Ga naar inhoud


Amiko HD8200 Ziggo 5555


gjstroom

Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje aan het spelen gegaan met de Amiko HD8200 cable uitvoering, deze is voor rond 80 euro op Marktplaats te krijgen.

Het is een HD setopboxje met hdmi en 2 usb poorten met leuke mediaplayer mogelijkheden, op dat gebied beter dan een dreambox.

 

Op het moment draait hij 1.5.37 ps, waar de ps voor mcas+emu staat, newcamd en cccam worden ondersteund.

 

In mijn Ziggo gebied zit er een fout in de NIT, de transportstreams op 340, 348 en 356MHz staan in de original NIT (network 0500) nog steeds op QAM64 terwijl ze QAM256 zijn. Dit geeft op de Amiko box een hoop gedoe omdat er nergens een netwerk id is in te vullen. Ook met de LCN (Logical Channel Number) van Ziggo kan de Amiko niet echt overweg.

 

Ik heb een ddf en een udf gemaakt speciaal voor het 5555 Ziggo gebied. De kanalen staan op Ziggo volgorde maar dan wel gewoon 1-188 voor tv en 1-96 voor radio.

De ddf bevat alleen de Ziggo 5555 transportstreams, de satelliet tranportstreams heb ik verwijderd.

De udf bevat alle Ziggo 5555 radio en tv kanalen.

Ik heb best wel wat handwerk moeten verrichten om tot deze zenderlijst te komen ik heb ook wat zaken mbv Ultraedit macros rechtstreeks binary in de udf file ge-edit.

 

De firmware heb ik er via een webserver opgezet (Internet - http upgrade). Kies voor All SW + booloader. Via USB kon ik met de stock firmware geen bootloader updaten.

 

De ddf en udf zijn met de AliEditor te uploaden via seriele poort naar de Amiko. Je moet hier voor de box eerst uitzetten (real standby) dan start je in AliEditor Download (PC-->STB) en zet de box aan, natuurlijk eerst de ddf of udf inladen.

ALI3606_0A040A00_amiko_220_ps_synaps_1.5.37.rar

editor.zip

8200_5555v2.zip

aangepast door gjstroom
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zag dat ik de verkeerde udf had geplaatst, ik heb deze even aangepast !

Mogelijk heb ik het verkeerde forum gekozen, het zal wel in 'overige merken' horen te staan.

Sorry toch nog een foutje in de udf, de kanaalnummer liepen niet van 1-188 met onderstaande versie is het nu goed.

8200_5555v3.zip

aangepast door gjstroom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is daadwerkelijk een puzzel. In het 8888 gebied lijkt zich hetzelfde probleem voor te doen. Nu heb ik wel alle juiste frequenties (TP's), maar via AliEdit toevoegen werkt niet, dan zegt ie dat de frequentie waarschijnlijk 'out of range' is (groter dan toegestaan). Hoe kan ik nu toch een lijst met TP's van 8888 in de Amiko krijgen? 578000 pakt AliEditor niet. Alles vanuit de box doen en afronden tot vier cijfertjes?

 

Het is een kekke box, maar dit is wel een groot minpunt.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste zenders heb ik nu, maar één TP pakte ie niet met daarin 6 zenders. Kwestie van TP aanpassen (1 omhoog of 1 omlaag) en alleen die TP even scannen?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is daadwerkelijk een puzzel. In het 8888 gebied lijkt zich hetzelfde probleem voor te doen. Nu heb ik wel alle juiste frequenties (TP's), maar via AliEdit toevoegen werkt niet, dan zegt ie dat de frequentie waarschijnlijk 'out of range' is (groter dan toegestaan). Hoe kan ik nu toch een lijst met TP's van 8888 in de Amiko krijgen? 578000 pakt AliEditor niet. Alles vanuit de box doen en afronden tot vier cijfertjes?

 

Het is een kekke box, maar dit is wel een groot minpunt.

Ik heb de frequenties er met een hex editor ingezet. 372MHz is 0174 in hex, in de ddf of udf vind je die terug als 7401. Het is even pielen maar goed te doen.

578.750MHz is idd niet in te geven.....

aangepast door gjstroom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de frequenties er met een hex editor ingezet. 372MHz is 0174 in hex, in de ddf of udf vind je die terug als 7401. Het is even pielen maar goed te doen.

578.750MHz is idd niet in te geven.....

ik vulde dan 759 in... dan kreeg ik signaal.

 

Interne reader nooit gebruikt. Heb de decoder ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De interne reader deed het met een ZIGGO smartcard, maar je moet de kaart wel ondersteboven erin stoppen. Geheel tegen de normale logica in.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup, ik ben er net ook achter, hij had bij mij gewoon een herstart nodig. Een oude caid 0602 kaart werkt in ieder geval prima, hij schakelt ook netjes tussen interne kaart (preferred) en share.

Dat de kaart ondersteboven moest had ik al gezien door even met een zaklampje in de kaartgleuf te schijnen (dan zie je de contacten zitten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt mij ook wel een interessante ontvanger, zeker gezien de prijs. Heeft hij ook 1:1 pixel mapping, dus 1080i/p zonder overscan of zwarte randen?

 

En ben ook wel benieuwd naar het installeren/instellen van de softcam.

Ondertussen, er ook een besteld voor de hobby eens kijken of het wat is voor deze prijs  :)

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...