiten de topic. Mijn vraag was initieel waarom er geen EPG op de 3 zenders Jim, Vitaya en Acht te zien zijn.

Zou er eens iemand de moeite willen doen om even te kijken bij hem of er wel of geen EPG is, dan weten we dat tenminste al.

;)

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier gewoon EPG te zien op deze 3 zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb REBOX 4200HD PVR en 4000HD PVR ontvangers, beide gecertificeerd door TVV.

  

Verder heb ik:

1 x Triax TDS54S 78 cm staal mastb -LNB 
1 x Titanium 0.2 db Quad  

1 x Powertech DG-240 Diseqc H-H Mount

 

Normaal is de signaal sterkte op alle zenders steeds tussen 85 en 100 % en de kwaliteit rond de 87% maar omdat ik VITAYA manueel heb ingeladen (staat niet in de lijst na een BLIND scan) krijg ik hierop maar 73% kwaliteit.

 

Een domme vraag: Als ik vb. op de 23.5 TV EEN HD of NED 1 HD selecteer krijg ik die zenders ook mooi op mijn scherm. Selecteer ik EEN of NED 1 op de 19.2 gaat de motor naar de 19.2 en krijg ik die zenders ook mooi op het scherm. Idem met alle mogelijke zenders op de 13 en 28. Ik mag dan toch aannemen dat mijn antenne goed is uitgelijnd of niet?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij digitale doorgifte is de grens tussen wel en geen beeld flinterdun.

Ook zijn niet alle Transponders even sterk van signaal, en je LNB heeft ook een frequentie afhankelijke gevoeligheid, het is tenslotte een massa produkt.

 

OP de fastscan lijst afstemmen op Vitaya en dan alle delen van je schotel op optimale ontvangst afstemmen.

 

Met de laatste migratie van sommige Nederlandse zenders waren er ook problemen met de ontvangst, waarna in een groot aantal gevallen bleek, dat de schotel toch niet zo optimaal afgesteld stond.

 

Slechts een klein gedeelte van de problemen bleef bestaan, bij sommigen hielp daarna een nieuwe schotel, (vorstschade), een nieuwe LNB, vervangen van kabels of het vervangen van de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On1bes,

Hier ook EPG op VITAYA, ACHT en JIM TV.

Sorry dat ik door je Topic gefiest ben maar ik ging ervan uit dat het ene in verband stond met het andere, niet dus.

 

ceesv,

Je opmerking ivm die 1110 zenders op de 23.5 heeft me aan het denken gezet, dat was inderdaad wel een beetje veel van het goede. 

Motor iets naar het Oosten laten draaien en bingo... daar waren VITAYA, ACHT en JIM TV weer, incl EPG.

 

Iedereen bedankt voor jullie hulp.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi dat het opgelost is, en dat je laat weten hoe het afgelopen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...