Ga naar inhoud


Kentekenhoes - Crimetime 1991


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten

Oudste truuk: wat zwarte tape en hopen dat je niet aan de kant gaat. Al een slimmerik gespot met het londense dubbeldekker systeem van 3 platen als een driehoek gemonteerd die met een staalkabeltje werden verdraaid. (Vereist wel maken van gat.)

 

Maar een rijdende patrouille met video zoals blik op de weg kan je ernstig in de moeilijkheden brengen. Die vinden de plaat minder interressant.

Die emiraten kom je vast nog wel uit zonder de luchthaven.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hier in de Emiraten gaan ze nog een stap verder. Nadat je geflitst bent krijg je seconden later van de RTA (Road Traffic Authority) een sms dat je geflitst bent, waar en hoeveel km de overtreding was. Hoeveel het kost en waar je kan betalen. Er staat zo ongeveer om de 3 km zo´n flitspaal.

Iedereen weet nu ongeveer waar die flitspalen staan...met het gevolg dat er een ware dragster race plaats vindt tussen die palen. Dat is namelijk de hobby van die Arabieren om zo hard mogelijk tussen die palen op te trekken met hun vette opgefokte benzineverslindende veel te grote 4x4´s. Nog gevaarlijker dan zonder die palen.

 

Mmmm hoe herkenbaar als je daar in Dubai taxi zit. :grin:  :grin:

 

Voor de rest gewoon aftikken als je geflitst word.

Dat is nu eenmaal het risico van te hard rijden.

 

En ja ook mij hebben ze vorig jaar voor een beste te pakken gehad.( maar krap onder de € 1000)

Terwijl ik iets te laag vloog op een hele rustige zaterdag avond.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je hier uit concluderen dat als je geen gsm hebt ook geen auto mag rijden

Zo ongeveer wel. Er is niemand hier die geen GSM heeft. En op alle websites van RTA tot identity card kun je je nummer updaten.

Aan het einde van de maand krijg je een sms waarin staat hoeveel de rekening voor electriciteit is. Betaal je wat met een credit of debit card, krijg je ook een sms daarover en nog veel meer van dat soort dingen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oudste truuk: wat zwarte tape en hopen dat je niet aan de kant gaat. Al een slimmerik gespot met het londense dubbeldekker systeem van 3 platen als een driehoek gemonteerd die met een staalkabeltje werden verdraaid. (Vereist wel maken van gat.)

 

Maar een rijdende patrouille met video zoals blik op de weg kan je ernstig in de moeilijkheden brengen. Die vinden de plaat minder interressant.

Die emiraten kom je vast nog wel uit zonder de luchthaven.

 

Die Emiraten kom je vast nog wel uit zonder luchthaven?

 

Ik denk het niet...dat kun je vergeten. Tenzij je James Bond bent misschien. :D

Mocht het je via een wandelingetje door de woestijn toch lukken bij 50°C, dan kom je misschien in Saudi Arabia uit. Maar daar is het nou ook niet echt gezellig en als je dat land wilt verlaten, zullen ze toch echt wel naar een visum in je paspoort kijken. Met ingangsstempel. Of door de Gulf naar Iran zwemmen misschien? Lijkt me ook niet zo´n aanrader.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het daar 50 graad in de schaduw is kan ik beamen. En die twee wegen naar buiten hebben we ook al vroeg gevonden.

Saudia wegens verdwaald in de desert. Die andere via rondvaartje. Op de vrije vrijdag gingen we met jolletje gewoon de straat op......

 

Wandelen? Hield ik daar best vol. Het staal is nog warmer in de zon...... 80 graad. Zit jij niet wat teveel in die malls te kijken.?

Jij leest iets te veel stripverhalen. Ik heb iets andere achtergrond dan jou denk ik. Simpelste is gewoon een taxi nemen en je laten rijden naar elders al.

Dhow naar Pakistan zo geregeld. Iran is onhandig. En er is een nog comfortabelere, toch met vliegtuig.

 

Pak ik jouw mobieltje en navigatie af ben jij verloren daar waarschijnlijk.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sinds ca.1991 (ik was 10jr.) houdt dit onderwerp mij bezig.

Ik kan mijn herinneren in een aflevering van Crimetime te hebben gezien dat een uitvinder een hoes had gemaakt voor over je kenteken, die bij het flitsen van een fototoestel het kenteken onleesbaar maakt.

Weet iemand hoe dit werkt? En of ze nog bestaan?

 

Er was 29 maart een uitzending op RTL7 (politie op je hielen),

Daarin werd een auto achtervolgd  en dit zagen ze via de camera terwijl met het blote oog het nummer gewoon te lezen was.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was 29 maart een uitzending op RTL7 (politie op je hielen),

Daarin werd een auto achtervolgd  en dit zagen ze via de camera terwijl met het blote oog het nummer gewoon te lezen was.

 

 

attachicon.gifscreenshot.jpg

 

Boeiend !

Volgde er een uitleg in het programma?

Ben wel benieuwd naar de werking, en beschikbaarheid van zoiets.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...